Obsah
1. | Koncept jádra marketingu
|
2. | Historické milníky ve vývoji marketingové filosofie
|
4. | Marketingový informační systém |
Úryvek
"1. Koncept jádra marketingu
Pojetí marketingu
Pohled ekonomů:
Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od prodejce ve směnném procesu a naopak.
Pohled marketingových scholastiků (Kotler, Drucker, Levitt):
Zákazník a jeho potřeby jsou sředobodem „marketingového vesmíru“. Funkce marketingu spočívá v identifikaci zákazníkových potřeb, a aby bylo možné tyto potřeby uspokojovat, je třeba neustále inovovat.
Pohled praktiků (Americká marketingová asociace):
Marketing (MŘ) je procesem plánování a provádění koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, zboží a služeb s cílem vytvářet směny, které uspokojují cíle jednotlivce a organizací.
Mikro-marketing
Mikro-marketing jsou aktivity, které hledají dosažení cílů organizace tím, že předvídají potřeby klienta nebo zákazníka, a řídí tok výrobků od výrobce ke klientovi.
Marketing je funkcí firmy, která identifikuje nenaplněné potřeby a požadavky, definuje a měří jejich velikost; určuje, kterým cílovým trhům může organizace nejlépe sloužit, rozhoduje o vhodných výrobcích a službách, programech, které mají sloužit těmto trhům. Marketing je výzvou pro všechny pracovníky v organizaci k tomu, aby „myslel na zákazníka a sloužil mu“. (P. Kotler)
Makro-marketing
Systém organizující úsilí všech výrobců a zprostředkovatelů, které je nutné pro uspokojení rozdílných potřeb všech občanů,
Široký pohled na celý produkčně distribuční systém,
Makro-marketing je sociální proces, který řídí tok zboží a služeb v ekonomice od výrobců k zákazníkovi tak, aby byla nabídka a poptávka ve vzájemném souladu a aby bylo dosahováno cílů společnosti.
Podstata marketingu
- nabídnout správným skupinám zákazníků ve správný čas
Požadované zboží,
Na správném místě,
Za správné ceny,
S přispěním přiměřené propagace.
- snaha nalézt rovnováhu mezi zájmy:
Zákazníků,
Podnikatelských subjektů
A společnosti jako celku.
Základní teze marketingu
Marketing představuje integrovaný komplex činností, komplexní proces.
Marketing vychází z pochopení problémů zákazníků a nabízí řešení těchto problémů.
Marketing jako proces začíná odhadem potřeb a utvářením představy o produktech, které by je mohly uspokojit, a končí jejich plným uspokojením.
Spokojenost zákazníka se promítá do prodeje se ziskem, který je atributem úspěšného podnikání.
Marketing je spojen se směnou."
Poznámka
Součástí práce jsou schémata a tabulky o rozsahu cca 5 stran.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 26383 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 21 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2012 |
Počet stažení: | 62 |
Velikost souboru: | 557 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x515daec2a2839.zip (557 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.