Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Rozvoj organizace (do konce 70.let 20.století)

Rozvoj organizace (do konce 70.let 20.století)

Kategorie: Podniková ekonomika, Řízení lidských zdrojů

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Karlova Filozofická fakulta, Praha 1

Charakteristika: Tato práce se zabývá rozvojem organizace. Uvádí definici rozvoje organizace. Stručně popisuje historii postupů, které se používaly v rozvoji organizace do konce sedmdesátých let. Povrchně charakterizuje nejen výzkum zaměřený na akce a průzkum, ale také intervenci, konzultace týkající se procesů a týmové vzdělávání. Zmiňuje kroky zaměřené na meziskupinové konflikty, i na jedince.

Obsah

1.
Rozvoj organizace – definice
2.
Historie rozvoje organizace
3.
Charakteristiky tradičního přístupu rozvoje organizace
3.1.
Výzkum zaměřený na akce
3.2.
Zpětná vazba šetření (průzkumu)
3.3.
Intervence
3.4.
Konzultace týkající se procesů
3.5.
Týmové vzdělávání
3.6.
Kroky zaměřené na meziskupinové konflikty
3.7.
Kroky zaměřené na jedince
4.
Závěr

Úryvek

"2. Historie rozvoje organizace

Koncepce skupinové mechaniky

Kurt Lewin použil tento termín poprvé v roce 1939. Týká se vývoje skupiny a chování lidí v ní. V roce 1945 bylo založeno Výzkumné středisko pro skupinovou dynamiku, v němž byly vypracovány postupy jako T-skupina, nebo nácvik vnímavosti.

T-skupina = výcviková (tréninková) skupina
malá, nestrukturovaná (8-12 členů)
Přístup k nácviku lidských vztahů, který umožňuje účastníkům naučit se
více o sobě a jejich vlivu na ostatní a zejména se pak naučit, jak fungovat
efektivněji v situacích “tváří v tvář”.

Kurt Lewin (1890-1947) německý psycholog působící od roku 1933 v USA, autor teorie osobnosti jako dynamické soustavy v silovém poli a teorie konfliktů.


50.–60. léta = Léta formování rozvoje organizace

Psychologové a sociologové vytvořili pojmy a přístupy, které ve svém celku tvoří “rozvoj organizace”. Definovali oblast působnosti, účel a filozofii rozvoje organizace, metody provádění “intervencí” v rámci rozvoje organizace, přístupy k “procesu konzultování” a metodologie, jako např. výzkum zaměřený na akce a zpětnou vazbu šetření.

Chris Argyris – otec konceptu učící se organizace, vytvořil koncept jednoduché a dvojité smyčky učení.

Robert Blake – Spolutvůrce manažerské mřížky (s Jane Mouton). Ta sledovala manažerské styly ve dvou dimenzích – zaměření na výrobu a zaměření na lidi.

Edgar Schein – stal se průkopníkem konceptu organizačního rozvoje, objasnil koncepci podnikové kultury a prokázal její vztah k vedení lidí.

Konec šedestátých let a léta sedmdesátá = Léta slávy

Rozvoj organizace byl psychology a sociology považován za odpověď na problém zlepšování efektivilty organizace.

Konec sedmdesátých let = Úpadek rozvoje organizace

Kritika naivity dřívějších názorů a teorií.

80. a 90. léta = Nové přístupy ke zlepšování efektiviky organizace

-přesun od psychologicko-sociologického pojetí rozvoje organizace
-nové přístupy (transformace organizace, team building, řízení změny a řízení
kultury, reingeneering atd.)
-současnou tendencí je více spoléhat na specifické, konkrétní kroky (řízení pracovního
výkonu, týmové odměňování atd.)

Transformace organizace – proces zajišťující to, aby organizace mohla vytvářet a realizovat programy hlavních změn, které zabezpečí, že bude strategicky reagovat na nové požadavky a trvale efektivně fungovat v dynamickém prostředí.

Team building – cílený rozvoj a budování kolektivu a motivace pro práci v kolektivu."

Poznámka

Univerzita Karlova, Filozofická fakulta.
Práce čerpá ze zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/NLP.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera17661
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse