Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Fungování franchisingového konceptu

Fungování franchisingového konceptu

Kategorie: Management

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola obchodní v Praze, o.p.s., Praha 1 - Nové Město

Charakteristika: Úvod této seminární práce se zabývá pojmy týkající se franchisingu. Na příkladu kavárny Coffeeshop Company objasňuje výhody a nevýhody fungování franchisingového konceptu. U vybrané kavárny hodnotí, v jakém se nachází prostředí, jaké jsou ceny a služby podniku. Seznamuje i s jeho produkty s cílem zkvalitnit služby této provozovny.

Obsah

Úvod
1.
Franchising
1.1
Co je to franchising?
1.2
Základní principy franchisingu
1.3
Franchisor, franchisant
1.3.1
Franchising z pohledu franchisora (poskytovatele)
1.3.1.1
Výhody pro franchisora
1.3.1.2
Nevýhody pro franchisora
1.3.2
Franchising z pohledu franchisanta
1.3.2.1
Výhody pro franchisanta
1.3.2.2
Nevýhody pro franchisanta
1.4
Franchising z pohledu zákazníka a společnosti
1.5
Pro koho je franchising vhodný
1.6
Česká asociace franchisingu
1.7
Síť kaváren Coffeeshop Company
1.7.1
Návštěva vybrané provozovny
1.7.2
Spolupráce
1.7.3
Investice
1.7.4
Zhodnocení výhod a nevýhod pro vybraného franchisanta
1.7.5
Portfolio konceptů kaváren Coffeeshop Company
1.7.5.1
Atypické
1.7.5.2
Moduly

Úryvek

"1. Franchising
Franchising je způsob obchodní činnosti a marketing výrobků nebo služeb, který je používán v různých odvětvích průmyslu a obchodu. V podstatě jde o poskytnutí práva užívat obchodní známku a znalosti vlastněné nějakou korporací pro své vlastní podnikání.
V tomto způsobu podnikání existují dvě strany, franchisor (Franchisor je osoba, která vlastní a uděluje práva pro provozování určitého řetězce.), tedy majitel značky, který nabízí podnikatelský koncept, určuje podmínky a pravidla a má neustálou kontrolu nad franchisantem, tedy příjemcem franchisy, který stojí na straně druhé. Ten využívá podnikatelského know-how franchisora, rozšiřuje známou značku. Funguje zde jakýsi koncept „na klíč“ a „balík“ služeb pro úspěšné vybudování a řízení franchisingových podniků. Jedná se tedy o partnerství založené na dělbě práce, kdy každý dělá to, co nejlépe umí.
1.1 Co je to franchising?
Velmi stručně řečeno "podnikání pod cizí značkou".Zde si uvedeme pár definic, kterými bychom chtěli pojem franchising přiblížit.
Podle obecné definice je to způsob obchodní činnosti a marketing výrobků nebo služeb, který je používán v různých odvětvích průmyslu a obchodu. V podstatě jde o poskytnutí práva užívat obchodní známku a znalosti vlastněné nějakou korporací pro své vlastní podnikání.
Ovšem pojem Franchising má více podob a také několik definic. Ukážeme si zde jednu z nich a to především definici Evropské franchisingové federace, kterou používá i Česká asociace franchisingu, a vyjadřuje toto: Franchising je obchodní strategie a metoda podnikání založená na tom, že podnikatel (franchisingový poskytovatel, franchisor) svůj úspěšný systém odbytu výrobků, služeb nebo technologií poskytuje za úplatu jiným právně a finančně nezávislým obchodním partnerům neboli tzv. franchisingovým příjemcům ( franchisantům ). (Tento systém distribuce a vzájemných obchodních vztahů se označuje jako franchisingový systém.)
Franchisingový poskytovatel svým franchisingovým příjemcům poskytuje právo ( a zároveň ukládá povinnost) provozovat svou obchodní činnost v souladu s jeho koncepcí odbytu, včetně používání jeho know-how, obchodních a technických postupů a při tom užívat obchodní jméno nebo ochrannou známku.(Toto právo se označuje jako franchisingová licence neboli Franchise). Mimo jiné je franchising založen na úzké a neustále partnerské spolupráci vycházející z dlouhodobé franchisingové smlouvy. Franchisingový poskytovatel svým franchisingovým příjemcům zajišťuje trvalou prodejní a technickou podporu. Franchising se nejvíce prosazuje v pohostinském oboru. Používá jej například firma McDonald´s, Kentucky Fried Chicken a mnoho dalších. Mezi známé české značky patří například Dobrá čajovna. Tento systém podnikání používají také hotely, motely i všechny typy restaurací. Dovoluje totiž podnikat v daném oboru bez počátečních znalostí, bez dlouhého získávání zkušeností a praxe. Dovoluje používat držitelovo jméno a jeho ochranné známky, provozní systém a postupy.

1.2 Základní principy franchisingu
Zde si uvedeme základní principy franchisingu. Základem Franchisingu je dlouholetá podnikatelská spolupráce dvou a více subjektů. Každý z nich poskytuje pro účel společného podnikání své silné stránky např: jeden vkládá podnikatelský nápad a své znalosti a druhý zajišťuje kapitál a realizační zázemí. Franchisingová organizace se opírá o dělbu činností: franchisingový poskytovatel se věnuje systémovým a strategickým úkolům a rozvoji svého know-how. Kdežto franchisingovému příjemci je dána odpovědnost za operativní záležitosti a povinnosti se řídit podle know-how poskytovatele. Dohromady tak vzniká vyšší kvalita, která se znásobením a propojením obchodních jednotek příjemců do řetězce znásobuje. Franchisingové partnerství má celou řadu výhod a předností a také samozřejmě své slabiny a riziková místa. Poskytovatelé si tudíž musí v rámci své dlouholeté spolupráce navzájem rozumět s příjemci."

Poznámka

Práce obsahuje 1 obrázek.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23707
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse