Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Public relations, osobní prodej

Public relations, osobní prodej

Kategorie: Marketingový mix

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce formou souvislého textu definuje PR, zabývá se jeho výdaji a funkcí. Poté popisuje osobní prodej, jeho fáze a řízení.

Obsah

1.
Public relations ( PR)
1.1
Definice
2.
Osobní prodej
2.1
Fáze procesu osobního prodeje
2.2
Řízení osobního prodeje

Úryvek

“Osobní prodej

Osobní prodej je forma přímé osobní komunikace s jedním nebo více zákazníky, která probíhá tváří v tvář. Jedná se o nejúčinnější nástroj při budování preferencí a akce u kupujícího. Tomu pomáhají tři charakteristické vlastnosti:
 Osobní setkání → každá ze stran se dokáže pružně přizpůsobovat potřebám a vlastnostem druhé strany;
 Pěstování vztahu → od obchodních vztahů po hluboké přátelství. Obchodník chce udržet dlouhodobý vztah se zákazníky;
 Reakce → osobní prodej umožňuje reagovat na obchodní rozhovor (i odmítnutí rozhovoru).
Osobní prodej je sice efektivní, avšak velmi nákladný. Navíc je k němu kladen silný důraz nejen na verbální část komunikace obchodníka, ale i na neverbální část, jako je vzhled, gesta, styl jednání atd.
Hlavním úkolem osobního prodeje, někdy také nazývaného přímý prodej, je přesvědčit zákazníka o koupi výrobku. To může být jednodušší díky názornému předvedení výrobku nebo zodpovězení dotazů zákazníka. Kromě toho prodejce zprostředkovává servis, doplňující služby a zpětnou vazbu výrobci, který tak může reagovat na přání a připomínky kupujících.

Fáze procesu osobního prodeje

1. PRŮZKUM – prodejce hledá potenciální zákazníky a vytváří jejich seznam. Plánuje první kontakt a snaží se zjistit, co nejvíce informací:
a. Jaký je podnik zákazníka – zjištění potřeb podniku, charakter nákupu
b. Kdo je zákazník – jméno, funkce, kdo je odpovědný za nákup a kdo o něm rozhoduje, osobní záliby
c. Srovnání – co mohu nabídnout
d. Argumenty, odpovědi na dotazy, vzorky
2. KONTAKT – sjednání schůzky, snaha zaujmout zákazníka, osobně, telefonicky, dopisem
3. PREZENTACE – předvedení výrobků a sdělení informací o nich, vytvoření nabídky
4. ŘEŠENÍ PŘIPOMÍNEK – rozptýlení obavy zákazníka, zodpovězení jeho dotazů, poskytnutí doplňujících informací, argumentace
5. ZÁVĚR – zákazník souhlasí s nákupem výrobku → vypracování kupní smlouvy nebo objednávky → prodej
6. DALŠÍ KONTAKT – poskytnutí služeb s užíváním výrobku, vyhodnocení spokojenosti zákazníka, probíhá pomocí obchodního zástupce společnosti

Řízení osobního prodeje

Důležitá je příprava prodejců, propagačních materiálů a vzorků. Firma musí prodejce (dealery) vyškolit (důležitá je např. znalost obchodní psychologie) a motivovat je, poté sledovat jejich výkonnost a po určité době vyhodnotit. Úspěšní prodejci si zaslouží zvýhodnění podmínek, neúspěšným naopak nebude prodloužena pracovní smlouva.

Závěrem lze konstatovat, že problematika public relations a osobního prodeje tímto naším výkladem ani zdaleka nekončí. O jednotlivých formách, činnostech public relations a osobního prodeje bychom mohli publikovat daleko více informací. Pro naše vymezení jsou tato fakta však dostačující. Uvědomíme-li si, že public relations a osobní prodej vyžadují od člověka, který by chtěl v této problematice být zdatný, spoustu znalostí, setkáváme se s narůstajícím problémem. Kdo by měl být v hierarchii organizace zodpovědný za sekci public relations? Ideálním pracovníkem v tomto oboru by byl pouze školený manager s praxí, s důkladnou znalostí masmédií, dobrý psycholog, právník a výtvarník."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera12600
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse