Seminarky.cz > Diplomky, bakalářky > Bakalářské práce > > Studie založení snídaňové kavárny

Studie založení snídaňové kavárny


Kategorie: Podniková ekonomika

Typ práce: Bakalářské práce

Škola: University College Prague - Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. Pobočka Praha, Praha 5

Charakteristika: Autor bakalářské práce uvažuje o založení vlastní snídaňové kavárny, proto se rozhodl zpracovat studii - podnikatelský záměr, který prokáže, zda jsou jeho plány realizovatelné. Práce je rozdělena do tří částí. První teoretická část stručně charakterizuje historii kavárenství a vymezuje základní pojmy a předpoklady podnikání. Dále teoreticky popisuje strukturu a tvorbu podnikatelského záměru ve všech jeho oblastech. Analytická část je již zpracována jako konkrétní podnikatelský záměr se všemi náležitostmi pro externí a interní uživatele. Výzkumné metody vedou k vyhodnocení reálnosti a použitelnosti podnikatelského záměru při založení snídaňové kavárny. Za stěžejní lze považovat provedené analýzy zaměřené především na marketingový výzkum, který byl zpracován na základě dotazníkového šetření. Důležité jsou i další rozbory cílené na celkovou ekonomickou koncepci podniku. Na základě výzkumu, provedených analýz a zjištěných výsledků potvrdíme vytyčené hypotézy a navrhneme optimální doporučení pro realizaci zpracované studie.

Obsah

Úvod 11
Teoreticko-metodologická část
1
Historie kavárenství 3
1.1
Historie kavárenství ve světě 13
1.2
Historie kavárenství u nás 14
2
Podnikatel a podnikání 16
2.1
Založení živnosti 17
3
Vymezení podnikatelského záměru a jeho cíle 18
3.1
Uživatelé podnikatelského záměru 19
3.2
Zásady pro tvorbu PZ 19
4
Podnikatelský záměr a jeho struktura 20
4.1
Titulní list a obsah PZ 21
4.2
Úvod a shrnutí PZ 22
4.3
Popis podnikatelské příležitosti a produktu 23
4.4
Cíle podniku a jeho vlastníků 23
4.5
Analýza trhu 24
4.5.1
Segmentace trhu 25
4.5.2
Analýza konkurence a případná rizika 27
4.6
Obchodní a marketingová strategie 27
4.7
Realizační a projektový plán 29
4.8
Finanční plán 29
4.9
Hlavní předpoklady úspěšnosti projektu, rizika projektu 30
4.9.1
SWOT analýza 30
4.9.2
Rizika podnikatelského záměru 31
Analytická část - podnikatelský záměr snídaňové kavárny Bella Caffe
5
Podnikatelský záměr 32
5.1
Titulní stránka PZ 32
5.2
Obsah PZ 33
5.3
Úvod a účel projektu 33
5.4
Shrnutí 34
5.5
Popis podnikatelské činnosti a produktu 35
5.6
Cíle podniku a jeho vlastníků 38
5.7
Analýza trhu 39
5.7.1
Segmentace trhu – marketingový výzkum 40
5.7.2
Analýza konkurence a případná rizika 51
5.8
Obchodní a marketingová strategie 56
5.8.1
Marketingový mix 56
5.9
Realizační a projektový plán 59
5.10
Finanční plán 61
5.10.1
Náklady kavárny Bella Caffe 64
5.10.2
Výkaz zisků a ztrát 66
5.11
Hlavní předpoklady úspěšnosti a rizika projektu 71
5.11.1
SWOT analýza 71
5.11.2
Rizika podnikatelského záměru 73
Návrhová část
6
Posouzení zjištěných výsledků 74
6.1
Obecné vyhodnocení PZ 74
6.2
Doporučení vedení podniku 74
6.3
Vyhodnocení finančního plánu 75
Závěr 77
Literatura 79
Přílohy 82

Seznam obrázků
Obrázek 1 – Kavárna „SLAVIA“ 15
Obrázek 2 – členění živností 17
Obrázek 3 – SWOT analýza 30
Obrázek 4 - Organizační struktura podniku 36
Obrázek 5 – Produkt: Řepa s kozou na poli 38
Seznam grafů
Graf 1 - Jaké je Vaše pohlaví? 40
Graf 2 - Kolik je Vám let? 41
Graf 3 - Máte děti (vnoučata)? 41
Graf 4 - Navštěvujete kavárny v Pardubicích a okolí? 42
Graf 5 - Využili byste možnost snídaně v kavárně? 43
Graf 6 - Využili byste možnost koupě snídaně s sebou? 44
Graf 7 - Jste zastáncem dětských koutků v kavárnách? 45
Graf 8 - Vyhledáváte podniky s kvalitní kávou? 46
Graf 9 - Jaká je Vaše oblíbená značka kávy? 47
Graf 10 - V jakou dobu navštěvujete kavárny nejčastěji? 48
Graf 11 - Jak hodnotíte úroveň kaváren v pardubickém kraji? 48
Graf 12 - Mají podle Vás budoucnost kavárny zaměřené také na podávání snídaní? 49
Graf 13 - Který snídaňový sortiment máte nejraději? 50
Seznam tabulek
Tabulka 1 - Mzdy zaměstnanců 36
Tabulka 2 - Náklady spojené s marketingovou komunikací 59
Tabulka 3 - Realizační a projektový plán 60
Tabulka 4 - Počáteční výdaje 61
Tabulka 5 - Výdaje poskytnuté na zařízení kavárny 62
Tabulka 6 - Počáteční rozvaha 63
Tabulka 7 - Náklady vynaložené na každodenní provoz kavárny 64
Tabulka 8 - Odpisy dlouhodobého hmotného majetku 65
Tabulka 9 - Marže nejprodávanějších produktů 66
Tabulka 10 - Pesimistická varianta 67
Tabulka 11 - Realistická varianta 67
Tabulka 12 - Optimistická varianta 68
Tabulka 13 - Výkaz zisků a ztrát 68
Tabulka 14 - Doba návratnosti: realistická varianta 70
Tabulka 15 - Doba návratnosti: optimistická varianta 70
Tabulka 16 - Hodnocení podniku pomocí pozitivních a negativních kritérií 72
Tabulka 17 - Rizika a opatření PZ 73

Úryvek

"Desátá otázka se zabývá tím, v kterou denní dobu lze očekávat největší návštěvnost,
aby bylo možné zaměřit se na podpůrné programy vedoucí ke zvýšení návštěvnosti v méně
obsazených časech. Největší návštěvnost podle odpovědí respondentů můžeme očekávat
v odpoledních hodinách. Během dopolední a večerní části dne bude nutné nabízet různé
akce (například „Happy Hours“ nebo zvýhodněnou nabídku), které by hosty přilákaly.
V ranních hodinách musíme sestavit snídaňové menu, které osloví co nejvíce zákazníků,
a nabídnout jim také možnost sestavení vlastního menu. Vzhledem k nedostatku času,
kterým v ranním shonu hosté trpí, bude vhodné i zavedení prodeje „to go“, který umožní
tržby i při nižší obsazenosti kavárny.
50
49
48
30
19
12
8 6 6 4 Lavazza
Illy
Reserva Gourmet
Tonino Lamborghini
Valentino
Nespresso
Manuel
Starbucks
Julius Meinl
Rioba platinum
48
Graf 10 - V jakou dobu navštěvujete kavárny nejčastěji?
Zdroj: http://www.survio.com/cs – data vlastní, upraveno
11. Jak hodnotíte úroveň kaváren v Pardubickém kraji?
Díky jedenácté otázce zjišťuje budoucí podnikatel, jak respondenti hodnotí úroveň
konkurenčních podniků v nejbližším okolí kavárny Bella Caffe. Z hodnocení je zřetelné,
že většina dotazovaných je s úrovní spokojena průměrně. Úkolem podnikatele bude navštívit
tyto podniky a vysledovat nedostatky, kterých se následně musí ve své kavárně vyvarovat.
Podstatné jsou ochota, dostatečná informovanost a znalosti personálu, jeho schopnost
komunikace se zákazníkem, a slušné chování. Důležitá je také kvalita nabízených produktů
a služeb za odpovídající, či dokonce výhodné ceny. Někteří zákazníci vyhledávají především
kvalitní produkty, za které jsou ochotni zaplatit i vyšší cenu.
Graf 11 - Jak hodnotíte úroveň kaváren v pardubickém kraji?
Hodnocení – 5* kvalitní úroveň
1* špatná úroveň
Zdroj: http://www.survio.com/cs – data vlastní, upraveno
49
12. Mají podle Vás budoucnost kavárny zaměřené také na podávání snídaní?
Odpovědi na dvanáctou otázku měly popsat budoucnost snídaňové kavárny. Většina
respondentů, celkem 160 z 255, je názoru, že tento druh kaváren má slibnou budoucnost.
Někteří respondenti si naopak neumí daný typ provozovny představit a jen malé množství
dotazovaných odpovědělo, že budoucí prosperitu podobné kavárny nevidí slibně. Je zřejmé,
že rozvoj kavárny bude záležet na schopnostech jejího managementu oslovit místní trh
a následně pečovat o klientelu."

Poznámka

Práce obsahuje grafické prvky o rozsahu cca 3 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 65 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 59 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 990 kreditů (=55Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 2,50€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera31626
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 2,50€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse