Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Cestovní kanceláře a agentury

Cestovní kanceláře a agentury

Kategorie: Cestovní ruch - teorie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá cestovními kancelářemi a agenturami. Věnuje se historii cestovních kanceláří a vymezení činnosti cestovních kanceláří a agentur zákonem (právní úpravě). Zaměřuje se na rozbor cestovních agentur a kanceláří, v rámci kterých sleduje ceny a propagaci. Zajímá se o spojení agentur a kanceláří, zmiňuje jejich rozdíly a uvádí jejich představitele v ČR i ve světě. Nezapomíná na asociace cestovních kanceláří a agentur v ČR, trendy v cestování a stručné statistické údaje o zahraničních turistech v ČR.

Obsah

1.
Historie cestovních kanceláří
1.1.
Velká Británie
1.2.
Česká republika
2.
Vymezení činnosti cestovních kanceláří a agentur zákonem (právní úprava)
3.
Cestovní kancelář
3.1.
Typy cestovních kanceláří
3.2.
Cena v cestovní kanceláři
3.3.
Propagace
4.
Cestovní agentura
4.1.
Cena v cestovní agentuře
4.2.
Propagace
5.
Spojení cestovní agentura – cestovní kancelář
6.
Rozdíly mezi cestovní kanceláří a agenturou
7.
Cestovní kanceláře a agentury v ČR i ve světě
7.1.
Česká republika
7.2.
Japonsko
7.3.
Turistické koncerny světa
8.
Asociace cestovních kanceláří a agentur v ČR
8.1.
Asociace Cestovních Kanceláří České Republiky
8.2.
Asociace Českých Cestovních Kanceláří a Agentur
9.
Trendy v cestování
10.
Statistické údaje o zahraničních turistech v ČR

Úryvek

"Cestovní agentura (CA)
Cestovní agentura představuje „prostředníka, který spojuje producenty (například CK, hotely, aerolinie a další dopravce) se zákazníky.“ [3, s. 321]

Cestovní agentury tedy nevytváří žádný produkt, ale pouze zprostředkovávají prodej služeb cestovních kanceláří, hotelů, dopravců apod. Dále pak nabízí řadu dalších služeb, například směnárenských či poradenských, pro větší pohodlí zákazníků. Proto je zde důležitější spíše úroveň schopností a dovedností pracovníků v agentuře.

Cena v cestovní agentuře
Na rozdíl od cestovních kanceláří nemají cestovní agentury příjmy přímo z ceny zájezdu, ale dostávají provizi od cestovní kanceláře, které prodali její produkt. Proto se zajímají spíše o prodaný objem. Může se tedy ale stát, že CA prodávají ty zájezdy, z kterých mají větší provizi. Někdy se to dokonce děje i na úkor zákazníka. Např. mu nabídnou zájezd do 5* hotelu od cestovní kanceláře, která jim dá více „procent“. Přitom klient chtěl jet do 4* hotelu. S tím je spojené i to, že zájezd do 5* hotelu bude samozřejmě dražší.

Propagace
Formy propagace u cestovní agentury se z větší části shodují s cestovní kanceláří, avšak je zde určitá diferenciace v pořadí, ve kterém se využívají. Cestovní agentury využívají hlavně internetové stránky a reklamu v médiích. Také použití televizní či novinové reklamy závisí na velikosti agentury.
Existuje zde však jeden způsob propagace, který je pro agentury typičtější než pro cestovní kanceláře. Jedná se o vylepování nabídek do svých výloh, aby tak nalákaly potencionální zákazníky.

Spojení CA – CK
V mnoha evropských zemích existuje trend spojovat CA s CK, často takovým způsobem, že CK je přímým vlastníkem CA. V některých případech takové spojení má nadnárodní charakter. Tento postup však byl kritizován na základě obav, že agentury mohou favorizovat produkty své mateřské společnosti, i když nebudou pro konkrétního zákazníka nejvhodnější. Tato situace je typická zejména pro Velkou Británii, kde tři největší CK vlastní tři největší CA, nebo jsou s nimi ve sdružení. Obavy z těchto spojení vedly dokonce k vládnímu vyšetřování. [3, s. 325]"

Poznámka

Práce obsahuje tabulky. Částečně čerpá z: http://zakony.idnes.cz/cestovni-kancelar-a-cestovni-agentura-dxa-/obcanskepravo.asp?c=A020611_073100_obcanskepravo_399.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera10656
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse