Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vývoj maloobchodu v ČR po roce 2000

Vývoj maloobchodu v ČR po roce 2000

Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Technická univerzita v Liberci Ekonomická fakulta, Liberec 2

Charakteristika: Práce seznamuje s vývojem maloobchodu v ČR po roce 2000. Text nejdříve definuje maloobchod a vypisuje členění maloobchodní činnosti. Rovněž jsou charakterizovány provozní typy maloobchodních jednotek. Druhá část práce mapuje vývoj tržeb, pracovníků a mezd, i marží a výkonu v maloobchodu. Porovnává situaci v roce 2007 a 2008. V závěru se věnuje vlivu finanční krize na maloobchod, zejména cituje z literatury prognózy na rok 2009.

Obsah

1.
Úvod
2.
Co to vlastně maloobchod je a jeho definice
2.1
Členění maloobchodní činnosti
2.2
Provozní typy maloobchodních jednotek
3.
Vývoj ekonomických ukazatelů v oblasti maloobchodu
3.1
Tržby
3.2
Pracovníci a mzdy
3.3
Marže a výkony
4.
Shrnutí situace za rok 2007 a 2008
5.
Závěr – vliv finanční krize na maloobchod ČR
5.1
Situace v roce 2008
5.2
Prognóza pro rok 2009

Úryvek

"2. Co to vlastně maloobchod je a jeho definice [1]
,,Maloobchod je podnik (nebo činnost) zahrnující nákup od velkoobchodu nebo od
výrobce a jeho prodej bez dalšího zpracování konečnému spotřebiteli.“
Do druhé světové války, si lidé představovali pod pojmem maloobchod, nějakou
malou prodejnu, nebo dvě. Po válce se však začal rozmáhat a výrazně koncentrovat a jeho
vývoj trvá dodnes. Za změny, které se udály, vděčí maloobchod hlavně růstu příjmů obyvatel
po válce a tomu, že proces nákupu a prodeje je stále více určován odběratelům. Maloobchod
dnes stále více zasahuje do toho, co by se mělo vyrábět a tedy i prodávat.

2.1 Členění maloobchodní činnosti
Maloobchodní činnost lze rozdělit do dvou hlavních skupin:
- maloobchod realizovaný v síti prodejen (store retail)
- maloobchod realizovaný mimo prodejní síť (non store retail)
Maloobchod realizovaný v síti prodejen
- zahrnuje většinu činnosti maloobchodu
a) potravinářský
b) nepotravinářský
Maloobchod realizovaný mimo síť prodejen
- zahrnuje malý podíl činnosti maloobchodu a patří sem:
a) prodej v automatech (studené a teplé nápoje, cukrovinky)
b) přímý prodej (předváděcí akce)
c) přímý marketing ( zásilkový a dodávkový obchod)

2.2 Provozní typy maloobchodních jednotek
V Evropě se můžeme setkat s celkem 11 typy maloobchodů:
a) Specializované prodejny
Zde je sortiment úzký a hluboký, co se týče cen oproti jiným prodejnám, jsou zde o
něco vyšší, prodej v těchto obchodech klade důraz na obsluhu, která musí mít odborné
znalosti.
b) Úzce specializované prodejny
Sortiment je ještě užší a více zaměřený do hloubky než u specializovaných prodejen.
c) Smíšené prodejny
Jejich sortiment zahrnuje potravinářské i nepotravinářské produkty, je široký a mělký,
je to zboží denní potřeby. Tyto prodejny jsou umísťovány především na venkov a na
okraje měst.
d) Superety
To jsou samoobsluhy s širokým sortimentem potravin a s velkou prodejní plochou.
e) Supermarkety
Velkoprodejny s plným sortimentem potravin, se základními druhy nepotravinářského
zboží. Samoobsluha doplněná několika úseky s obsluhou (lahůdky, maso …)."

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 4 stran. Práce obsahuje tabulky a grafy.
Práce je ve formátu Adobe Acrobat *.pdf.
Technická univerzita v Liberci, Hospodářská fakulta.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera19370
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse