Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Konzumace alkoholu - marketingový průzkum

Konzumace alkoholu - marketingový průzkum

Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: V práci jsou zachyceny výsledky průzkumu zabývajícího se konzumací alkoholu. Výzkum probíhal za pomocí dotazníku, na který odpovídalo 50 respondentů ve věku 19 - 70 let. Skládal se z 10 otázek, jejichž cílem bylo zjistit například oblíbené značky alkoholu, četnost jejich konzumace, nejčastěji navštěvované podniky či názory občanů na cenu. Jednotlivé odpovědi jsou zpracovány do tabulek, grafů a stručně okomentovány.

Obsah

1.
Úvod
2.
Sběr dat – dotazník
2.1
S přáteli dávám přednost zajít si do
2.2
Alkohol piji
2.3
Při konzumaci alkoholu dávám přednost
2.4
Z následujících značek alkoholu mám nejraději
2.5
Whisky
2.6
Víno mám raději
2.7
Alkohol konzumuji
2.8
Když nakupuju alkohol v obchodech, hledím spíše na
2.9
Při požívání alkoholu
2.10
Zdá se vám v dnešní době alkohol obecně příliš drahý?
3.
Závěr

Úryvek

"1. Úvod
V průběhu minulých týdnů jsem prováděla výzkum na téma alkohol, abych získala informace o jeho konzumaci českými občany. V roce 2009 bylo statistickým úřadem prohlášeno, že „Česká republika zaujímá v konzumaci alkoholu čtvrtou pozici za Lucemburskem, Irskem a Portugalskem. Průměrný Čech podle statistik ročně vypije deset a půl litru čistého alkoholu. Každý Čech včetně kojenců tak vypije 170 litrů piva, 19 litrů vína a navrch ještě více než deset litrů tvrdého alkoholu.“ Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) Česká republika zaujímá v tomto bodě ne čtvrté ale dokonce už druhé místo hned po Lucembursku. Nikoho zřejmě nepřekvapí, že konkrétně v konzumaci piva si Češi zasluhují své prvenství.
Dále jsem se ale také v tisku dočetla, že konzumace alkoholu v loňském roce přece jen o několik procent klesla, což vyplynulo z více než stomilionového poklesu za výběr spotřební daně u piva, šumivého vína a tvrdého alkoholu. Alkoholické nápoje jsou díky spotřební dani rok od roku dražší a lidé si víc a víc uvědomují, že v dnešním světě, v dobách krize jsou peníze opravdu potřeba, a proto si každý raději dvakrát rozmyslí, než své úspory investuje do chvilkového opojení nejrůznějšími destiláty.
V březnu 2010 uvedl zpravodajský server Lidových novin, že následkem hospodářské krize krachuje v České republice zhruba každá desátá hospoda. I pivo se v Čechách tentokrát pije méně než kdy dřív, trh se v oblasti prodeje oblíbených sladových nápojů propadl v loňském roce přibližně o 4,5%. Pro zajímavost však ještě uvedu, že i v průběhu krize se Češi stále drží a s číslem 159 litrů piva na osobu (za rok 2009) na nejlepším místě.
Výzkum, který jsem provedla, nám nyní blíže určí a potvrdí nebo vyvrátí výše zmíněné informace.

2. Sběr dat - dotazník
Můj výzkum probíhal metodou průzkumu, tzn. za pomocí dotazníků. Dotazníky jsem rozdala celkem padesáti respondentům. Věkové rozmezí dotazovaných bylo 19 – 70 let. Zhruba polovina dotazovaných byli studenti středních, vyšších i vysokých škol a druhou polovinu tvořila starší skupina občanů, převážně pracovníci městského úřadu, dále důchodci a další respondenti s různými povoláními. Oblastí výzkumu se stala především Kroměříž a její okolí.

[Obr.1 - dotazník]

1. otázka – S přáteli dávám přednost zajít si do:
[tabulka]

[graf]

Není překvapivé, že nejčastějším místem pro posezení s přáteli, je v České republice hospoda. Podle mých výzkumů dává hospodám přednost spíše starší věková skupina občanů (40 – 50 let). Mírná většina studentů, ať už dívek či chlapců, dala v mém dotazníku přednost posezení v kavárně."

Poznámka

Práce obsahuje množství tabulek a grafů. Rozsah čistého textu je cca 3 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera20657
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse