Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Typologie vysokoškolských studentů, její úloha a význam

Typologie vysokoškolských studentů, její úloha a význam


Kategorie: Psychologie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Ostravská univerzita v Ostravě Pedagogická fakulta, Ostrava 3

Charakteristika: Práce se zaměřuje na typologii vysokoškolských studentů a její úlohu a význam.

Obsah

1.
Charakteristika vysokoškolského studenta
2.
Tři úhly pohledu na studenta a jeho role
3.
Rozdělení podle studenta
4.
Rozdělení podle životních situací studenta
5.
Předpoklady k úspěšnému studiu
6.
Vytvoření správných představ o vlastních schopnostech
7.
Sebepojetí
8.
Sebehodnocení
9.
Tři zdroje motivace k učení
10.
Psychické dispozice a předpoklady studenta
11.
Shrnutí a závěr
12.
Citáty

Úryvek

"Charakteristika vysokoškolského studenta:
je to fyzická osoba, která splnila případné požadavky přijímacího řízení a byla přijata ke studiu. Zpravidla je to student který, již dosáhl středoškolského vzdělání a řádně jej zakončil maturitní zkouškou.
Vysokoškolský student je člověk, který se systematicky vzdělává na vysoké škole, obvykle tak činí za účelem přípravy na své budoucí zaměstnání. Věnuje se činnosti zvané studium.
Je schopen porozumět odborným textům svého studijního oboru, vyvozovat z nich podstatné myšlenky a zároveň sám psát odborné texty s využitím poznatků z informačních zdrojů, které cituje s ohledem na autorský zákon a podle zásad tvorby bibliografických citací.
Ovládá mateřský jazyk a dokáže se v něm slovně i písemně vyjadřovat, zná a používá odbornou terminologii svého studijního oboru v mateřském jazyce na úrovni potřebné k práci s odbornými informačními zdroji a komunikaci v rámci komunity daného oboru. Používá běžně dostupné informační a komunikační technologie potřebné k vyhledání, získání, zpracování a prezentaci informací (různého typu a formátu), které se týkají jeho studia a odborné práce. Je si vědom morálních a právních aspektů využívání informací a pracuje s informacemi v souladu s autorskou etikou a autorským právem.

Tři úhly pohledu na studenta a jeho role:
Student je vnímán ve třech úhlech pohledu a rolích.

1. V první řadě jako osobnost vyhraněnými zájmy a životními potřebami.

2. V druhé řadě jako učící se jedinec, který vykazuje určité vzdělávací potřeby a zájmy.

3. Ve třetí řadě jako klient, odběratel vzdělávacího programu, který očekává, že vysoká škola ho připraví pro úspěšný výkon povolání.
K podobným závěrům dospěl výzkum A. Kucharské (2000) ,,Znakem dnešní doby je, že u značné části zájemců o studium na vysoké škole se projevuje motivace k získání titulu, vyhovění požadavkům sociálního okolí a oddálení nástupu do praxe.“
R. Havlík (1999) na základě výzkumného šetření dospěl k následujícím zdrojům motivace, které uspořádal sestupným způsobem:
1. Zájem o studovaný obor a touha po vzdělání.
2. Zájem o profesi, povolání učitele, právníka, vědce.
3. Zájem o možnosti získání širšího společenského styku.
4. Zájem ve smyslu práce a službě společnosti.
5. Zájem ve smyslu lepší životní perspektivy.
6. Zájem prodloužit si mládí, užít si dobu studia a oddálit nástup do společenského uplatnění.


Rozdělení podle studia:
Běžně se studenti vysoké školy dělí na dvě skupiny. Liší se zejména věkovou strukturou, životními rolemi a zkušenostmi, postoji ke studiu, zodpovědností a v neposlední řadě také bariérami v učení.

1. Tradiční studenty, kteří studují formou prezenčního studia.

2. Netradiční studenty, což jsou studenti ostatních forem studia."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera29957
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse