Obsah
1.1. | Positioning jako nástroj pro získání konkurenční výhody
|
1.2. | Volba celkové strategie positioningu
|
Úryvek
"Branding
Značková politika
-nejdůležitější dovedností marketéra je schopnost vytvořit značku, udržet ji na trhu, chránit ji, zvyšovat její prestiž
-značka může být vyjádřena jménem, slovním spojením, znakem, symbolem, ztvárněna obrazem, případně kombinací všech uvedených prvků; k jejím základním funkcím patří identifikace výrobků a služeb dané firmy a diferenciace, tj. odlišení od konkurenčních firem
Hodnota značky
-značky mají na trhu různý potenciál a různou hodnotu
-značka s vysokým potenciálem má vysokou hodnotu
-hodnota značky je dána loajalitou zákazníků, známostí značky, tím, do jaké míry je zosobněním kvality, a tím, jak silně s ní spotřebitelé výrobky ztotožňují; dále je ovlivňována patentovou ochranou výrobků, které jsou jí označeny, a svou pozicí v rámci distribučních a průmyslových sítí
Výběr názvu značky
-název výrobku může významně k jeho úspěchu na trhu
-nalézt vhodný název však často představuje velmi obtížný úkol
-je potřebné začít s analýzou výrobku a jeho užitných vlastností, cílového trhu a navrhovaných marketingových strategií
-název značky musí splňovat následující požadavky:
•v názvu – charakteristické užitné vlastnosti výrobku či jeho kvalita
(př.: DieHard; Easy-Off; Craftsman; Merrie Maids)
•název musí být snadno vyslovitelný, zapamatovatelný
(př.: Tide; Puffs)
•název výrobku nebo jméno firmy má mít i rozlišovací funkci
(př.: Taurus; Kodak; Oracle)
•jména firem by měla umožňovat jejich rozšíření s tím, jak se rozšiřuje sortiment
•název výrobku by měl být snadno přeložitelný do cizích jazyků
•název výrobku nebo firmy by mělo být zvoleno tak, aby umožňovalo registraci a právní ochranu. Název značky nemůže být řádně zaregistrován, porušuje-li práva subjektů, které si již stejný nebo obdobný název zaregistrovaly."
Vlastnosti
Číslo práce: | 14509 |
---|
Autor: | Vojtěchovská Petra - vojtechovskapetra na seznam.cz |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 169 |
Velikost souboru: | 13 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x48bd22114718e.zip (13 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.