Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Marketingový mix a jeho specifika ve službách

Marketingový mix a jeho specifika ve službách

Kategorie: Marketingový mix

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce popisuje výrobek z hlediska marketingu. Uvádí výrobkovou politiku, klasifikaci výrobků, problematiku ceny i cenové politiky. Zabývá se tvorbou ceny a její strukturou. Definuje distribuci a marketingovou komunikaci. Zmiňuje zvláštnosti marketingu v oblasti služeb i speciální prvky marketingového mixu přizpůsobené sektoru služeb.

Obsah

1.Úvod
2.
Výrobek
3.
Výrobková politika
3.1.
Rozhodování o produktech
4.
Klasifikace produktu
5.
Cena a cenová politika
5.1.
Externí faktory
5.2.
Interní faktory
6.
Tvorba ceny
6.1.
Upřesnění poslání ceny
6.2.
Odhad poptávky
6.3.
Odhad nákladů
6.4.
Rozbor cen konkurence
6.5.
Metody cenové tvorby
6.6.
Stanovení výsledné ceny
6.7.
Přizpůsobení ceny a cenové změny
6.8.
Cenové strategie
7.
Distribuce
7.1.
Organizace distribučních cest
7.2.
Distribuční strategie
8.
Marketingová komunikace
8.1.
Základní formy
8.2.
Reklama
8.3.
Podpora prodeje
8.4.
Public relations
8.5.
Osobní prodej
8.6.
Přímý marketing
9.
Zvláštnosti marketingu v oblasti služeb
10.
Prvky marketingového mixu a jejich přizpůsobení sektoru služeb

Úryvek

"Organizace distribučních cest

Vertikální distribuční systémy - spojení všech subjektů, které působí na různých úrovních jedné distribuční cesty, a na základě pravidel pak fungují jako jeden celek. Např. výrobce-velkoobchod-maloobchod.
Tento způsob vytváří předpoklady pro jednotné řízení, podporuje kooperaci a usměrňuje chování jednotlivých účastníků. Dosahuje vysoké ekonomické účinnosti. Vyskytuje se hlavně na trzích spotřebního zboží.

Horizontální distribuční systémy - spojení dvou a více subjektů, kteří působí na stejné úrovni marketingové distribuční cesty.

Vícenásobná distribuce - současné využívání několika konkrétních typů distribučních cest pro určité zboží, ne pouze jeden způsob přemisťování zboží od výrobce ke spotřebiteli.

Distribuční strategie

Intenzivní distribuce - prodej produktů prostřednictvím co největšího počtu prodejen, jejím účelem je učinit produkt běžně dostupným. Vhodná pro prodej zboží časté spotřeby, které je levné a je nakupováno mechanicky, nebo pro zboží nouzového charakteru (léky, zápalky, hygienické potřeby). Zboží je vystaveno ostré konkurenci, možnost ovlivňování podmínek prodeje je zanedbatelná.
Výlučná distribuce - spojena s prodejem produktu prostřednictvím velmi omezeného počtu prodejců. Vhodná pro prodej drahého, luxusního zboží. Výrobce ovlivňuje obchodní aktivitu prodejce, úroveň služby, průběh marketingové komunikace....
Selektivní distribuce - je mezistupněm mezi efektivní a výlučnou distribucí. Výrobce spolupracuje s větším množstvím distributorů, pouze však s těmi u nichž předpokládá dobrý partnerský vztah a nadprůměrné úsilí prodat zboží.

MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE
Definice:

Komunikační mix je každá forma komunikace, kterou používá organizace k informování, přesvědčování nebo ovlivňování spotřebitelů, prostředníků a různých částí veřejnosti.
Rolí marketingové komunikace je komunikovat s jednotlivci, skupinami nebo organizacemi s cílem přímo nebo nepřímo napomáhat směně prostřednictvím jejich informování a přesvědčování k přijetí výrobku.
Marketingová komunikace je každá forma komunikace, prostřednictvím které firma informuje, přesvědčuje nebo připomíná lidem své výrobky, služby, image, myšlenky místo ve společnosti nebo vliv na společnost."

Poznámka

Práce obsahuje tabulky. Čistého textu je v práci cca 16,5 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14415
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse