Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Tvorba podnikatelské strategie - výpisky z přednášek

Tvorba podnikatelské strategie - výpisky z přednášek

Kategorie: Podnikatelský záměr

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce obsahuje výpisky z přednášek malého a středního podnikání. Zaměřuje se na tvorbu podnikatelské strategie. Rozebrány jsou jednotlivé kroky tvorby strategie, zejména analýza globálního prostředí, analýza vnějšího prostředí (odvětví), analýza vnitřního prostředí a stanovení podnikatelské strategie. V rámci každého kroku jsou u jednotlivých analýz charakterizovány metodické nástroje.

Obsah

1.
Tvorba podnikatelské strategie
1.1.
Analýza globálního prostředí
1.1.1.
STEP analýza
1.1.2.
Scénáře
1.2.
Analýza vnějšího prostředí (odvětví)
1.2.1.
Analýza ekonomických charakteristik odvětví
1.2.2.
Analýza hybných sil odvětví
1.2.3.
Analýza konkurence v odvětví
1.2.3.1.
Vyjednávací síla dodavatelů
1.2.3.2.
Vyjednávací síla odběratelů
1.2.3.3.
Ohrožení ze strany substitutů
1.2.3.4.
Konkurenční ring
1.3.
Analýza vnitřního prostředí
1.3.1.
Komponenty vnitřní analýzy - oblasti zkoumání
1.3.2.
Konkurenční výhody podniku
1.3.3.
Typy analýz
1.3.3.1.
Evaluace dosavadní strategie
1.3.3.2.
Analýza výsledků v jednotlivých funkcionálních oblastech
1.3.3.3.
Portfolio analýza - doplňková analýza, zabývá se výrobou
1.3.3.4.
SWOT
1.4.
Stanovení podnikatelské strategie

Úryvek

"Analýza ekonomických charakteristik odvětví
- používá se jako podpůrná metoda hlavně při rozhodování o vstupu do nového odvětví nebo když je podnik hodně závislá na struktuře a vývoji odvětví
- napomáhá definovat odvětví – lze definovat jak výrobkem, tak zákazníkem
- odvětví = skupina podniků, které nabízí výrobky, které jsou blízkými substituty
- odvětví = skupina výrobců a prodejců blízkých substitutů, které zásobují společnou skupinu zákazníků
- odvětví se liší: kapitálovou náročností, typickou strukturou nákladů, vztahem mezi cenou a ziskem, faktory, které ovlivňují nabídku a poptávku
- faktory nabídky: suroviny, technologie, pracovní síla,..
- faktory poptávky: míra růstu, cykličnost,…

- faktory nabídky a poptávky na sebe vzájemně působí, ovlivňují strukturu odvětví (může se během životního cyklu výrobku měnit)

- strategické významné rysy odvětví: nutné znát pro určení vhodné podnikové strategie
1) počet a velikost kupců a prodejců
- př. kolik firem nabízí v dané oblasti ubyt.služby a pro kolik potenciálních zákazníků
2) stupeň diferenciace výrobků
3) požadavky a podmínky pro vstup do odvětví, výstup z něj
př. problémy při vstupu do odvětví v zemědělství kvůli nedostatku půdy – mohu vstoupit jedině na úkor někoho jiného
4) nákladová struktura – hlavně vztah mezi fixními a variabilními náklady
5) stupeň vertikální integrace (oběma směry)
- př. firmy vyrábějící pivo začali kupovat sladovny (výrobce ječmene)- jde o zpětnou integraci (nutnost zajistit si dodávky ječmene,když nabídka ječmene je nižší než poptávka)

- ukazatele analýzy ekonomických charakteristik odvětví
a) velikost trhu (př. 400 mil Kč ročních příjmů, 4 mil. tun)
b) míra rivality mezi konkurenty
- sečte se produkce konkurentů a zjistí se jejich podíl na trhu v čase, zajímá nás vývoj, změny v čase: kdo upadá, kdo roste (analyzovat v čem spočívá úspěšnost rozvíjejícího se podniku)
- př. sleduje se u aut
c) míra růstu trhu
- v kusech a Kč – sleduje se meziroční růst nebo pokles v %
- sleduje se růst ceny výrobku a růst produkce: porovnávám, zda při růstu objemu produkce odvětví roste i objem produkce firmy"

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera17665
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse