Obsah
2. | Vznik a historický vývoj
|
3. | Význam logistiky v současnosti
|
5. | Role logistiky v národní ekonomice
|
5.2. | Pět pravidel logistiky
|
6. | Role logistiky v podniku
|
6.2. | Zkoumání nákladových vazeb v logistice
|
7.1. | Podle šíře dosahu v národním hospodářství
|
8. | Základní pojmy logistiky
|
9.4. | Charakteristiky toků
|
10.1. | Rozpory mezi velkoobchodem a maloobchodem
|
14. | Logistický systém síť, dekompozice logistického systému
|
14.1. | Subsystém řídící, informační
|
15. | Logistické funkce a logistické cíle
|
15.2. | Prognózování a plánování poptávky
|
15.4. | Logistická komunikace
|
15.5. | Manipulace s materiálem
|
15.6. | Vyřizování objednávek
|
15.8. | Podpora servisu a náhradní díly
|
15.9. | Stanovení místa výroby a skladování
|
15.11. | Manipulace s vráceným zbožím
|
15.13. | Doprava a přeprava
|
16.1. | Úroveň logistických služeb
|
16.2. | Produktivita v logistice
|
17.1. | Náklady spjaty se zákaznickým servisem
|
17.4. | Náklady na vyřizování objednávek a informační systém
|
17.6. | Náklady na udržování zásob
|
18. | Logistický informační systém
|
18.2. | Logistická databáze
|
18.3. | Cyklus zákaznické objednávky
|
18.4. | Systém vyřizování objednávek
|
18.5. | Cyklus z pohledu zákazníka
|
18.6. | Proměnlivosti v objednacím cyklu
|
19. | Progresivní systémy vyřizování objednávek
|
19.2. | Elektronická pošta, internet
|
20. | Systémy elektronické výměny dat (EDI), elektronická pošta, internet
|
20.4. | Datové prvky, segment, zpráva, výměna, interpretace dat
|
20.6. | Charakteristiky EDI
|
20.8. | EDI pro obchodování
|
20.10. | Aktivní a pasivní subjekt
|
20.12. | Nabídka služeb EDI v ČR
|
20.14. | Společný jazyk EDI komunikace na celém světě
|
20.16. | Co je potřeba ke zprovoznění EDI
|
20.17. | Co vám EDI může přinést?
|
Úryvek
"1. Logistika – vznik a historický vývoj
Logistika jako druh činnosti je doslova tisíce let stará, protože její vznik je možné spojovat s nejranějšími formami organizovaného obchodu. Pojem logistika je zřejmě odvozen z řeckého „logos“ (slovo, řeč, rozum nebo počínání), resp. „logistikon“ (důmysl, rozum).
Už v 10. století byzantský král Leontos VI. (886-911) označil logistikou celý proces zásobování a zabezpečení armád střelivem, zbraněmi, potravinami apod. Tento pojem se však
posléze načas se vytratil z vojenské terminologie. Znovu byla logistika uplatněna jedním z tvůrců vojenské teorie 19. století, francouzským generálem švýcarského původu, Antoine-Henri Jominim. Ten ve svém díle vydaném v roce 1837 v Paříži s názvem „Náčrt vojenského umění“ hovoří o důstojnické funkci „major generál de logis“ jako o „důstojnících, kteří zajišťují ubytování a tábory pro útvary, určují pochodové směry při přesunech a upřesňují je podle místních podmínek“. V roce1862 bylo uvedené dílo přeloženo také v USA a Jominiho myšlenky byly prakticky uplatněny v oblasti vojenského námořnictva.
Ve francouzštině se tímto pojmem označovala nauka o pohybu, zásobování a ubytování vojsk, prakticky užívaná již v době napoleonských válek. V moderní době našla uplatnění za 2. světové války při přípravě a řízení operací spojeneckých vojsk na západní frontě, poté pak při přípravě a řízení operací ve válce v Perském zálivu (1990-1991), kdy efektivní, výkonná distribuce a zásobování hmotných dodávek i personálu byly klíčovými faktory úspěchu amerických ozbrojených sil.
Po 2. světové válce se rozšířila také do civilní (hospodářské) sféry. První ucelené texty o logistice se začínají objevovat na počátku 60. let 20. století, především práce významného autora Petera Druckera (1909-2005), amerického teoretika a filosofa managementu (platí za zakladatele moderního managementu), který tvrdil, že logistika je jednou z posledních možností a příležitostí, kde mohou podniky zvýšit svoji efektivnost.
Ve Spojených státech zemřel zakladatel moderního managementu a finanční vizionář Peter F. Drucker. Je autorem desítek knih o řízení podniků a zastáncem teorie, že pro úspěch každé firmy jsou klíčoví její zaměstnanci. Zemřel ve věku 95 let. Drucker si získal věhlas díky svým vizionářským schopnostem a umění předpovědět zásadní změny ve společnosti a ve světové ekonomice dlouho předtím, než se odehrály. Přitom vždy tvrdil, že každý podnik, pokud chce být úspěšný, se musí nejprve zaměřit na marketink a inovaci, a teprve potom si dělat starosti s financemi a dalšími problémy.
Druckerovými motivačními technikami se nechala inspirovat celá řada věhlasných manažerů v Americe, kteří vedli firmy jako je Intel nebo Sears, Roebuck & Co. Drucker získal četná uznání ve finančních magazínech Forbes, Business Week a dalších a roku 2002 se dočkal Prezidentské medaile svobody, kterou mu udělit americký prezident George Bush.
Důvodů k uplatnění logistiky v hospodářské sféře byla celá řada – především bylo třeba řešit stále složitější výrobní procesy a distribuci. Bylo třeba zajistit návaznost jednotlivých dílčích procesů tak, aby byly efektivně využity všechny výrobní kapacity. Narůstaly také požadavky na dopravu. V oblasti zásobování mohla optimalizace snížit finanční prostředky vázané v zásobách, atd."
Poznámka
Kapitoly 20.2. - 20.17. jsou zkopírované z internetu (cca 9 stran). Práce obsahuje několik schémat a tabulek, rozsah čistého textu je cca 35 stran.
Vlastnosti
Číslo práce: | 21755 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 38 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2010 |
Počet stažení: | 4 |
Velikost souboru: | 74 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 65 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 59 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 2,50
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera21755
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 2,50 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.