Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Strategická konkurenční analýza fiktivní firmy Pralat, s.r.o.

Strategická konkurenční analýza fiktivní firmy Pralat, s.r.o.

Kategorie: Strategický management

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato seminární práce se zabývá postavením fiktivní firmy mlékárny Pralat v konkurenčním prostředí. Autor definuje silné a slabé stránky podniku a následně hrozby a příležitosti (SWOT analýza). V závěru je vyhodnocení všech faktorů ohrožujících firmu a navržení opatření k využití příležitostí.

Obsah

1.
Úvod
2.
Změny v okolí mlékárny Pralat
3.
Silné a slabé stránky mlékárny
4.
Specifické faktory k posílení konkurenční pozice
5.Opatření k využití příležitostí

Úryvek

"1. Změny v okolí mlékárny PRALAT, s.r.o.
Mlékárna PRALAT, s.r.o. byla založena roku 1995. V poslední době prošla několika rekonstrukcemi a rozsáhlými technologickými změnami, kterými byla nucena reagovat na rostoucí nároky v oblasti předpisů pro vývoz do zemí Evropské unie. Tyto nároky firma splnila ještě před vstupem České republiky do Evropské unie, tím se vyvarovala případným pozdějším problémům, kdy stejné předpisy začaly platit i v rámci České republiky. Již v roce 2000 byla provozovně mlékárny PRALAT, s.r.o. přidělena úřední veterinární značka a společnost byla zaregistrována jako exportní závod do EU. Spotřebitelé zjišťují, že se tuzemské sýry kvalitou vyrovnají zahraničním, avšak za nižší cenu, tím tuzemská spotřeba roste.

2. Silné a slabé stránky mlékárny PRALAT, s.r.o.

Silnými stránkami jsou:
Silné zahraniční zázemí
Tradiční a stabilní odbyt do zahraničí (export)
Marketingové zkušenosti s uváděním výrobků na trh
Rychle rostoucí tuzemský zájem o výrobky
Perfektní připravenost společnosti na splnění evropských předpisů
Množství stabilních a velkých odběratelů v podobě obchodních řetězců
Početná skupina malých odběratelů, které není nutné zvlášť „motivovat“ k nákupu
Vynikající poloha provozovny – 20km od dálnice, v blízkosti 2. největšího města ČR v oblasti se silnou tradicí v zemědělství
Nižší cena výrobků v porovnání se zahraničními
Nevyrábí se na sklad
Možnost využití odpadů (syrovátka, tuk)
Nepotřebuje rozsáhlé skladové plochy

Slabé stránky:
4 majitelé mohou mít rozdílné názory na strategii
Zahraniční majitelé – riziko jazykové bariéry a nepružnosti v reakci na tuzemské změny
Silná pozice obchodních řetězců jako obchodních partnerů, nutnost zvláštní motivace k nákupu
Riziko změny legislativy ať už tuzemské či evropské
Množství tuzemských konkurentů, kteří mohou za přispění např. zahraniční investice snadno přerůst v silnou konkurenci
Krátká trvanlivost výrobků
Značný podíl manuální práce, nízká automatizace

3. Specifické faktory, které je možno využít k posílení konkurenční pozice

Mlékárna PRALAT má hned několik specifických faktorů, které by bylo možné použít k posílení konkurenční pozice. Je na trhu od r. 1996 a její výrobky jsou díky propracované marketingové strategii dobře známé jak mezi laickou tak mezi odbornou veřejností. Z předchozích marketingových akcí má také velmi silné povědomí o tom jak uvádět výrobky na trh. Výrobky mlékárny PRALAT, s.r.o. jsou dnes na prodej ve většině tuzemských obchodních řetězců a obchodní zástupci mlékárny vědí jak se v těchto typech obchodů prosadit. Mlékárna je taktéž velmi dobře technologicky připravena, co se případných změn legislativy týče. Velkou konkurenční výhodou je cena jejích výrobků v porovnání s konkurenty ze zahraničí. Z uvedených informací vyplývá, že mlékárna PRALAT, s.r.o. disponuje značným know-how, ať už se bavíme o samotné mlékárenské výrobě nebo o obchodu a marketingu."

Poznámka

Práce do předmětu Propedeutika pro praxi. Seminární práce obsahuje ofocené zadání textu. Čistý text je cca 3 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera21273
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse