Propagace

Kategorie: Propagace

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce definuje pojem propagace. Poté se věnuje postupu tvorby propagačního programu od stanovení cílů, po způsoby hodnocení propagace. Další část je pak věnována charakteristice takových marketingových nástrojů propagace, jakými jsou podpora prodeje, PR a osobní prodej.

Obsah

1.
Úvod – vymezení pojmu propagace
2.
Tvorba propagačního programu
2.1.
Stanovení cílů propagace
2.2.
Rozhodování o výši investic do propagace
2.3.
Rozhodování o zprávě
2.3.1
Vytvoření zprávy
2.3.2
Zhodnocení a výběr zprávy
2.3.3
Vypracování zprávy
2.4.
Rozhodování o médiu
2.4.1
Dosah
2.4.2
Frekvence
2.4.3
Účinek
2.5.
Hodnocení účinnosti propagace
2.5.1
Účinek reklamy na prodej
2.5.2
Komunikační účinek
3.
Další nástroje marketingové komunikace
3.1
Podpora prodeje
3.2
Public relations
3.3
Osobní prodej
4.
Shrnutí

Úryvek

“ 2.3. Rozhodování o zprávě

Při rozhodování o zprávě nám jde o nalezení vhodného sdělení příjemcům této zprávy, aby bylo dosaženo jejich příznivé reakce. Průzkumem přitom bylo dokázáno, že tvůrčí faktor je v reklamní kampani mnohem důležitější než investovaná částka. Reklama může pomoci zvýšit prodej výrobku jen tehdy, když si získá pozornost. Pro úspěch reklamy jsou nepochybně velmi důležité rozdíly v tvůrčí strategii.
Tvůrci reklamy postupují při tvorbě tvůrčí strategie v následujících krocích: a)vytvoření zprávy
b)zhodnocení a výběr zprávy
c)vypracování zprávy

Vytvoření zprávy

Rozhodování o zprávě, spojené s výrobkem, by mělo být v podstatě součástí vývoje pojmu výrobku: ten vyjadřuje hlavní výhody, které značka nabízí. Ale i u tohoto pojmu může být prostor pro množství možných zpráv. V průběhu času může chtít marketingový pracovník změnit zprávu, aniž by změnil výrobek: zejména v případě když spotřebitelé hledají u tohoto výrobku nový užitek.

Zhodnocení a výběr zprávy

Tvůrci reklam potřebují zhodnotit alternativy zpráv. Dobrá reklama se obvykle zaměřuje na jedno ústřední tvrzení bez toho, že by se pokoušela poskytnout příliš mnoho informací o výrobku, což by rozmělňovalo účinek reklamy.Podle Dika Warrena Twedta se zprávy hodnotí podle žádoucnosti, exkluzivity a důvěryhodnosti. Zpráva musí nejprve o výrobku sdělovat něco žádoucího nebo zajímavého. Musí také říkat něco výjimečného nebo zvláštního, co se nedá říci o každé značce v této kategorii výrobků. A konečně zpráva musí být také důvěryhodná a prokazatelná.

Vypracování zprávy

Účinek zprávy závisí nejen na tom, co je řečeno, ale také na tom, jak je to řečeno. Některé reklamy jsou zaměřeny racionálně zatímco jiné spíše citově, záleží na tom, jakou skupinu zákazníků mají oslovit. Zpracování zprávy může být rozhodující u těch výrobků, které jsou si velmi podobné (čistící prostředky, cigarety, káva a pivo). Tvůrce propagace obvykle připravuje strategii námětu, která popisuje cíl, obsah, podporu a tón žádané reklamy.

2.4. Rozhodování o médiu

Dalším úkolem tvůrce reklamy je vybrat si propagační médium, které bude přenášet propagační zprávu. Musí se rozhodnout o žádaném dosahu, frekvenci a účinnosti.
Dosah je počet různých osob nebo domácností, vystavených určitému programu média přinejmenším jednou během určitého časového úseku.
Frekvence vyjadřuje kolikrát je během určitého časového úseku průměrná osoba nebo domácnost zprávě vystavena.
Účinek je kvalitativní hodnota dojmu prostřednictvím daného média
Důležitý je nejen výběr média jako takového (noviny, televize, rozhlas, časopisy, Internet, přímé zásilky, venkovní reklama, telefon…), ale také výběr konkrétních médií a rozhodování o načasování média.

2.5. Hodnocení účinnosti propagace

Poslední fází propagačního procesu je hodnocení celé propagace. Při hodnocení účinnosti reklamní kampaně se firma pokouší změřit jednak účinek reklamy na prodej a také komunikační účinek reklamy .

Účinek reklamy na prodej
Kampaň lze hodnotit jen ve vztahu ke stanoveným cílům. Velikou otázkou je skutečný účinek reklamy na prodej, lépe řečeno, jaká je reálná výnosnost reklamní investice. Na tuto otázku je těžké odpovědět, protože prodej je ovlivňován dalšími faktory kromě propagace (vlastnosti výrobku, cena, dostupnost a činnost konkurence). Čím je pak těchto faktorů méně nebo čím snazší je jejich kontrola, tím snazší je změřit účinky propagace na prodej.

Komunikační účinek
Většina firem se snaží změřit komunikační účinek reklamy, to znamená její potenciální účinek na informovanost, znalost nebo preferenci. Výzkum komunikačního účinku se snaží zjistit, zda reklama komunikuje efektivně. Říká se tomu testování námětu a provádí se většinou předtím, než je reklama předána médiu a poté, co je vytištěna nebo odvysílána. Oba výsledky se pak porovnávají, aby se zjistil výsledný efekt."

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera774
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse