Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Nové trendy v marketingu – politický marketing

Nové trendy v marketingu – politický marketing

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce ukazuje cestu ke komercializaci a politickému marketingu, uvádí události a posuny ve společnosti, které k nim vedly. Dále charakterizuje politický marketing, snaží se najít jeho definici a vymezit ho vůdči jiným typům marketingu, ukazuje jakým způsobem a jakými prostředky pracuje. Na příkladech z praxe ukazuje, jak se v této oblasti dají používat internet a mobilní komunikace.

Obsah

1.
Úvod
2.
Historie
3.
Politický marketing
4.
Výhled do budoucnosti – internet, mobilní komunikace
5.
Závěr

Úryvek

"4. Výhled do budoucnosti – INTERNET, MOBILNÍ KOMUNIKACE

V posledních letech dochází k prudkému rozvoji internetu a tím jeho zvyšujícímu se významu jako média používané v politickém marketingu. Stávají se běžnými internetové konference, na kterých na otázky voličů odpovídají představitelé politických stran a hnutí. Na internetových stránkách mohou subjekty představit svůj program a názory, vést diskuse a komentáře k různým událostem.

I když je těžké přes internet přímo mluvit, existují chaty, emaily, nové skupiny, celé palety komunikačních možností. Internet lze nazvat jako nové médium pro politické účastníky. Internet umožňuje na rovině veřejné komunikace rychlou a levnou výměnu informací pro politické účastníky. Tak můžou zde například v době politických předvolebních bojů kandidáti diskutovat s cílenými skupinami voličů aniž by k tomu využívali jako prostředníka další veřejná média. Jeho význam bude nadále stoupat a je možné, že v budoucnosti převezme roli televize a rozhodující boj o prezidentské křeslo v USA už nebude probíhat před televizní kamerou, ale na internetu. Mezi další nespornou výhodu internetu patří, že neodsuzuje „ zákazníka “ - voliče do role pouze pasivního diváka, který může pouze sledovat předkládané informace. Na internetu může mít otevřeno bezpočet stránek – oken a informace ihned srovnávat a i aktivně projevovat svůj názor.

Někdo může internet, ale považovat jako médium, kde může každý bez omezení prezentovat své názory, a to ať se jedná krajní pravici či levici. Dle mého názoru, ale toto nevýhodou není neboť vše co je zakázáno a pokud se jedná o myšlenky, politické názory nebo historické skutečnosti a události přitahuje a mladé lidi obzvlášť. V tomto má internet velké plus, neboť lze si na něm najít informace nezávisle na názoru státu či zákona a udělat si vlastní názor. Mezi jeho nevýhody, a to hlavně v bývalých komunistických zemích patří jeho cena a rozšířenost.

Dalším významným prostředkem politického marketingu se stávají mobilní telefony. Tyto mohou být použity v předvolební boji, ovlivňovat voliče nebo dokonce i likvidovat politické konkurenty. První pokusy už proběhly v USA, kde byly zasílány textové zprávy s politickým podtextem, v Británii už dokonce pomocí mobilů proběhly i volby.

V Africe, v Keni byla masivní volební kampaň pomocí krátkých textových zpráv ve znění : „ Jsi skutečný Keňan. Tvůj hlas je v těchto volbách velice důležitý. Pokud toužíš po změně jako my všichni, zvol Kibakiho. Kibaki znamená novou šanci. Nepromarni ji!“. Pak byla uvedena informace, aby tuto zprávu příjemce dále poslal dalším 10ti uživatelům. Díky této formě se podařilo získat kandidátu křeslo v parlamentu. Tento komunikační nástroj je mnohem účinnější než pouliční shromáždění. Dochází k oslovení pouze registrovaných voličů, kteří ale dále zprávu posílají svým přátelům a známým, kteří už registrovaní nejsou."

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera6856
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse