Seminarky.cz > Maturitní otázky > > > Vývoj automobilového průmyslu do roku 1927 - maturitní otázka

Vývoj automobilového průmyslu do roku 1927 - maturitní otázka


Kategorie: Dějepis

Typ práce: Maturitní otázky

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se vypracovanou maturitní otázku z dějepisu na téma vývoj automobilového průmyslu. Formou stručných hesel informuje nejen o prvních konstruktérech, parních strojích a spalovacích motorech, ale také o výhodách a nevýhodách elektromobilů, i dalších konstruktérech. Dále se věnuje počátkům automobilového průmyslu na našem území. Zmiňuje parní automobil Josefa Blažka, Františka Križíka, i první automobil, včetně firmy Tatra a firmu Laurin a Klement. Závěr popisuje situaci ve světě. Důraz je kladen na seznámení s životem a dílem Henryho Forda.

Obsah

1.
Vývoj automobilového průmyslu
1.1.
Automobil
1.2.
První konstruktéři
1.3.
Parní stroje
1.4.
Spalovací motor
1.5.
Německo
1.6.
Výhody a nevýhody elektromobilů
1.7.
Další konstruktéři
2.
Na našem území
2.1.
Parní automobil Josefa Božka
2.2.
František Křižík
2.3.
První automobil - Präsident
2.4.
Tatra
2.5.
Firma Laurin a Klement
3.
Ve světě
3.1.
Významné značky
3.2.
Henry Ford

Úryvek

" automobil - z řeckého áuto = samostatně + latinského mobilis = pohyblivý
 počátky - konec 18. století -> první úspěšné pokusy s vozidly poháněnými parním strojem
 první konstruktéři - Skot James Watt, Francouz Nicolas Joseph Cugnot
 první parní stroj uvezl v roce 1769 čtyři pasažéry a dokázal vyvinout rychlost až 4,5 km za hodinu (1)
 o rok později dosáhl rychlosti 7,5 km/h
 počátek 19. století - doména parních strojů -> postupně se zlepšovaly a zrychlovaly
 avšak byli provozně náročné a těžkopádné
 hledání dalších alternativ na pohon
 souboj páry a elektřiny
 zvrat - druhá polovina 19. století – podařilo se zprovoznit první spalovací motor
 80. léta – Německo se stalo kolébkou prvních spalovacích motorů a prvního automobilu
 Proč zrovna Německo??? Stálo v popředí prům. odvětví jako např. chemickým (barviva)a elektroprůmysl
 1862 - 1866 vyvinul Nicolaus Otto první čtyřdobý spalovací motor
 spousta odpůrců
 rekordy páry – 1900  rychlost 94 km/h, 1903 – 160 km/h, 1906 – překonána magická hranice 200 km/h
 výhoda elektromobilů – méně hlučné, snadno a jednoduše ovladatelné, lépe a rychleji se rozjížděly a jízda vzad
 nevýhoda elektromobilů – nemohli jet na delší vzdálenosti
 další konstruktéři – Rusko – Jevgenij Alexandrovič Jakovlev (pokusy se spalovacími motory), Amerika – Henry Ford (quadracykl), Německo – Karel Benz (tricykl)(2), …
 v roce 1885 v německém Mannheimu si nechal Benz patentovat svoji motorovou tříkolku
 první dálkovou jízdu s automobilem - Bertha Benzová 5. srpna 1888 - cestu z Mannheimu do Pforzheimu
 1887 zcela nezávisle na Karlu Benzovi začal automobily stavět také Gottlieb Daimler
 při výrobě motorů spolupracoval s Wilhelmem Maybachem
 1897 Rakušan Rudolf Diesel sestrojil první provozuschopný vznětový motor"

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4988af940e42d.zip (12 kB)
Nezabalený formát:
Vyvoj_automobiloveho_prumyslu_MO.doc (45 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse