Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Reklama a její úskalí

Reklama a její úskalí

Kategorie: Propagace

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Seminární práce do předmětu Odbyt výrobků a služeb nejprve charakterizuje reklamu, jako způsob propagace. Ptá se, za jakých okolností je vhodné zvolit zásilkový prodej. Popisuje kam umístit reklamy z hlediska efektivity, ale i zákonné úpravy. Závěrečná část se věnuje možnostem propagace a reklamy v tisku, včetně jejich specifických vlastností a náležitostí.

Obsah

1.
Úvod
2.
Reklama jako taková
3.
Kdy může uspět zásilkový prodej
4.
Umísťování reklamních zařízení
5.
Problém inzerování
6.
Nositelé propagace
7.
Závěr

Úryvek

“ Problém inzerování

Inzerát má na sebe upoutat pozornost. To je ale jen menší část úkolu. Především má vést čtenáře k nějaké očekáváné činnosti: k objednávce, k navázání kontaktu, k tomu, aby se rozhodl pro nějaký druh služby. K této činnosti ale čtenáře nevede forma inzerátu, ale informace a argumenty, které obsahuje, a způsob jejich formulace. Inzerát musí na sebe upoutat pozornost, ale i argumentovat. Musí splnit oboje najednou.
Nikdo nečte v novinách a ani na inzertních stranách všechno. Většinou se vybírá podle titulku. V tom spočívá důležitost poutače-titulku, který je z hlediska upoutání pozornosti v drtivé většině případů nepostradatelný. Pozornost může vyvolat také velikost inzerátu, negativní tisk, speciální umístění, barva, ale i v těchto případech je dobrý titulek důležitý. Nezáleží tedy jen na inzerátu samotném, ale i na jeho okolí, pokud se náhodou nejedná o inzerát celostránkový.

Neupoutá-li inzerát pozornost čtenáře a ten ho přehlédne nebo přeskočí, je to zlé. Daleko horší však je, když nepřivede čtenáře k očekávané činnosti. Tuto druhou úlohu musí splnit obsah inzerátu, i když výjimečně ji dokáže splnit už dobrý titulek. Text inzerátu, následující po titulku, sděluje čtenáři vybrané informace a argumenty. Hlavním úkolem inzerátu není jen vyvolat pozornost, bavit, ale prodávat. Rozhodující není líbivost formy, ale obsah. Propagační kvalita inzerátu se dá neomylně a jedině posoudit podle konkrétní odezvy, podle konkrétních výsledků včetně objednávek. Když inzerát takovou odezvu nemá, není propagačně dobrý, i kdyby se líbil všem. V propagaci nejsou subjektivní dojmy k ničemu. Kvalitu prokazují výsledky.
Napsat dobrý titulek je však doslova a do písmene kumšt. V propagaci, u inzerátu a reklamy to platí dvojnásob. Umět napsat dobrý titulek je v propagaci o to obtížnější, že už titulek by ideálně měl obsahovat hlavní prodejní argument. Je neobyčejně nesnadné a podaří se jen zcela výjimečně vtělit jej do titulku nevtíravě, jaksi zahaleně, ale o to působivěji. Psaní propagačních textů předpokládá dlouhodobější zkušenosti a dávku specifického talentu.
Rozsah textu musí být v přiměřeném poměru k velikosti inzerátu. Jinak je inzerát přeplněný, nepřehledný a těžko čtivý - písmo je příliš malé a ani titulek nemůže být vysazen dostatečně velkým písmem, aby upoutal pozornost. Čtenáři, a tedy i možní zájemci o náš výrobek nebo službu, se vyhýbají všemu, co jim přináší nějakou námahu. Takovou překážkou je i přeplněný inzerát. Je-li inzerát malý a navíc přeplněný, zanikne úplně. Jeho autor a zadavatel zdánlivě ušetřil, ve skutečnosti prodělal. Je-li tématem inzerátu jen jeden výrobek, stačí zvětšit velikost inzerátu. Má-li však být obsahem inzerátu více výrobků nebo služeb, nezbývá, než rozdělit inzerát na více inzerátů. Čím je inzerce konkrétnější, tím může být působivější. Ideální je, když inzerát propaguje jen jeden výrobek."

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera40
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse