Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vědeckotechnická činnost v podniku

Vědeckotechnická činnost v podniku

Kategorie: Inovační management

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá vědeckotechnickým pokrokem, tak jak se uskutečňuje v podniku. Vědeckotechnický pokrok je zde rozdělen na 7 fází. Vymezuje, co je úkolem vědeckotechnické činnosti v podniku a definuje výzkum a vývoj. Práce dále uvádí způsoby, jak lze získat nový výrobek. Důraz je kladen na nutnost předvídat nové vlastnosti výrobku, jsou uvedeny 4 přístupy k tomuto předvídání. V další části práce jsou charakterizovány jednotlivé etapy životního cyklu nového výrobku a tři zvláštní kategorie životního cyklu. Nechybí ani popis vývoje a etapy procesu nových produktů. Rovněž jsou uvedeny bariéry úspěšnosti nových výrobků, způsoby výroby při vývoji nových výrobků. V závěru jsou vyjmenovány zdroje nápadů na nové produkty.

Obsah

1.
Úvod
2.
Vědeckotechnická činnost – definice
3.
Fáze vědeckotechnického pokroku
4.
Úkol vědeckotechnických činností
5.
Výzkum a vývoj
5.1.
Výzkum
5.2.
Vývoj
5.2.1.
Úkol technického vývoje
6.
Podniky
6.1.
Získání nového výrobku
6.2.
Nové vlastnosti výrobků
6.3.
Předvídání vlastností výrobků
6.3.1.
Empirický přístup
6.3.2.
Intuitivní přístup
6.3.3.
Objevování nových vlastností výrobku úsilím nekráčet s davem
6.3.4.
Nové vlastnosti výrobku vznikají v procesu hierarchie potřeb
7.
Životní cyklus nového produktu
7.1.
Etapy doby trvání
7.1.1.
Doba vývoje
7.1.2.
Doba zavádění a růstu
7.1.3.
Doba nasycení (zralosti)
7.1.4.
Doba útlumu (poklesu)
7.2.
Zvláštní kategorie životního cyklu produktu
7.2.1.
Životní cyklus stylu
7.2.2.
Životní cyklus módy
7.2.3.
Životní cyklus módního hitu
8.
Vývoj nových produktů
8.1.
Důvody ztrátovosti
8.2.
Faktory bránící úspěšnosti nových výrobků
8.3.
Určení rozpočtu na výzkum a vývoj
8.4.
Způsoby pro použití při vývoji nových produktů
8.5.
Etapy procesu vývoje nových produktů
8.6.
Zdroje nových nápadů
9.
Závěr

Úryvek

"Životní cyklus nového produktu
Podnikatelský subjekt, který zavádí nový produkt, by měl vědět, jaký je předpokládaný průběh životního cyklu nového produktu, a to na základě znalosti faktorů, které ovlivňují dobu trvání jednotlivých etap.

1. etapa = Doba vývoje; je kratší a méně nákladná u běžných produktů než u produktů představujících špičkové technologie

2. etapa = Doba zavádění a růstu; je kratší, jestliže jsou splněny následující podmínky:
• produkt nevyžaduje budování nové struktury distribuční sítě, dopravy, služeb, komunikace
• obchodníci ochotně přijmou a propagují nový produkt
• zákazníci mají zájem o produkt, brzo jej přijmou a podávají o něm příznivé reference

3. etapa = Doba nasycení (zralosti); závisí značně na zákaznickém zájmu, stabilitě dané technologie a na tom, zda si podnik udržuje vedoucí postavení na trhu. Podniky vydělávají nejvíce peněz tehdy, když se jim daří držet produkt dlouhou dobu ve stadiu zralosti, jestliže je však toto období krátké, může se stát, že podnik nepokryje vynaložené investiční výdaje.

4. etapa = Doba útlumu (poklesu); je dlouhá tehdy, jestliže se pomalu mění zájem zákazníků a daná technologie. Čím více jsou zákazníci věrni určité značce, tím pomalejší je pokles. Čím nižší jsou bariéry pro změnu zákaznických zájmů o novější produkt, tím snadněji může podnik zaniknout, což zase na druhé straně může způsobit zpomalení tempa poklesu u zbývajících firem.

Existují tři zvláštní kategorie životního cyklu produktu, které je nutné rozlišovat, a to životní cyklus stylu, životní cyklus módy a životní cyklus módního hitu."

Poznámka

Částečně čerpáno z: http://www.mze.cz/Index.aspx?ch=79&typ=1&val=37730&ids=0.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14697
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse