Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Strategická analýza organizace a návrhy opatření

Strategická analýza organizace a návrhy opatření

Kategorie: Strategický management

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se o zpracování strategické analýzy nejmenované stavební společnosti působící v České republice. Práce se věnuje charakteristice a hlavně praktickému využití všech dostupných marketingových analýz pro zhodnocení postavení společnosti z vnitřního a vnějšího pohledu, dále pak k vypracování strategie pro další postup a rozvoj společnosti.

Obsah

1.
Úvod
1.1.
Vymezení strategického rámce
1.2.
Charakteristika/identifikace současné business strategie
1.2.1.
Dílčí strategie a strategické operace
1.3.
Diskuse o konceptu strategického řízení aplikovaném v této práci
2.
Analýza faktorů obecného okolí (SLEPT analýza)
2.1.
Sociální faktory
2.1.1.
Produktivita práce
2.1.2.
Zaměstnanost
2.1.3.
Mzdy
2.2.
Právní faktory
2.3.
Ekonomické faktory
2.4.
Politické faktory
2.5.
Technologické faktory
3.
Analýza faktorů oborového okolí
3.1.
Porterův model konkurenčního prostředí
3.1.1.
Vyjednávací síla zákazníků
3.1.2.
Vyjednávací síla dodavatelů
3.1.3.
Hrozba vstupů
3.1.4.
Hrozba substitutů
3.1.5.
Konkurenční rivalita v odvětví
3.2.
Analýza zákazníků, konkurence a dodavatelů
3.2.1.
Zákazníci
3.2.2.
Konkurenti
3.2.3.
Dodavatelé
4.
Analýza očekávání, síly a cílů důležitých "stakeholders"
5.
Analýza interních katorů organizace
5.1.
Marketingové faktory
5.1.1.
Vztahy k veřejnosti
5.1.2.
Vztahy k obchodním partnerům
5.2.
R & D faktory
5.3.
Faktory výroby
5.4.
Faktory lidských a firemních zdrojů
5.5.
Finanční a rozpočtové faktory
6.
Konkurenční pozice organizace
7.
SWOT analýza
8.
Doporučení na další vývoj organizace - Analýaz „7P“
8.1.
Analýza portfolia výrobků
8.2.
Analýza cenové politiky
8.3.
Analýza trhů
8.4.
Analýza „promotion“
8.5.
Analýza procesů
8.6.
Analýza řízení a organizace
8.7.
Analýza lidských zdrojů
9.
Zdůvodnění návrhů pomové výsledků analýzy SWOT
10.
Doporučení pro implementaci/další postup
Použitá literatura

Úryvek

"3. Analýza faktorů oborového okolí
3.1. Porterův model konkurenčního prostředí
3.1.1. Vyjednávací síla zákazníků
Stavební trh se značně liší od trhu klasických komerčních produktů. Zatímco komerční produkt je v podstatě vyráběn pro anonymního zákazníka, je drtivá většina stavebních zakázek vyráběna pro zákazníka konkrétního, tedy zákazníka, jehož požadavky, vlastnosti a preference jsou přesně známy. Tento konkrétní zákazník se účastní zrodu stavebního díla od samého počátku, tedy vzniku prvních myšlenek a záměrů, přes konkretizaci pomocí architektonických studií, projektu k územnímu řízení, stavebnímu povolení až po vlastní realizaci a kolaudaci.
Zákazník, spolupráce s ním a jeho požadavky na výrobek (stavební dílo) hrají ve stavebnictví významnější roli než v odvětvích s klasickými produkty. Díky tomu, že stavební dílo je velice finančně náročné a náklady na něj nese zákazník, je třeba věnovat zákazníkovi velmi vysokou pozornost. Na rozdíl od nákupu např. předmětů denní potřeby zákazník „kupuje“ stavební dílo pouze jednou nebo několikrát za život. Proto i on věnuje svému rozhodování, vážení mezi variantami, značnou pozornost.
Pro stavební firmu znamená získání zakázky ve větším finančním objemu často práci na několik měsíců nebo i let, což se o výrobci např. spotřebního zboží říci nedá .

3.1.2. Vyjednávací síla dodavatelů
Strategická obchodní jednotka je významným dodavatelem ve všech segmentech stavební výroby. Jsme společností, která na českém stavebním trhu působí již po mnoho let. Má dlouholetou tradici, nabízí produkty ve výborné kvalitě, sponzoruje řadu sportovních i jiných akcí, má vytvořeny dobré vztahy s potenciálními zákazníky na straně veřejného i soukromého sektoru.

3.1.3. Hrozba vstupů
Existuje potenciální hrozba vstupu nových konkurentů na český stavební trh a to zejména prostřednictvím investic zahraničních subjektů z Evropské unie. Bohužel tato hrozba je pouze jednostranná, kdy zahraniční subjekty mohou takřka neomezeně pronikat na český stavební trh, avšak české stavební firmy nemají rovnocennou pozici, poněvadž otevření českého stavebního trhu vstupem České republiky do Evropské unie nebylo následováno totožným otevřením trhu Evropské unie. Z toho důvodu je strategická obchodní jednotka společnosti vystavena zvýšenému konkurenčnímu tlaku a je nucena pronikat pouze na slovenský a maďarský stavební trh."

Poznámka

Práce je hodně doplněna o grafy a tabulky.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera8474
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse