Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Distribuce biopotravin

Distribuce biopotravin

Kategorie: Logistika

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce popisuje značení bioproduktů a vymezuje je vůči pseudobiopotravinám. Poté se zabývá různými typy přímého prodeje biopotravin a prodejem v supermarketech. Dále prezentuje několik biorestaurací, včetně zásad vaření v nich a události, které jsou během roku spojené s biopotravinami. V závěru je naznačena situace tohoto trhu v USA.

Obsah

1.
Značení bioproduktů
1.1
Importované bioprodukty
1.2
Pseudobiopotraviny
2.
Odbyt bioprodukce
2.1
Stav ekologického zem. v ČR v roce 2003
3.
Přímý prodej
3.1.
Úspěšný přímý prodej závisí na těchto podmínkách
3.1.1
Předpoklady k podnikání
3.1.2
Znalost předpisů
3.1.3
Možnosti prodeje
3.1.4
Marketing
4.
Formy přímého prodeje
4.1
Samosběr
4.2
Prodej na objednávku, zásilkový prodej
4.3
Stánkový prodej, prodej na poli, prodej u cesty
4.4
Obchod ve dvoře
5.
Supermarkety
5.1
Výhody supermarketů
5.2
Výhody malých obchodů
6.
Restaurace
6.1
Biorestaurace společnosti ALBIO
6.2
Biorestaurace Aura v Brně
7.
Každoroční pravidelné akce
8.
Trh s biopotravinami v USA

Úryvek

“ Při přímém prodeji výrobce prodává bioprodukty zákazníkovi přímo.
Úspěšný přímý prodej závisí na těchto podmínkách:
1. předpoklady k podnikání
2. znalost předpisů
3. možnosti prodeje
4. marketing

Ad 1.
Hlavním předpokladem pro přímý prodej je přesvědčení prodávajících přímý prodej provozovat. Ten, kdo neumí přesvědčivě mluvit s lidmi, kdo se stydí zaklepat na dveře a oslovit zákazníka, musí zvážit, zda je tato alternativa pro něj vhodná.

Ad 2.
Spektrum zákonných nařízení je tak široké a komplikované, že se v nich lidé velmi těžko orientují a mohou snadno pochybit. Z toho důvodu je vhodné se i s těmito věcmi před začátkem přímého prodeje dopodrobna obeznámit.
Patří sem – veterinární
- hygienické
- potravinářské předpisy

Ad 3.
Bez znalosti trhu nelze plánovat produkci a prodej.
Je potřeba znát následující skutečnosti:
-počet spotřebitelů v „zájmovém“ území
-počet domácností ochotných a schopných nabízené bioprodukty kupovat
-podíl z celkového konzumu těchto domácností, který lze bioprodukty uspokojit
-konkurence v zájmovém území podniku
-odbytový potenciál

Ad 4.
Marketing znamená, že zákazník stojí uprostřed našeho zájmu. Snažíme se zjistit jeho přání, očekávání, postoje a zájmy. Důležité je také se dobře uvést do podvědomí zákazníka a odlišit se od konkurence, např. štítem prosperity, reklamou atd.
Je nutné přesvědčit o lepší kvalitě a výhodách našich výrobků před konkurenčními. Také stanovení příznivých cen může být z ekonomických důvodů lákadlem. Důležité je, aby naše jednání nebylo reakcí na počínání konkurence, ale naší vlastní iniciativou.
Výhodou a vizitkou dobrého obchodníka je být na trhu dříve než ostatní a dělat aktivní reklamu.

Formy přímého prodeje
a) samosběr
b) prodej na objednávku, zásilkový prodej
c) stánkový prodej, prodej na poli, u cesty, ve dvoře
d) obchod ve dvoře


Samosběr

Jedná se o sběr na venkovské zahradě pro vlastní potřebu zákazníka. Z podnikového pohledu je hlavním pozitivem úspora ruční práce (sběr) a dopravy ke spotřebiteli.
Kromě jahod se tímto způsobem dají sklízet i fazole, hrášek, brambory, angrešt, rybíz nebo ovoce ze stromů.

Spotřebitel očekává:
 přiměřeně velkou plantáž
 možnost vlastního výběru plodů
 chemicky neošetřené porosty
 cenu přiměřenou vlastní námaze, což je nižší než na trhu a možnost výběru velkých a zralých plodů
 během sběru vlastní konzumaci, zvláště u dětí je s tím nutno počítat
 dosažitelnost místa – k pozemku musí být přijatelný přístup,cesta pro auta, možnost parkování, dostatečně nápadným označením u cesty, popřípadě plánek na letáčcích či reklamě v novinách
 poskytnutí prostředků pro sběr, vhodné nádoby pro sběr i ukládání plodů
 možnost balení a odvozu-prodejné obaly,košíčky, přepravky apod.,cejchované váhy, doklady o prodeji atd.

Organizace samosběru je velmi náročná na reklamu, resp. Podchycení dostatečného,ale zároveň přiměřeného počtu zákazníků ve správnou dobu.
Problémy : - při malém počtu zájemců je třeba zajistit sezonní pracovníky
- zákazníky je možno usměrnit, ale nelze na nich vyžadovat dosbírávání, oddělené sbírání a další práce související se sklizní
- pro dodatečně sklizené produkty je třeba mít zajištěný odbyt
- v nepříznivém počasí je třeba počítat s vlastní sklizní
- je nutné počítat s nesklizenými místy
- větší poškození porostů"

Poznámka

Obsahuje grafiku.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera11398
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse