Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Některé myšlenky marketingové strategie dle Philipa Kotlera

Některé myšlenky marketingové strategie dle Philipa Kotlera

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce přináší vybrané myšlenky marketingové strategie v podmínkách nového tisíciletí dle Philipa Kotlera. Úvodní pasáž charakterizuje prvky současného ekonomického prostředí a upozorňuje, že marketingové myšlení musí projít změnou, aby si v něm udrželo efektivitu. Předkládá dále odhady situace v marketingu v prvním desetiletí 21. století a odtud pozornost přesunuje k poznatkům a zásadám, jež by měl marketing v nových podmínkách zohledňovat. Pojednává o souvislostech tvorby nabídky a poptávky, zejména významu a budování značky, a značnou pozornost věnuje otázkám získání a udržení zákazníka. Zbývající prostor je věnován elektronickému trhu a marketingovým možnostem využití internetu.

Obsah

1.
Marketing v současném ekonomickém prostředí
1.1.
Faktory světového ekonomické prostředí
1.2.
Současné úspěšné marketingové přístupy
1.3.
Potřeba nového marketingového myšlení a jeho prvky
2.
Jaké marketingové prostředí lze očekávat v prvním desetiletí 21. století?
3.
Proces marketingového řízení
4.
Marketingové příležitosti
5.
Nabídka a poptávka
5.1.
Řízení poptávky
5.2.
Hodnotová proklamace a význam hodnoty značky
5.3.
Budování značky a vypracování hodnotové proklamace
5.4.
Definování cílového trhu
5.5.
Využití komunikačních nástrojů při prezentaci nabídky
5.6.
Vyhodnocení nabídek
5.7.
Postup prodejce při prodeji
5.7.1.
V industriální době
5.7.2.
V dnešní době
6.
Zákazník
6.1.
Vyhledávání potenciálních zájemců
6.2.
Péče o zákazníka
6.3.
Udržení celoživotních zákazníků
6.4.
Prvně kupující zákazník
6.5.
Práce s nespokojenými zákazníky
6.6.
Opakovaní zákazníci, klienti, členové, partneři
6.7.
O které zákazníky je třeba bojovat
7.
Administrativní marketing
8.
Souvislosti elektronických trhů
9.
Doporučení pro podnikovou sféru ve využívání internetu

Úryvek

"Vykonává-li podnik stejné činnosti jako ostatní podniky, jen o něco lépe, nemá žádnou strategii. Vítězná strategie je taková, která se výrazně liší od konkurentů. Takovou strategii sice může imitátor okopírovat, ale nemůže okopírovat celou strategickou architekturu.

Firmy dnes vydávají na marketing stále více peněz, ale přínosy jsou stále menší. Zdá se, že musí dojít k úplné změně marketingového myšlení:

1. Je třeba zbavit se ztotožňování marketingu a prodeje.
2. Získávání zákazníků je důležité, ale je třeba následně o zákazníky pečovat.
3. Snažíme se o získání zisku, místo toho, abychom naši činnost věnovali poskytování hodnoty zákazníkovi v průběhu jeho života.
4. Cena není marketingovým nástrojem. Ještě dnes se často počítá nákladovou kalkulací.
5. Komunikační nástroje marketingu jsou plánovány odděleně. Tím ztrácí na účinnosti.
6. Snažíme se prodávat produkt, místo uspokojování skutečných potřeb zákazníků.

Jaké marketingové prostředí lze očekávat v prvním desetiletí 21. století?
1. Vliv informačních a funkčních technologií
- elektronický obchod omezí velkoobchod a maloobchod
- zmizí tištěné katalogy
- také vnitropodnikové nákupy se přesunou na Internet
- maloobchodní prodejny začnou praktikovat tzv. marketing zážitků
- podniky žijí z nových databází zákazníků
- zákazník se bude podílet na konečné podobě výrobku tzv. on - line výrobkové platformy
2. Filosofie překonávaní očekávání zákazníků vyvolá problémy se získáváním nových zákazníků.
3. Firmy se odkloní od boje o tržní podíl a soustředí se na budování zákaznického podílu.
4. Podniky mají jako prioritu budování loajality zákazníků.
5. 60 % činností podniku realizují externí dodavatelé.
6. Podniky se přetransformovaly na podniky síťového typu.
7. Prodejci jsou více koncesionáři, než zaměstnanci.
8. Očekává se vznik 500 kanálů. Proto se reklama přesune do specializovaných diskusních skupin.
9. Jediná udržitelná konkurenční výhoda spočívá v rychlejším učení a rychlejší změně.
10. Přežije jen podnik, kde se marketing mění stejně rychle, jako trh."

Poznámka

Zpracováno na Evropském polytechnickém institutu.
Součástí práce je tabulka a schémata o rozsahu cca 4 strany. Důležité informace jsou barevně zarámovány.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera22770
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse