Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Distribuční cesty

Distribuční cesty

Kategorie: Logistika

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce seznamuje s vývojem distribučních cest po roce 1989 v ČR, vlivy na jejich rozvoj, i základní zlomy v jejich struktuře.

Obsah

1.
Vývoj distribučních struktur
2.
Tendence
3.
Největší obchodní řetězce u nás
4.
Výhody a nevýhody řetězců pro zákazníka i dodavatele
5.
Využití přímého prodeje
6.
Franchising
7.
Merchandising

Úryvek

"Čerpáno z Ročenky českého a slovenského obchodu 1996/97 - projekt Incoma Group a časopisu Moderní obchod.
Obrovské dynamiky vývoje zaznamenávají MAKRO a REWE - Penny Market - v Západní Evropě jedny z největších řetězců diskontních prodejen s obchodní marží okolo 5%.
Výhody řetězců - pro zákazníka - dostatečný sortiment běžného zboží, především potravinového charakteru s dobrými cenami a velkoplošnými prodejnami s možností velkých
parkovacích ploch pro nákupy autem pro dodavatele - obrovské kapacity odběru, relativně nízké náklady na zavážku, jednotný systém dodávek, reklamní akce, propagační letáky
doručované do schránek všech obyvatel regionu - řetězce řadu zboží prodávají pod vlastní značkou (viz Delvita atd.)dodavatel tedy nemusí budovat vlastní značku a vynakládat nemalé marketingové výdaje.
Nevýhody - pro zákazníky - velké supermarkety likvidují malé obchodníky v širokém okolí, udrží se pouze specializované prodejny nabízející širší výběr v úzkém sortimentu zboží. Tyto specializované obchody však najdou dostatek zákazníků k uživení pouze ve větších městech a především v centrech měst (nikoliv na periferii) a tam jsou zase velmi vysoké náklady na nájem prostor pro dodavatele - obchodní řetězce odebírají pouze vysokoobrátkové zboží - nikdy tedy neberou celý nabízený sortiment, ale pouze “smetanu” a dodavatel musí hledat složitější distribuční cesty pro zbytek sortimentu.
- obchodní řetězce vyžadují nejvýhodnější cenové a platební podmínky
(nejvyšší množstevnostní srážky, dlouhé doby splatno
- dodavatel, který se chce dodávat do těchto řetězců musí zaplatit tzv. zalistování - poplatech za zařazení jeho zboží do odebíraného sortimentu (poplatek může činit i několik milionů).
- dodavatel se musí zavázat na účasti na propagačních akcích prodejen (ochutnávky, propagační letáky, cenová snížení při akcích) a uhradit náklady těchto akcí - menší dodavatelé si většinou nemohou tyto náklady dovolit a jsou tak vyloučeni z této formy distribuce zboží
Pro některé druhy zboží a služeb může být vhodnější a účinnější distribuční cesta formou přímého prodeje. Pro prodávající - distributory je tento způsob přitažlivý především proto, že nevyžaduje velké vstupní investice, odměna je přímo závislá na vlastní výkonnosti a je možno provozovat tuto činnost jako vedlejší, k hlavnímu zdroji příjmů. Jednou z forem přímého prodeje je Multilevel marketing (MLM).
Důležitým momentem v celém procesu přímého prodeje je ochrana zákazníka a osob provádějících distribuci. Tuto problematiku řeší Kodex chování v přímém prodeji vypracovaný Světovou asociací přímého prodeje (WEDSA) a Evropskou asociací (FEDSA). V celosvětovém měřítku se prostřednictvím přímého prodeje prodávají především: kosmetika, čistící a prací prostředky, nádobí, domácí spotřebiče, šperky, knihy, pojištění, telefonní služby apod. U nás působí především firmy Amway, Oriflame, Just, Zepter apod. V Evropě činil obrat firem v přímém prodeji USD 8,6 mld v roce 1995 a obrat stále roste. V této distribuci je zaměstnáno 1,8 mil osob, z toho až 79 % jsou ženy. V ČR byl obrat v roce 1995 2 mld Kč a počet distributorů se pohyboval okolo 70 000."

Poznámka

Práce obsahuje graf.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera1277
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse