Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Vysokoškolské okruhy > > Marketingový mix - okruhy otázek ke zkoušce

Marketingový mix - okruhy otázek ke zkoušce

Kategorie: Marketingový mix

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: Vysoká škola ekonomie a managementu, a.s., Praha 13 - Stodůlky

Charakteristika: Soubor otázek a odpovědí je určen ke zkoušce z marketingového mixu. Formou odrážek autor nabízí stručné odpovědi a termíny, které patří k dané problematice. Otázky se dotýkají výrobku, jeho náležitostem, znakům a životnímu cyklu výrobku. Nechybí ani distribuce, propagace, reklama a činnosti spojené s podporou prodeje.

Obsah

1.
Co je typické pro marketingové pojetí výrobku?
2.
Mezi jaké nástroje patří lobbing?
3.
Do jakého systému nástrojů patří multilevel marketing?
4.
Jaké jsou základní nástroje komunikačního mixu?
5.
Mezi jaké nástroje patří sponzoring?
6.
Co je to stádium zavádění výrobku?
7.
Základní rozlišení cílů reklamy
8.
Kritéria hodnocení výrobku pomocí portfolio analýzy
9.
Co patří mezi nástroje podpory prodeje?
10.
Integrovaná marketingová komunikace
11.
Kam patří event marketing?
12.
Který z následujících postupů je marketingovým přístupem?
13.
Kritéria užitku produktu pro spotřebitele
14.
Co umožňuje posoudit křížová cenová elasticita?
15.
Co patří mezi základní metodologické způsoby tvorby ceny?
16.
Kdo registruje ochranné známky výrobku?
17.
Označte jev typický pro výrobky ve fázi zralosti, z hlediska životního cyklu produktu.
18.
Co to znamená komplexní pojetí výrobku?
19.
Kde se setkáme s pojmem skimming?
20.
Co vyjadřuje Guttenbergův efekt?
21.
Co znamená atrakční cenový efekt?
22.
Co znamená ambivalentní charakter ceny?
23.
Koeficient cenové pružnosti
24.
Co je to komercializace?
25.
Co je prvkem schématu sdělovacího procesu?
26.
Co je předmětem samoregulace reklamy?
27.
Co je to direct marketing?
28.
Jak definujeme podporu prodeje?
29.
Co je to marketingová krátkozrakost?
30.
Distribuční strategie v závislosti na počtu distributorů
31.
Co patří k základním funkcím distribuční cesty?
32.
Co se skrývá pod názvem convenience v kontextu nástrojů marketingového mixu?
33.
Jakou formou je franchisa?
34.
Kam spadají kupony, vzorky a spotřebitelské soutěže?
35.
Do které části marketingového mixu patří oslovení prostřednictvím dopisu na jméno a adresu?
36.
Co patří mezi fáze komunikačního procesu?
37.
Kdy se využije připomínací reklama?
38.
Do které části komunikačního mixu patří tisková konference?
39.
Co umožňuje posoudit koeficient cenové pružnosti poptávky?
40.
Jaké výrobky mají nejdelší životní cyklus?
41.
Co je charakteristické pro přímou distribuční cestu?
42.
Jaké jsou nástroje podpory?
43.
Jaké jsou základní komunikační cíle?
44.
Co je to package a packaging?
45.
Exkluzivní distribuce
46.
Co patří mezi základní funkce distribuční cesty?

Úryvek

"1) Pro marketingové pojetí výrobku je typické …
- široké pojetí (jak materiální produkt nebo služba jakéhokoli druhu, tak idea)
- komplexní výrobek
- spotřebitelské vnímání
- posuzování v kontextu
- nejdůležitější nástroj marketingového mixu
- základní nástroj výrobce

2) Lobbing patří mezi nástroje …
- komunikačního mixu, a to přímo do nástrojů public relations (vztahy s veřejností)

3) Multilevel marketing patří zejména do systému nástrojů …
- komunikačního mixu, a to přímo do nástrojů osobního prodeje (na spotřebitelských trzích)

4) Základními nástroji komunikačního mixu jsou …
- reklama (Advertising/Ad)
- podpora prodeje (Sales Promotion)
- osobní prodej (Personal Selling)
- vztahy s veřejností (Public Relations/PR)
- přímý marketing (Direct Marketing)

5) Sponzoring patří mezi nástroje …
- komunikačního mixu, a to přímo do nástrojů public relations (vztahy s veřejností)

6) Stádium zavádění výrobku na trh je obvykle …
- první etapou životního cyklu výrobku
- charakterizováno pomalým nástupem a postupným překonáváním výrobních a obchodních potíží
- ceny bývají v této etapě zpravidla vyšší, náklady na podporu prodeje a reklamu jsou zpravidla vysoké, nízká zkušenost a zapracovanost, nedůvěra distributorů, omezený výběr variant, dětské nemoci produktu, malá sériovost ve vztahu k fixním nákladům

7) Základní rozlišení cílů reklamy je …
- kognitivní
- konativní

8) Hodnocení výrobku pomocí portfolio analýzy používá 2 základních kritérií …
- jedná se o BCG matici
- relativní tržní podíl
- tempo růstu trhu"

Poznámka

Otázky jsou určeny studentům Vysoké školy ekonomie a managementu v Praze. Odpovědi jsou vypracovány s pomocí skript této školy. Soubor otázek je vypracován formou odrážek. V textu jsou termíny zvýrazněny tučně a jsou používány zkratky.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23008
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse