Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Moderní grafické karty

Moderní grafické karty


Kategorie: Hardware

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta informatiky a statistiky, Praha 3 - Žižkov

Charakteristika: Text informuje o grafických kartách. Na základě doslovných citací z odborné literatury vysvětluje, co je grafická karta a k čemu slouží. Popisuje její architekturu. Zabývá se grafickými čipy, zejména ATI čipy a nVida čipy. Věnuje se historii výrobců grafických karet, včetně popisu technologií. Uvádí výkon karet, různé metody měření. Závěr, formou tabulek, předkládá tržní výzkum grafických karet při poměru cena výkon.

Obsah

1.
Úvod
2.
Grafická karta
2.1.
Úvod: Co to vlastně je, a k čemu slouží?
2.2.
Architektura Grafické karty v počítačovém systému
2.3.
Základní struktura grafické karty a její funkce
2.4.
Struktura GPU a jeho funkce
2.5.
Použité typy video paměti
2.6.
Grafické akcelerátory
2.7.
Chlazení grafické karty
2.8.
Rozhraní na připojení grafické karty do základní desky
2.9.
Výstupy na zapojení grafické karty k výstupnímu zařízení
2.10.
Komunikace grafické karty s výstupním zařízením
3.
Grafické čipy - procesní jednotky (GPU)
3.1.
Kritéria dělení čipů do skupin
3.2.
ATI čipy
3.2.1.
Vznik firmy
3.2.2.
Počáteční GPU
3.2.3.
Moderní ATI GPU
3.2.4.
Výrobci na úrovni grafických karet používající ATI čipy
3.3.
nVidia čipy
3.3.1.
Vznik firmy
3.3.2.
Počáteční GPU
3.3.3.
Moderní nVidia GPU
3.3.4.
Výrobci na úrovni grafických karet používající ATI čipy
3.4.
Dělení určitých karet co využívají ATI a nebo NVidia
3.5.
Integrované grafické čipy do čipsetu základních desek
3.5.1.
Základní architektura základních desek s integrovaným čipem v čipsetu
3.5.2.
Architektura čipsetu s grafickým čipem
3.5.3.
Výhody a nevýhody
3.5.4.
Výrobci
4.
Grafické karty
4.1.
Starší výrobci
4.1.1.
Historie
4.1.2.
Minula technologie
4.2.
Moderní výrobci
4.2.1.
Architektura grafických karet různých kategorií
4.2.3.
Kritéria dělení grafických karet do skupin
4
.2.. Používané grafické karty pro jednotlivé typy aplikací
5.
Výkon karet
5.1.
Metody měření výkonu grafických karet
5.2.
Chlazení
5.3.
Výkon grafických karet v různých podmínkách rozlišení monitoru
5.4.
Používané kombinace GPU a CPU
5.4.1.
Na trhu
5.4.2.
Preference uživatelů
6.
Tržní výzkum grafických karet
6.1.
Ceny
6.2.
Poměr cena výkon
7.
Závěr

Úryvek

"1. Úvod
Vybrala jsem si toto téma, protože se zajímám o architekturu moderní technologie grafických karet, z pohledu firmy ATI grafických čipů, protože upřímně mě přijdou nejlepší na trhu podle výkonu jejich technologie a osobně jsem celkem spokojena s jejich výkonem v mém počítači, i presto že nVidia triumfuje na trhu. Mé jiné zkušenosti s grafikami ATI jsou, ze jsem skládala počítače u rodičů ve firmě, a všichni s tím byli spokojeni. Budu se ovšem hodně zmiňovat i o technologický struktuře včetně výkonu o kartách s čipami konkurenční firmy nVidia, ale moje strana je na ATI. Jak jste již všimly, podle detailního popisu, v teto práci obecně vysvětlím jak je zabudovaná grafická karta v počítačovém systému. Pak samozřejmě popisu organizaci architektury (včetně součástek), popíšu architekturu GPU čipu (grafická procesní jednotka), popisu použitý rozhrání kde je zapojena karta a pres jaké rozhrání umožňuje připojení monitoru, porovnám charakteristiky odlišností různých typů grafických karet a samozřejmě porovnám jejich výskyt na trhu včetně cen s jinýma velice podstatnýma výrobci nVidia, Intel, a jinýma předchozíma výrobci, například Matrox. Tento projekt jsem se rozhodla, jak vidíte podle obsahu, rozfázovat do vice častí u každé kapitoly po kratších informacích, kde budou nejdůležitější detaily popsány a kde je třeba tak zobrazeny. Obrázky použité jsou různých typu, kde diagramový typ ukazuje spíše polohu určitých součástek, a zobrazuje lepší přehled, a fotografický ukazuje přímo jak vypadá daná součástka.

2. Grafická Karta
2.1. Úvod: Co to vlastně je, a k čemu slouží?
Grafická karta je jedna s nejdůležitějších součástek počítače, dá se také nazvat grafický adapter a nebo videokarta, ale v této práci zůstaneme u "grafické karty". Z toho se lehce dá logicky odvodit, že grafická karta umožňuje zobrazení grafiky na monitoru, jak text, tak i různá videa a obrázky. Funguje to tak, že obraz který umožňuje k zobrazeni nám na monitoru je dán pohybem elektronového paprsku po stínítku, který rozsvěcuje barevné body, a tím zobrazí to co má. Na obrázku 2.1 je abstraktně zobrazen princip rozsvícení barevných bodu paprskem.

Obrázek 2.1:Princip rozsvícení barevných bodu paprskem 2

2.2. Architektura Grafické karty v počítačovém systému
Nejprve si ukážeme základní strukturu klasického počítačového systému, aby jsme mohli pokračovat dál, s bližším náhledem. Na obrázku 2.2 vidíme jednotlivě ukázané části systému, abychom ukázali jak a kde se nacházejí. Pro začátek se koukneme na část č. 2 kde se nachází základní deska, tak v ni grafická karta je zapojená do slotu, označeno č. 5."

Poznámka

Práce obsahuje tabulky a grafiku.
Práce obsahuje velké množství pravopisných chyb. V textu chybí většina čárek ve větách.
Práce je ve formátu Adobe Acrobat *.pdf.
Tato práce je kompilačního charakteru. Čerpá z citované literatury.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18961
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse