Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Zhodnocení použití značky společnosti Royal Dutch Shell v průběhu její existence

Zhodnocení použití značky společnosti Royal Dutch Shell v průběhu její existence

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá analytickým zhodnocením použití značky dnes již britsko-nizozemským koncernem Royal Dutch Shell v průběhu jeho existence, tzn. od roku 1907 po rok 2007. Popisuje celou historii, kde uvádí, co předcházelo založení společnosti a jak se společnost vyvíjela až do dnešní doby. Sleduje branding a rebranding této značky i hledání nových nalezišť, technologií a poskytovaných služeb.

Obsah

1.
Historie
1.1.
Historie Shell Transport and Trading Company
1.2.
Historie Royal Dutch
1.3.
Rapidní růst
1.4.
1. světová válka
1.5.
Věda a výzkum
1.6.
Marketing a branding
1.7.
Lidé v Shell
1.8.
Krize v Shell
1.9.
2. světová válka
1.10.
Poválečná rekonstrukce
1.11.
Remodelace korporace
1.12.
Marketing Shell v 50. letech
1.13.
Ropná krize
1.14.
Průzkum Severního moře
1.15.
Diverzifikace společnosti Shell
1.16.
Globální trhy
1.17.
Marketing a branding
1.18.
Chemické produkty
1.19.
Zemní plyn jako nový pilíř
2.
Způsob řízení značky ve všech prezentovaných obdobích
2.1.
Strategie řízení značky obecně
2.2.
Řízení značky Shell
3.
Faktory vedoucí k rebraningu v návaznosti na vnější prostředí společnosti
4.
Faktory vedoucí k rebrandingu v návaznosti na vnitřní prostředí společnosti
5.
Volba cílových a zájmových skupin při komunikaci značky
6.
Techniky nástrojů používaných při komunikaci a rebrandingu značky
7.
Míra úspěšnosti značky
8.
Sdělení, které značka nese
9.
Míra kreativity při rebrandingu
10.
Možný budoucí vývoj životního cyklu značky
11.
Přílohy
11.1.
Vývoj loga Shell od roku 1900 do roku 1999
11.2.
Plakáty v období 1918 – 1939
11.3.
Největší společnosti ovládající ropu v roce 1970 (69% zásob surové ropy)
11.4.
Prestižní cena za image Rhodos 2006 – Certifikát

Úryvek

"8. Míra úspěšnosti značky
Od počátku vzniku společnosti se značka Shell stávala úspěšnější a úspěšnější. Díky reklamním kampaním, kulturním, sportovním, sponzoringovým akcím se dostala do celého světa, byla významná a populární. Vytvořila si za celou dobu existence významnou pozici ve světě jako nejúspěšnější ropná společnost. Lidé pod značkou viděli silnou společnost, která jim dá vše, co si přejí, co potřebují. Nejen petrolej, benzín, zemní plyn, ale i produkty chemického průmyslu.
Společnost Shell získala v roce 2006 v soutěži Rhodos o nejlepší firemní image první místo v kategorii čerpacích stanic v ČR. Cílem této soutěže je ohodnotit image jednotlivých společností ve vybraných oborech výroby a služeb, které tvoří průřez spotřebitelským trhem výrobků a služeb. Logo této společnosti se řadí mezi nejvíce respektované značky světa. Česká pobočka tyto výsledky přisuzuje právě celkovému přístupu v komunikaci se svými zákazníky a s vysokou kvalitou poskytovaných služeb a pohonných hmot na čerpacích stanicích v celé ČR.
V roce 2006 byla také společnost Shell oceněna v rámci sdružení CZECH TOP 100, které oceňuje 100 nejvýznamnějších podniků ČR. V odvětví „Prodej, údržba a opravy motorových vozidel a prodej pohonných hmot“ se společnost Shell umístila na 1. místě a současně v této kategorii získala druhé místo v anketě 100 nejobdivovanějších českých firem.
Značka společnosti Shell byla již podruhé zvolena čtenáři knih a magazínu společnosti Reader´sDigest Výběr v průzkumu DOBRÁ ZNAČKA za nejdůvěryhodnější značku v kategorii Čerpacích stanic na českém trhu. V mezinárodním průzkumu DOBRÁ ZNAČKA, který je pravidelně prováděn, byla potvrzena síť čerpacích stanic Shell jako nejdůvěryhodnější značka nejen v ČR, ale také v Belgii, Holandsku a Švýcarsku.
Kromě úspěchů, které se svým logem sklízí firma na půdě České republiky je namístě poukázat i na její úspěchy v celosvětovém měřítku. V časopise BusinessWeek bylo ve spolupráci se světovou organizací pro značkové poradenství zveřejněno 100 nejlepších značek roku 2006. Shell prošel tvrdými podmínkami (1/3 zisku musí pocházet z prodeje mimo domácí stát, značka musí být rozpoznatelná širokou veřejností – ne jen zákazníky, a musí být veřejně dostupná finanční a marketingová data – tyto podmínky vylučují, např. Visa) a byl vyhodnocen jako 89 nejúspěšnější značka, po takových gigantech jako je IBM, Microsoft či Coca-cola a před společnostmi Nivea, Prada a LG.
Jak je vidět značka Shell je jednou z nejúspěšnějších značek světa. O tomto faktu svědčí i řada ocenění, která tato společnost získala a zajisté i nadále získávat bude.

9. Sdělení, které značka nese
Logo představuje grafický symbol, který vzhledově identifikuje firmu. Pokud je logo doplněno textem, jde o logotyp. Správně zvolená značka sama prodává. Proto by měla být jasná, zapamatovatelná (vnímána jako celek), odpovídající obchodním záměrům, jednoduchá (nápad + vtip + význam), nést jedno sdělení, unikátní. Značka by, např. měla být i v malých velikostech a v černobílém provedení čitelná, inverzně zobrazitelná, aplikovatelná na tiskoviny i reklamní předměty, přiměřeně barevná.
Logotyp se u Shellu v určitých obdobích vyskytoval. Nesl obrázek škeble spolu s názvem Shell. Dle našeho názoru bylo logo společnosti zvoleno velice vhodně a nenásilně. Pozitiva jsou v kresbě, barvách, designu, velikosti a dalších prvcích.
Shell ve svém názvu nese způsob svého prvotního vzniku, který se datuje do 19. století, kdy bratři Samuelsonové zdědili podnik po svém otci a zaměřovali se na získávání lastur z oceánu. Později se orientovali na stavbu lodí pro přepravu ropných produktů. Množstvím produktů, které společnost vyrábí a produkuje, si vytvořila u zákazníků velkou spokojenost a prosperitu."

Poznámka

Práce obsahuje fotografie a obrázky. Čistý text tvoří cca 16 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera13108
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse