Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Trh a služby z hlediska marketingu

Trh a služby z hlediska marketingu

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce rozebírá trh a služby jako základní složky marketingu. V rámci trhu se věnuje jeho klasifikaci, prvkům, ekonomickým vztahům mezi nabízejícími a poptávajícími i Chartě Dirickx. V rámci služeb definuje marketing služeb. Zaměřuje se na členění a vlastnosti služeb. Sleduje marketing v obchodě se službami. Všímá si strategie odlišnosti od konkurence, strategie kvalitní služby a strategie zvyšování produktivity ve službách. Předkládá téma služby na podporu výrobku, zavádění a vývoje služeb, tvorby nápadů, finančního plánování služby, testu trhu i adaptace zákazníka na službu.

Obsah

1.
Trh jako základní složka marketingu
2.
Klasifikace trhu
2.1.
Prvky trhu
2.2.
Charakteristika trhu (statky, produkty)
3.
Ekonomické vztahy mezi nabízejícími a poptávajícími (komunikační a kooperační vztahy, vztahy soutěže/konkurence, mocenské vztahy, vztahy rolí)
3.1.
Členění trhů
3.2.
Formy trhů
3.2.1.
Tržní formy nabídky
3.2.2.
Tržní formy poptávky
3.2.3.
Smíšené formy
3.3.
Struktury trhu
3.4.
Organizace trhu
3.5.
Segmentace trhu (geografická, demografická, sociografická, psychografická segmentace)
3.6.
Nabízející/nabídka
3.6.1.
Soukromé podniky
3.6.2.
Veřejné podniky
3.6.3.
Podniky správy
3.7.
Poptávající/poptávka
3.7.1.
Spotřebitelé, soukromé domácnosti, soukromé výrobní podniky, obchodní podniky, veřejné instituce
4.
Charta Dirickx
5.
Marketing služeb
5.1.
Definice marketingu služeb
5.2.
Členění služeb a kritéria
5.2.1.
Odbornost personálu, technické vybavení, přítomnost zákazníka u služby, uspokojovaná potřeba, vlastnické poměry, cíle podnikatelské aktivity
5.3.
Vlastnosti služeb (nehmotnost, nedělitelnost, proměnlivost, spojení s dobou realizace)
5.4.
Marketing v obchodě se službami
5.5.
Strategie odlišnosti od konkurence
5.6.
Strategie kvalitní služby
5.7.
Strategie zvyšování produktivity ve službách
5.8.
Služby na podporu výrobku (předprodejní, poprodejní služby)
5.9.
Zavádění a vývoj služeb
5.10.
Tvorba nápadů
5.10.1.
Intuitivní techniky
5.11.
Vývoj služeb
5.12.
Finanční plánování služby a test trhu
5.12.1.
Odhady objemu prodeje služby
5.12.2.
Analýza potřeby kapitálu
5.12.3.
Analýza ukazatelů
5.13.
Adaptace zákazníka na službu

Úryvek

"TRH JAKO ZÁKLADNÍ SLOŽKA MARKETINGU

Tradiční výklad marketingu se orientuje na praktický problém segmentace trhů. Vychází se z poznatku, že trh není nediferencovaný, že trh má vždycky pravdu, že úspěch na trhu může mít jenom ten, kdo dokáže rozpoznat specifičnost trhů a specifičnost spotřebitele.

Potřeby trhu a potřeby zákazníka nejsou ve všech případech identické. Trh nemusí přesně reflektovat (odrážet) potřeby zákazníků, zákazníci nemusejí znát možnosti trhu a v extrémních případech je možné, aby trh splňoval aktuální potřeby zákazníků, ale ve skutečnosti jejich účelným potřebám nesloužil.

Trh není jednotný. Z této skutečnosti vychází poznatek o segmentaci trhů. Ten, kdo chce efektivně využívat existující trh, vychází z následující klasifikace a segmentace trhů:

- geografická segmentace
- demografická segmentace
- sociografická segmentace
- psychografická segmentace.

Schopnost analyzovat trh podle těchto kritérií vede k tomu, že všechna instrumentária marketingu se soustřeďují na to, aby konkrétní trh byl uspokojen z hlediska výrobků, sortimentu, cen, inovací, reklamy, public relations atd.

Segmentace trhu je dostatečně pospsána v marketingové literatuře a zkušenosti vyspělých zemí mohou být transponovány do našich českých podmínek.
Následující text má rozhodující význam proto, aby marketingové instrumentárium rozhodujícího významu, kterým je výzkum trhů, bylo správně pochopeno. Klasifikace trhů slouží k tomu, aby pro každý specifický trh byla vybrána příslušná marketingová strategie a příslušná marketingová taktika.

Klasifikace trhů
Trh je souhrnem ekonomických vztahů mezi nabízejícími a poptávajícími vycházející ze statků (skupiny statků) uvnitř jisté oblasti a určitého času."

Poznámka

Jedná se o seminární práci na VUT Brno, Fakultě managementu a ekonomiky ve Zlíně.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera1405
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse