Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Skype, možnosti a přínosy pro běžného uživatele

Skype, možnosti a přínosy pro běžného uživatele

Kategorie: Informatika, Internet

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá komunikačním programem Skype. V úvodu se autor věnuje historii internetového telefonování. V dalších částech srovnává Skype s konkurenčními programy a vyjmenovává, v čem je program jedinečný. Závěr pojednává o praktickém používání programu a o hodnotí možnosti a výhody jeho používání.

Obsah

1.
Úvod a cíl práce
2.
Internetová telefonie
2.1
Dějiny internetového telefonování
2.2
VoIP a normy odvětví
2.3
Skype – revoluce
2.4
Přehled základních vlastností Skype
3.
Skype v porovnání s konkurencí
3.1
Jedinečnost programu
3.1.1
Technologie peer-to-peer
3.1.2
Práce s firewally
3.1.3
Kvalita zvuku
3.1.4
Bezpečnost
3.1.5
Servis přítomnosti
3.1.6
Jednoduchý a pohodlný uživatelský interface
3.1.7
Absence reklamy
3.2
Skype a Gizmo
4.
Praktická část
4.1
Používání programu Skype
4.1.1
Osobní příklad
4.2
Praktické výhody a přednosti Skype
4.2.1
Cena
4.2.2
Kvalita zvuku
4.2.3
Snadná instalace
4.2.4
Nedostatky
4.2.5
Doporučení
5.
Závěr

Úryvek

„Kvalita zvuku Skype

Kvalita zvuku v programu Skype skutečně předčí kvalitu zvuku obyčejného telefonu.
Protože zpravidla slyším účastníka telefonátu přes kolonky, tak jsem se jednou rozhodla provést malý pokus: během telefonického rozhovoru jsem vyšla z pokoje, v němž mám počítač, do jiného pokoje, tj. byla jsem vzdálena od počítače asi 20 kroků. Účastník našeho telefonátů mě dále slyšel výborně.
Rovněž proto, abych se přesvědčila, že je kvalita Skype skutečně na dostatečně vysoké úrovni, rozhodla jsem se srovnat Skype s jejím hlavním konkurentem Gizmo.
Zpočátku jsem si instalovala oba programy.
Kvalita zvonění Skype a Gizmo značně závisela na rychlosti připojení a zatížení sítí. Abych si otestovala kvalitu spojení, realizovala jsem čtyři zvonění: abonentovi v témže městě, abonentovi ve stejném státě a abonentovi v cizím státě a prověřila jsem režim konferenčního zvonění s dvěma abonenty. Testy byly prováděny za nepřítomnosti ostatní síťové aktivity z mé strany a ze strany druhého účastníka. Při hodnocení kvality jsem vycházela z vlastních dojmů a dojmů druhého účastníka. Kvalita spojení obou programů byla podobná, pokud byl kanál volný. Zatížení kanálu sehrálo svou negativní roli a mělo vliv na oba produkty, avšak program Skype pracoval efektivněji v podmínkách, které nastaly, měl menší počet deformace hlasu a vynechání slabik. Je důležité poznamenat, že dokonce při zatíženém kanálu byla kvalita spojení obou produktů na úrovni plástových telefonů.

2. Snadná instalace
Skype nevyžaduje žádné doplňkové zařízení, není zapotřebí kupovat drahé zařízení Voip. Stačí spustit Skype, připojit mikrofon a Skype je připraven pracovat.
3.3 Nedostatky Skype

Kromě předností má program Skype některé nedostatky, například:

Není možno, aby druhý účastník mluvil současně. To znamená, že druhý účastník musí vyslechnout větu hovořícího až do konce, a teprve pak mu odpovědět. V opačném případě se může část textu ztratit.
Vázanost na internet. Program Skype nelze používat, není-li přístup k internetu.

3.4 Doporučení

Na základě osobní zkušenosti a prostudované literatury bych chtěla uvést některá doporučení při používání programu Skype:

Kvalitu styku v programu Skype je možno vylepšit, budeme-li sledovat množství uživatelů, kteří jsou v síti Skype. Například ráno, v denní době 24 hodin a ve volných dnech může být uživatelů o několik milionů méně než například večer ve všední dny a v souladu s tím bude kvalita styku lepší.
U programu Skype se lépe mluví zřetelně, pomalu a nikoliv současně, přičemž druhý účastník poslouchá až do konce.
Používáte-li program, je třeba zavřít všechna paralelní okna.“

Poznámka

Práce obsahuje tabulku a grafiku. Čistý text práce dosahuje cca 7 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera17740
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse