Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Výjezdový cestovní ruch - současné trendy

Výjezdový cestovní ruch - současné trendy

Kategorie: Cestovní ruch - teorie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce se zabývá tématem cestovního ruchu. Zkoumá vlivy ovlivňující účast lidí na cestování, jedná se především o výběr místa dovolené, její charakter a náplň. Dále jsou popsány nejvýraznější změny postihující současný cestovní ruch, a analyzovány světové a české trendy.

Obsah

1.
Cíl a metodika práce
2.
Účast na cestovním ruchu
3.
Vlivy na trendy cestovního ruchu
3.1.
Demografické charakteristiky
3.2.
Udržitelný rozvoj
3.3.
Kultura
3.4.
Doprava
3.5.
Zdraví
3.6.
Internet
3.7.
Spotřebitelské preference
4.
Výzkum WTO
5.
Situace v současném českém výjezdovém cestovním ruchu
5.1.
Místo dovolené
5.2.
Letní dovolená mimo hlavní sezónu
5.3.
Obliba last minute
5.4.
Zájem o aktivní a netradiční dovolené
5.5.
Změna životního stylu a vliv na cestování
5.6.
Počet cest českých turistů
5.7.
Využívání internetu
5.8.
Nákupy před cestou na dovolenou
5.9.
Doprava
5.10.
Nákupy zájezdů v zahraničí
6.
Závěr

Úryvek

"3.1 Demografické charakteristiky

V současné době dochází k nárůstu počtu seniorů, kteří disponují vyššími příjmy a lepším zdravotním stavem než dříve. Mnoho lidí v důchodovém věku preferuje cestování jako způsob trávení volného času. Poptávka seniorů po cestovním ruchu tak roste. Hlavní oblast zájmu představují lázeňské služby a poptávka po kulturní turistice a produktech zvláště vytvořených pro starší generaci. Senioři nejsou omezeni nedostatkem volného času a v současnosti mají relativně dostačující výši finančních prostředků pro cestování. V dlouhodobém výhledu však bude docházet ke snižování výše důchodů a pozdějšímu odchodu do penze. To může mít za následek zpomalení tohoto trendu.
V České republice se trend cestování seniorů do zahraničí stále rozvíjí. Zatímco před pěti lety důchodci téměř na dovolenou v zahraničí necestovali, v současnosti tvoří stále významnější klientelu CK. Přestože počet důchodců, kteří cestují do ciziny, roste, stále je nižší než v západní Evropě. Dle analytika cestovního ruchu Jaromíra Beránka se čeští senioři na výjezdech turistů do zahraničí podílejí jen pěti procenty, ve světě okolo dvanácti procent. Jak se bude seniorská turistika vyvíjet do budoucnosti, bude záležet především na růstu ekonomiky a důchodů.

Změny rovněž probíhají v účasti mladých lidí ve věku 16 až 35 let na cestovním ruchu. Dochází ke zvyšování jejich příjmů a změně preferencí oproti minulým generacím. Mladí lidé preferují kariérní růst a cestování před založením rodiny. Upřednostňují aktivní dovolenou a v jejím rámci chtějí vyzkoušet různé formy adrenalinových sportů. V některých mimoevropských oblastech, kde mladí lidé tvoří větší část populace a příjmy rostou relativně rychle, bude tato skupina představovat nejpočetnější část spotřebitelů na trhu cestovního ruchu.
Mladí Češi cestují více než předchozí generace. Mezinárodní konference vydavatelů map a turistických průvodců (IMTA) dospěla k závěru, že si Češi ve srovnání s jinými národy mimořádně rádi plánují své cesty sami. Z hlediska zájmu o cestování se řadí na první místo ze všech evropských zemí.

Do budoucna se očekává stále se prohlubující rozdíl mezi lidmi disponujícími velkým množstvím volného času a lidmi s volnými finančními prostředky. Lidé v produktivním věku často trpí nedostatkem volného času. Roste proto poptávka po speciálních službách a především po rychlejších a pohodlnějších formách nakupování. Současně se zvyšuje zájem o více kratší cest než o jednorázovou dlouhou dovolenou. Prosazuje se poptávka po větší rozmanitosti produktů, zážitcích, kulturních událostech a atraktivitách. Obzvláště na evropském trhu si budou lidé vybírat kratší dovolené během celého roku. Tím se otevírají možnosti pro pořádání festivalů a akcí i v mimosezóně.
Dle výzkumu provedeného v roce 2005 je téměř polovina amerických občanů postižena malým množstvím volného času. Pro cestovní ruch z toho vyplývá, že časově velmi vytížení lidé vyžadují kompletně připravené zájezdy all inclusive, které v ceně zahrnují dopravu, ubytování, stravování a vstupy na atrakce. Lidem tak odpadá časově náročné zajišťování a plánování dovolené. Situace na jiných trzích se však může lišit - potenciální turisté mohou upřednostňovat možnost vytvořit si balíček sami dle svých představ.
Mezi časově vytíženými lidmi se také rozvíjí trend strávit jednou za život velmi dlouhou dovolenou (trvající až jeden rok) namísto každoročních kratších dovolených. V rámci takových cest lidé touží provozovat aktivity, při kterých mohou rozvíjet svoji osobnost a překonávat sami sebe. Zájem je o cesty do dalekých zemí, dlouhé pěší pochody či o kurzy malby. V tomto případě můžeme mluvit o tzv. kreativním turismu, kdy lidé touží rozvíjet své schopnosti a obohatit svůj život o netradiční zážitky, na které jim v běžném životě nezbývá čas.

3.2 Udržitelný rozvoj
V turistické poptávce se začínají projevovat změny související s větším doceněním významu životního prostředí. Roste zájem o ekologické aspekty a životní prostředí jednotlivých turistických lokalit. Ve větší míře se začíná prosazovat účast na ekoturismu. Lidé žijící ve velkých městech touží po klidném prostředí a odpočinku v přírodě. "

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 9 stran. Práce obsahuje tabulky a grafiku.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14843
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse