Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Značka Coca-Cola

Značka Coca-Cola

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se věnuje společnosti Coca-Cola. Uvádí její slavnou historii jak ve světě, tak u nás. Následně se zaměřuje na marketingovou stránku, kde rozebírá problematiku zákazníka, segmentace trhu a analyzuje marketingový mix (4P). Popisuje reklamu, kterou Coca-Cola využívá, a to od prvních inzerátů v 80. letech 19. století až po prostředky reklamy ve 20. století (rádio, televize). Stručně se zmiňuje o reklamních kampaních Coca-Coly probíhajících v USA. Vyzdvihuje významnost značky. Na závěr probírá jednotlivé soutěže a akce, které společnost podporuje či sponzoruje.

Obsah

1.
Historie a současnost
1.1.
Historie Coca-Coly ve světě
1.2.
Historie Coca-Coly v České republice
1.3.
Současnost
2.
Coca-Cola a marketing
2.1.
Zákazník
2.2.
Segmentace trhu
2.2.1.
Demografické faktory
2.2.2.
Geografické a psychologické faktory
2.3.
4P
2.3.1.
Produkt
2.3.2.
Cena
2.3.3.
Distribuce
3.
Reklama
3.1.
Počátky reklamy
3.1.1.
19. a počátek 20. století
3.2.
Reklama ve 20. století
3.2.1.
Rádio
3.2.2.
Televize
3.2.3.
Reklamní kampaně v USA
4.
Značka a její důležitost
4.1.
Žebříček deseti nejhodnotnějších značek světa za rok 2005
5.
Soutěže a akce
5.1.
Olympijské hry
5.2.
Mistrovství světa ve fotbale
5.3.
Coca-Cola školský pohár
5.4.
Coca-Cola Dance team
5.5.
Srdce v pohybu
5.6.
Podpora dětských domovů
5.7.
Vánoční kamion
5.8.
Další soutěže

Úryvek

"2. Cena:
Cena za výrobky firmy Coca – Cola je na české poměry docela vysoká. Ale v ceně se odráží kvalita a dlouholetá tradice firmy. Díky poměrně vysoké ceně se ale musí firma potýkat s velkou konkurencí, která její výrobky napodobuje a prodává je za daleko nižší cenu.
3. Distribuce:
Výběr distribuční cesty je další důležitou součástí marketingového mixu. Jeho volba je o to důležitější, že distribuční cesty nelze měnit kdykoliv se nám zlíbí, ale je to volba na několik měsíců, spíše však let.
Výrobky společnosti Coca – Cola putují k zákazníkovi osvědčeným distribučním kanálem:
Výrobce → Velkoobchod → Maloobchod → Zákazník
Coca - Cola má svou distribuční značku, která mu poskytuje řadu výhod:
 usnadňuje vyřizování objednávek a snižuje problémy s tím spojené,
 zabezpečuje právní ochranu jedinečných výrobkových vlastností, které by v opačném případě konkurenti okopírovali,
 vytváří možnost přilákat soubor stálých a zisk přinášejících zákazníků,
 pomáhá prodejci při segmentaci trhů,
 pomáhá při budování firemního image.
Nápoj má své odlišné balení, které jí dává výhodu v soutěži, má velkou škálu obalů, jedná se o plechovky 0,3 l, lahve 0,3l, 0,5l 1l, 2l a v neposlední řadě také rodinná balení obsahující šest dvoulitrových lahví. Tvar lahve vznikl v roce 1915 jako návrh skandinávského výtvarníka Alexandra Samuelsona a musel splňovat dvě podmínky. Láhev měla být bezpečně rozpoznatelná i po hmatu a přibližně odpovídat tvaru listu coky. Jedním z hlavních důvodů proč se vyvíjela nová lahev bylo to, aby konkurence nemohla tak snadno napodobit výrobek společnosti jak tomu bylo, když ho firma distribuovala jen v obyčejných lahvích. Láhev se v minulosti postupně vyvíjela až do dnešní podoby.

Díky tomuto způsobu distribuce jsou výrobky společnosti známy po celém světě a dostanou se i do těch nejzašších koutů naší planety.

4. Reklama:
19. století

První inzeráty se začaly objevovat už v roce 1886 při vzniku samotného nápoje. Jejich cílem bylo pouze to, aby se lidé vůbec dozvěděli o existenci tohoto nového nealkoholického nápoje. Slogany byly napsány na molino z olejového plátna („ Pij nápoj Coca – Cola. Je chutná. Osvěžující“).
První nástěnnou reklamu, která se objevila roku 1894 na boční zdi obchodu se smíšeným zbožím v městečku Cartesville ve státě Georgia, následovaly tisíce exteriérových nástěnných maleb. Teprve od roku 1925 začaly být tyto malby po celé zemi nahrazovány velkoplošnými plakáty."

Poznámka

Práce obsahuje tabulku a obrázky. Čistý text tvoří cca 11 stran. Částečně čerpá z: http://www.coca-cola.cz/cs/svet-coca-cola/coca-cola_ceska-republika/historie.shtml, http://www.antiskola.eu/referaty/index.php?page=show_detail&come_from=list&obl=12&pg=6&id=19632, http://www.coca-cola.cz/cs/svet-coca-cola/reklama/historie-reklamy.shtml.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera13240
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse