Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Doprava v USA

Doprava v USA


Kategorie: Geografie, Cestovní ruch - lokality

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá problematikou dopravy v USA. Popisuje, jaké dopravní prostředky Američané upřednostňují a proč. Stručně charakterizuje jednotlivé způsoby dopravy napříč kontinentem. Obsahuje také letový řád ČSA k 16. 12. 2007 a porovnání cen letenek z Prahy do Atlanty, čtyř leteckých společností.

Obsah

1.
Úvod
2.
Tramvajová doprava
3.
Metro
4.
Nadzemní vysokorychlostní kolejové tratě
5.
Železniční doprava
6.
Autobusová doprava
7.
Silniční doprava
8.
Letecká doprava
9.
Vodní doprava

Úryvek

"Tramvajová doprava

Tramvaje bývají označovány slovem Trolley a dělí se na Light Rail (rychlodrážní tramvaj) a Streetcar (klasická tramvaj).
V historii byly tramvajové linky zřizovány ve všech větších městech, stejně jako v Evropě. Od poloviny 80. let, hlavně díky ropné krizi, však znovu dochází k rozvoji.
Tento druh dopravy je například ve městech: Buffalo, Dallas, Los Angeles, San Francisco, Washington D. C. atd.

Metro

Metro najdeme pouze ve velkých městech jako je Chicago, New York, ... Podzemní dráha v New Yorku využívá vlaky, které jedou sami bez řidiče, sami si přehazují výhybky, sami si ve stanicích zastavují a sami se vyhýbají ostatním vlakům.
Existuje zde také tzv. lehké metro. K jeho vybudování jsou potřeba menší náklady naž na to klasické, ale jeho kapacita je při použití stejného množství vlaků nižší. Staví se hlavně ve městech se zhruba půl milionem obyvatel, kde by to klasické bylo příliš velké a nevytížené. Tento druh bývá často nadzemní. Vidět ho můžeme v Detroitu nebo v Miami.

Nadzemní vysokorychlostní kolejové tratě

Efektivní alternativa automobilové dopravy ve městech sužovanými permanentními dopravními zácpami. Např. v San Franciscu nebo Pittsburghu.

Železniční doprava

Železniční síť USA je nejdelší na světě, ačkoliv od 20. let minulého století se snižuje její délka i počet přepravených osob. Stále přepravuje velké množství nákladů, zejména těch objemných, dále kontejnerů a tzv. piggyback nákladů (kamionů přepravovaných na vagonech).
Těžká krize amerických železnic se od r. 1936 vytrvale lepší. Příjmy opět byly větší 4 miliard, po prvé od r. 1931. Přesto, že příjem se vždy opíral hlavně o nákladní dopravu, přikročily železnice k pronikavému zlepšování osobní dopravy. Jízdní řád byl přepracován, doprava zrychlena, elektrizace zdokonalena poznáním, že elektrizace vlaků a autobusů nejlépe čelila poklesu dopravy za hospodářské krize, rozmnoženy aerodynamické lokomotivy, zvýšen komfort ve vlacích m. j. i tím, že zavedeno ochlazování a ozonování vzduchu, zlevněno jízdné, avšak jen pro síť na západě a jihu, takže Interstate Commerce Commission - která byla uzákoněna pro regulaci mezistátní železniční dopravy v r. 1887 - nařídila s platností od 1. čna 1936 snížení osobních tarifů z 3,6 centů za míli na 3 centy pro Pullmanovy vozy a na 2 centy pro ostatní vozy. Osobní doprava začíná tak hráti v hospodářství amer. železnic důl. roli, kdežto ztráta místní nákladové dopravy a dopravy na kratší vzdálenosti, způsobovaná soutěží autobusovou a motorovou vůbec je nahrazována intensivněním dopravy dálkové. Železnice jsou podnikem soukromým; od pros. 1917 do 1. března 1920 se však nacházely pod kontrolou federální správy. Veřejný zájem je zastupován Mezistátní obchodní komisí (ICC), po jejímž vzoru zřídily i jednotlivé spolkové státy své komise, jejichž vliv na železniční politiku je též velký.

Autobusová doprava

Autobusová doprava se rozvinula teprve po svět. válce a nalézá u obyvatelstva stále větší obliby. Vývoj je spojen s odstraňováním tramvají, jež právě v Americe měly svůj původ, a zaváděním dopravy autobusové, resp. trolejbusové. V r. 1922 bylo toliko 685 mil autobusových linek, 1936 již 27.717; vozů v r. 1917 bylo jen 39, 1936 již 22.104. Trolejbusová doprava se počala v r. 1922, kdy její linky tvořily jen 22 míle, 1936 činily však tyto linky již 850 mil; vozů bylo v r. 1922 v provozu 28, 1936 již 1154. O převratu v pouliční osobní dopravě v městech mluví tyto číslice: z 376 měst, jež podle sčítání z r. 1930 měla nad 25.000 obyvatelů, 357 mělo dopravu výhradně tramvajovou a jen 14 dopravu autobusovou; v r. 1936 bylo již jen 26 měst s dopravou tramvajovou, 206 měst mělo tramvajovou dopravu kombinovánu s trolejbusovou nebo autobusovou a 140 měst mělo jen autobusovou nebo trolejbusovou dopravu. Mezi 80 městy s populací 100.000 až půl mil. jediné město mělo v r. 1936 kolejovou, 16 jediné mo-. torovou a 63 kombinují tramvaj s autobusovou dopravou; v 21 městech z těchto uvedených bylo používáno trolejbusů. Všeobecně v r. 1936 použilo autobusové dopravy na 700 mil. lidí, městská autobusová doprava svezla 2400 mil. lidí. V provozu bylo na 48.000 autobusů, a to v meziměstské dopravě 25.000, v místní 21.000 a 2000 vyhlídkových autobusů sloužilo turistickému ruchu; pro školní mládež bylo v činnosti 75.000 autobusů. Dopravu školních dětí obstarávají ze 70% soukr. autobusové společnosti, ostatních 30% vozů náleží školním úřadům a p. činitelům. Autobusová doprava je levnější železniční; tarif či ní 13/4 centu za míli, někdy jen 1,1 centu. Avšak zdanění je citelné. Meziměstská autobusová doprava podléhá pravomoci Mezistátní obchodní komisi (ICC), jejíž Motor Carrier Bureau vykonává dozor a upravuje poměry autobusové a tedy pouliční dopravy v převážném počtu měst."

Poznámka

Práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdroje: http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/436293-spojene-staty-severoamericke-doprava.
Práce obsahuje fotografie a tabulky. Čistého textu v práci jsou cca 3 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera15186
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse