Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Současné a nadcházející trendy v businessu IT

Současné a nadcházející trendy v businessu IT

Kategorie: Informatika

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta podnikohospodářská, Praha 3 - Žižkov

Charakteristika: Cílem práce je postihnout některé aktuální trendy týkající se informačních technologií a jejich využití v businessu. Přiblíženy jsou globální trendy v řízení podniku v podobě například řízení péče o zákazníky, trendy v technologiích a komunikacích jako GPRS, e-business nebo sítě FWA a také trendy v řízení firmy, mezi něž patří on-line školení nebo virtuální pracovní týmy.

Obsah

1.
Úvod
2.
Globální trendy v řízení podniku
2.1.
Globalizace trhů
2.2.
Služby povedou
2.3.
Jednotnost řízení versus individuální obsluha zákazníka
2.4.
CRM
3.
Trendy v technologiích a komunikacích
3.1.
FWA
3.2.
Hlavní rysy PMP technologie
3.3.
GPRS
3.4.
EDGE
3.5.
UMTS
3.6.
M-commerce
3.7.
E-business
3.8.
Internet
3.9.
Digitální podpis
3.10.
Propad prodeje PC
3.11.
Optické kabely se stávají levnější než měď
4.
Trendy v řízení firmy
4.1.
On-line školení
4.2.
Virtuální pracovní týmy
4.3.
Outsourcing
4.4.
BPR
4.5.
Učící se organizace
4.6.
Posun zaměření IS
5.
Závěr

Úryvek

"Úvod
V posledních několika letech zaznamenávají národní ekonomiky nevídané změny. S příchodem Internetu a komunikačních technologií dochází k výrazné globalizaci. Nové možnosti komunikace s sebou přinášejí i nové trendy obchodování, a to zejména e-business, a v nadcházející době také m-business, který zcela jistě změní nákupní chování uživatelů.
Společně s globalizací se mění i smýšlení populace. Už neplatí, že se komunikace a inforační technologie přizpůsobují potřebám lidí, ale lidé se často musí přizpůsobit právě informačních technologiím.
Každá doba s sebou nese jisté trendy. V dnešní době se trendy mění velice rychle a to, co platilo před několika málo lety, již neplatí. Pokusil jsem se v této práci zachytit některé z těchto trendů. Mnou snahou, ani v mých silách samozřejmě nebylo zachytit veškeré trendy týkající se IT, neboť dnes se IT týká téměř vše od řízení podniku, přes komunikaci až po jednotlivé technologie použité v informačních systémech.

Globální trendy v řízení podniku

Globalizace trhů
Uvolňování celních a dalších protekcionistických bariér a růst mezinárodních korporací internacionalizují trhy. . Na první ohled lokální problémy nabírají rychle globálního charakteru. Gobalizace trhů a růst vzájemné závislosti vedou k tomu, že nové objevy jsou v krátké době dostupné i konkurenci. Jednou z významných příčin dynamizace a globalizace trhů je volný čas a rychlý přístup všech hospodářských subjektů k informacím prostřednictvím moderních informačních a komunikačních technologií.

Služby povedou
Dle IDC již v roce 2002 se vyrovnají celosvětové výdaje za služby IT a za hardware IT, přičemž dnes ještě stále převládají výdaje za hardware. Software celosvětově zůstane na posledním místě. Ovšem v jednotlivých zemích jsou vidět veliké rozdíly. V USA představují služby již dnes 42% výdajů za IT a hardware je až na třetím místě, zatímco v Columbii tvoří výdaje za HW více než polovinu veškerých výdajů na IT.

Jednotnost řízení versus individuální obsluha zákazníka
Pro globálně je typický přechod od mechanistického k holistickému přístupu k organizaci a řízení podniku. Při mechanistickém přístupu je celá organizace nahlížena jako suma jednotlivých částí, kdežto při holistickém přístupu každá část organizace reflektuje jednotnou celopodnikovou kulturu řízení a obchodu. Kdekoliv na světě firma působí, její zaměstnanci sdílejí stejné vize, stejný systém hodnot a stejný přístup k zákazníkovi.

Jednotnost řízení globálně působících firem neznamená, že jsou zákazníkům po celém světě nabízeny naprosto stejné produkty. Firmy se naopak snaží vycházet vstříc specifickým potřebám jednotlivých zákazníků. Toto je dobře pozorovatelné například u automobilek, kde je téměř každý automobil vyrobený podle individuálních přání zákazníka.

CRM
57% amerických a 62% evropských manažerů označilo jako zásadně ovlivněný a měnící se proces právě Řízení péče o zákazníky CRM (Customer Relationship Management). Na druhé místo pak zařadili proces řízení dodavatelských řetězců SCM (Supply Chain Management). Řízení péče o zákazníky tedy označili jako nejdůležitější proces ovlivňující konkurenceschopnost firmy.

Prostřednictvím extranetu může podnik transformovat své procesy, které ho propojují s dodavateli a zrychlit tak reakci na požadavky trhu. Prostřednictvím intranetu může transformovat své procesy interpersonální komunikace ve firmě a konečně prostřednictvím internetu může uskutečnit podnikové platby a nákupy (e-obchod) a transformovat tak proces nákupu a prodeje."

Poznámka

Součástí práce je drobný graf.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera24990
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse