Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vztah dopravního podniku a zákazníka z marketingového pohledu

Vztah dopravního podniku a zákazníka z marketingového pohledu

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Předmětem práce je analýza problematiky vzájemných vztahů zákazníka a dopravního podniku. První část práce se věnuje produktu. Na teoretické úrovni představuje funkci marketingu v dopravě, i marketingový mix. Definuje zákazníka a popisuje jeho potřeby. Seznamuje s marketingem v zasilatelství a informuje o funkci speditéra. Druhá část práce se zaměřuje na kvalitu služeb v dopravě. Seznamuje s měřením kvality služeb a vypisuje faktory ovlivňující kvalitu služeb z pohledu jak zákazníka, tak dopravce, i společného hlediska.

Obsah

1.
Úvod
2.
Specifikace produktu a cílové skupiny
2.1.
Definice produktu
2.2.
Marketing jeho funkce v dopravě
2.3.
Marketingový mix
2.3.1.
Produkt = užitek
2.3.2.
Cena
2.3.3.
Místo (distribuce)
2.3.4.
Propagace
2.4.
Segmentace v dopravě
2.4.1.
Zákazníci
2.4.2.
Kdo je zákazníkem - segmentem trhu
2.4.3.
Co zákazníci chtějí
2.4.4.
Analýza očekávání zákazníků
2.4.5.
Průzkum trhu
2.5.
Marketing v zasilatelství
2.6.
Úloha speditéra
3.
Analýza vnímání kvality zákazníkem a jeho užitku
3.1.
Měření kvality nabídky služeb v dopravě
3.2.
Měření kvality služby v dopravě
3.3.
Faktory ovlivňující kvalitu zasílatelských služeb z pohledu zákazníka
3.3.1.
Zákazníkovy požadavky na kvalitu zasílatelských služeb
3.4.
Faktory ovlivňující kvalitu zasílatelských služeb z hlediska dopravce
3.5.
Faktory ovlivňující kvalitu zasílatelských služeb z pohledu společenského
4.
Závěr

Úryvek

"3. Analýza vnímání kvality zákazníkem a jeho užitku
3.1. Měření kvality nabídky služeb v dopravě
Význam a komplexnost kvality dopravy
Na provádění dopravních výkonů (nabídky v dopravě) se v poslední době zúčastňuje rostoucí počet subjektů, které se tak podílí na celém přepravním procesu. V osobní i nákladní dopravě se skládá přeprava z několika částí, přičemž každou může zajišťovat jiný dopravce. Všechny tyto dílčí nabízené výkony by měly být harmonizovány s ohledem na kvalitu a velký důraz je třeba klást právě na rozhraní mezi jednotlivými poskytovateli služby. Každý dílčí výkon s nižší kvalitou zpravidla ovlivní kvalitu celkovou. Vzhledem k tomu, že každý dopravní výkon je neopakovatelný, nelze nekvalitně provedenou dopravní službu dodatečně napravit a pozdvihnout na požadovanou kvalitativní úroveň. Zvláště v osobní dopravě probíhá hodnocení kvality průběžně během celého procesu poskytování služby.
Spolu s růstem významu kvality v dopravě dochází i k nárůstu její komplexnosti. V minulosti byla kvalita vztahována více méně jen na dopravní prostředky jako takové (ve smyslu pohodlí v osobní dopravě a minimalizaci možnosti poškození přepravovaného zboží v nákladní dopravě). Kvalita v dopravě je chápána i z hlediska místního, časového, z hlediska bezpečnosti a také vlivu na životní prostředí.
Definice rozděluje dílčí kvality do následujících skupin:
- Dostupnost: dopravní síť, vzdálenost k nejbližší zastávce, nutnost přestupů, přehlednost sítě, provoz, provozní doba, frekvence obsluhy.
- Přístupnost: externí propojení (na další druhy doprav), vnitřní propojení, tarifní systém, uspořádání zastávek, označení zastávky, viditelnost, přístupové cesty.
- Informace: obecné informace, informace o ceně za normálních podmínek, informace o ceně v krizové situaci.
- Doba: délka doby cesty, dodržení jízdního řádu, zajištění přestupních vazeb.
- Péče o zákazníka: komunikace se zákazníkem, personál, podpora a pomoc, možnosti uspořádání tarifního systému, platební možnosti.
- Komfort: vybavení vozidla, vybavení zastávek, jízdní komfort, okolní podmínky, další zařízení.
- Bezpečnost: ochrana před nehodami, bezpečnost provozu, ochrana před trestnou činností.
Péče o životní prostředí: znečistění, vibrace, výfukové plyny, hluk, prach, elektromagnetická záření, čerpání a využívání přírodních zdrojů, energie, prostorové nároky."

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 13 stran. Práce obsahuje tabulky a schéma.
Písemná práce k modulu Marketing - Brno International Bussines School.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera17377
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse