Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Jatka Borotice - analýza nákupní atmosféry prodejny

Jatka Borotice - analýza nákupní atmosféry prodejny


Kategorie: Propagace

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce analyzuje nákupní atmosféru prodejny jatek Borotice. Nejdříve se zaměřuje na rozbor vnějších stimulů nákupní atmosféry, konkrétně na architekturu prodejny, aranžmá výkladní skříně, nápisy a parkovací plochu. Poté analyzuje vnitřní stimuly, zejména vnitřní design, prezentaci zboží, obchodní zařízení, i personál. V závěru uvádí některé další možnosti, jak zpříjemnit nakupování v této prodejně.

Obsah

1.
Vnější stimuly nákupní atmosféry
1.1.
Architektura prodejní jednotky
1.2.
Vstupní prostory
1.3.
Výkladní skříně
1.4.
Nápisy
1.5.
Parkovací plochy
2.
Vnitřní stimuly nákupní atmosféry
2.1.
Vnitřní design
2.2.
Prezentace zboží
2.3.
Dispoziční řešení prodejní místnosti
2.4.
Obchodní zařízení
2.5.
Personál
3.
Další aspekty dobré nákupní atmosféry obchodu

Úryvek

"Vnější stimuly nákupní atmosféry:
vnější stimuly rozhodují o tom, zda zákazník vůbec do prodejny vstoupí

1. Architektura prodejní jednotky:
měla by působit na zákazníka již z velké dálky, jelikož se jedná o velmi malý obchůdek, není možné toto zajistit, částečně zdůrazňuje sortiment, původ sortimentu.Styl architektury má vztah k okolní zástavbě.

2. Vstupní prostory:
jsou malé, ale vzhledem k charakteru obchůdku jsou přiměřené. Sice neplní funkci nejpříjemnějšího vstupu do prodejny, ale je zde bezbarierový přístup, což by možná umožnilo vstupu lidem na vozíčku, nejsem si však jistá, zda šířka vstupního prostoru je dostačující. Při vstupu a odchodu si zákazníci navzájem „překáží“.

3. Výkladní skříně:
Patří mezi nejúčinnější vnější stimuly, které působí celých 24 hodin. Mají 2 hlavní cíle: identifikace prodejní jednotky a sortimentu:
přilákání zákazníka do prodejny – polepy na výkladních skříních předem informují zákazníky, o jakou prodejnu se jedná, jaká je nabídka tohoto obchodu. Není zde vystaven žádný sortiment vzhledem k sortimentu prodávaného, i když na tomto poli by se dalo leccos vylep-šit.Bylo by vhodné výkladní skříň vybavit předměty, které se pohybují, které upoutají pozor-nost, například v době Adventu a Vánočních svátcích.

4. Nápisy:
na prodejně mohou mít několik podob:
Identifikující (název firmy, logo…)- na této prodejně je patrné, že je to prodejna jatek Borotice. Nevhodná už je před prodejnou umístěná tabule, s křídou napsaných nabídek, jednak z důvodů zasažení do chodníku, tedy, lidé se zrakovým postižením mohou do ni narazit, ale také, že není aktualizovaná a jsou na ni matoucí údaje o zboží, tedy dost dobře neplní svůj účel
Otevírací doba – je i když je dle mého názoru nedostatečná, od 8:00 do 17:00 hodin, především pro pracující lidi v bankách, v prodejnách a na úřadech s večerníma hodinami pro veřejnost, v sobotu od 8:00 – 11:00 hodin. Rozšíření pracovní doby alespoň do 19:00 hodin, to pro zákazníky, kteří se vrací ze středu města do svých domovů(především prodavače z ostatních obchodů a také pro zákazníky, kteří se vrací z nákupů) a v sobotu alespoň do 13:00 hodin ze stejného důvodu.

5. Parkovací plochy:
působí na přednákupní atmosféru, především přístupností, dostatečnou kapacitou, bezplatným přístupem, krátkou vzdáleností od prodejny. Velká nevýhoda tohoto obchůdku je, že zde není parkovací místo, tedy bylo by dobré alespoň vyhradit jedno, nebo dvě parkovací místa v blízkosti. Což je možné na vedlejší ulici velmi blízko samotného obchodu."

Poznámka

Práce obsahuje fotografie a schéma.
Práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdroje: http://studentka.sms.cz/maturitni_otazka/stimuly_nakupni_atmosfery.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18132
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse