Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Segment trhu pro Audi A4

Segment trhu pro Audi A4

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Technická univerzita v Liberci Ekonomická fakulta, Liberec 1

Charakteristika: Práce charakterizuje trh s novými osobními automobily v ČR a segmentuje ho podle několika hledisek. Druhá část práce podrobně popisuje Audi A4, cenovou a marketingovou politiku koncernu a distribuci.

Obsah

1.
Charakteristika trhu nových osobních automobilů v České republice
2.
Přehled segmentace trhu osobních automobilů v ČR dle různých hledisek
2.1
Dle tříd
2.2
Dle užití
2.3
Dle původu
2.4
Dle pohonné jednotky
2.5
Dle karoserie
3.
Marketingový mix
3.1
Produkt
3.2
Cena
3.3
Distribuce
3.4
Komunikace

Úryvek

“Systém pohonu všech čtyř kol Quattro® zajišťuje automatické, variabilní a postupné rozdělení hnací síly a tím maximální požitek a bezpečnost, neutrální chování při řízení, vysokou jízdní stabilitu při vyhýbacích manévrech a menší riziko aquaplaningu než u vozů s pohonem vzadu nebo vpředu. Před samotným zablokováním kol při nouzovém brzdění chrání ABS 5. generace, mezi prvky aktivní bezpečnosti patří i na rychlosti nezávislý protiprokluzový systém ASR či elektronický stabilizační program ESP. Pasivní bezpečnost spočívá v kontrolované deformaci podélných nosníků a tím redukci nárazové energie při čelním střetu. V případě bočního nárazu ochranu pasažérů přebírají velmi pevné dveřní výztuže, příčné nosníky, velkoobjemové prahy a silné středové sloupky. Samozřejmostí jsou přední a boční airbagy ve spojení se samonavíjecími pásy s pyrotechnickými napínači.


Při pohledu z boku je u A4 Limuzína nápadný výrazný klínový tvar: boční linie se napíná od dolů skloněné přední kapoty přes klenutou střechu až k výrazné zadní hraně na krátké zádi. Hladce modelovaný tvar karosérie přispívá k velmi dobré aerodynamice. U Avantu linie střechy přechází plynule ve víko zavazadlového prostoru a zdůrazňuje tím kompaktní design, boční pohled je elegantní a zároveň sportovní.

Interiér A4 je nabízen bez příplatku ve třech modifikacích: Advance - přirozený styl, Ambition - dynamický styl a Ambiente - elegantní styl. Navzájem se odlišují barevnými odstíny a použitými materiály. Komfort můžeme pozorovat v detailech, které odlišují A4 od konkurence: speciální topné výdechy v zadním prostoru pro nohy, třetí clona proti slunci nad zpětným zrcátkem nebo sériový prachový a pylový filtr.

Sériová a zvláštní příplatková výbava je uvedena v přiloženém ceníku.


Cena

Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který produkuje příjmy, narozdíl od ostatních, které produkují náklady. Má taktéž psychologický dopad na zákazníka - vyšší cena vzbuzuje pocit kvality, mimořádnosti, vlastnictví takového výrobku dodává sebedůvěru a úctu. V případě Audi A4 je cena plně odpovídající nabízené kvalitě.

Hlavním cílem cenové politiky firmy Audi je vedoucí postavení na trhu, pokud jde o kvalitu vyráběných automobilů. Svědčí o tom například dvě registrované ochranné známky – Quattro® a TDI® - systém stálého pohonu všech kol a turbodieslová technologie motorů.

Konkurenční ceny pravděpodobně použila firma jako výchozí orientační bod pro vlastní tvorbu ceny. Jelikož je nabídka Audi podobná konkurenční nabídce firem BMW a Mercedes, blíží se cena A4 cenám konkurenčních vozů BMW řady 3 a Mercedes třídy C. Cena nejlevnějšího nabízeného modelu Audi A4 Limuzína v základní výbavě začíná ještě před hranicí 900 000 korun, modelu A4 Avant těsně pod jedním milionem. Výraz "základní výbava" není na místě ve srovnání s jinými vozy, protože jak jsme již uvedli, tento vůz považujeme za luxusní, i když ho řadíme mezi vozy vyšší střední třídy.

Všeobecná tendence vede ke snižování cen automobilů, protože trh se zdá být přesycen, zvláště pak levnějšími vozy asijské výroby. Toto snižování cen je pouze zdánlivé, neboť prodejci za stejnou cenu nabízejí příplatkovou výbavu v podobě různých "paketů"1) či speciálních služeb, např. pravidelné bezplatné servisní prohlídky, asistenční služba v případě nehody nebo poruchy atd.

Při pořizování nového vozu Audi mohou zákazníci využít služeb společností poskytujících finanční leasing, např. ŠkoFIN, s. r. o.

Distribuce

Realizace vozů Audi na našem trhu je umožněna díky poměrně husté síti smluvních prodejců, kteří jsou odpovědni vždy za určitý region či oblast České republiky. Jednotliví dealeři pak zakládají i další své pobočky ve svěřené oblasti, díky kterým se zákazníci značky pohybují neustále v relativní blízkosti servisu a tím i potenciální pomoci. Toho příkladem může být například firma Autostar® Velimex® z České Lípy a její pobočka v Liberci.

Vedle toho nemůžeme očekávat jakékoliv atomistické rozšíření prodejních míst či zastoupení „čtyř spojených kruhů„ do „každé vísky„, neboť se jedná rozhodně o luxusní produkt, který své zákazníky dokáže přitáhnout i z větší vzdálenosti. To přesně odpovídá podnikové strategii nabízet kvalitní, luxusní sportovní vozy vyšších cenových kategorií a rozhodně se neucházet o méně majetné klienty, orientované spíše na levnější vozy s výhodnějším poměrem ceny a užitné hodnoty.

S tím korespondují i show roomy s jejich personálem, kvalita servisních služeb a vůbec celková péče o zákazníky.

Z toho vyplývá, že vozy Audi směřují nejen provedením, luxusem, vybavením, cenou, ale i způsobem distribuce rozhodně k majetnějším klientům, často pak do podnikových autoparků středních a Top managerů."

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 4 stran. Práce obsahuje fotografie a schémata.
Pozor na aktuálnost některých uvedených informací.
Práce pro předmět Marketing - Technická univerzita v Liberci, Hospodářská fakulta, Podniková ekonomika.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera745
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse