c) Objasněte základní zásady obrany proti manuipulacím a verbální agresi v průběhu interpersonální komunikace
a) Jaké jsou základní typy vlastnictví médií, jaké jsou jejich charakteristiky a příklady v českém mediálním prostředí?
b) Základní povinnosti zaměstnanců vyplývající z pracovního poměru
c) Charakterizujte podstatu sociální percepce, její základní složky (atributivní, expektační a afektivní, význam a místo v sociální interakci)
b) Základní povinnosti zaměstnavatelů vyplývajícího z pracovního poměru
c) Objasněte podstatu procesu sociální komunikace (funkční model jednotlivých prvků komunikace), její základní formy a podmínky efektivity
a) Co je to státní správa a samospráva? Které jsou justiční instituce v Brně? Vyjmenuj alespoň 5 neziskových a 5 městských organizací v Brně.
b) BOPZ – všeobecně
c) Charakterizujte podstatu, zvlášnosti a faktory procesu motivace sociálního chování a jeho základní typologii
a) Jaký je vývoj na českém trhu od privatizace tisku dodnes? Vyjmenuj alespoň u pěti nejčastějších deníků kdo je jejich vlastníkem, jaký je vývoj jejich četnosti a jaká je jejich základní charakteristika a historie?
b) Předcházení škodám, prevence rizik
c) Charakterizujte základní složky mimoslovní komunikace, její význam a základní zásady interpretace jednotlivých signálů a aplikace k ovlivňování průběhu komunikace
a) Jak je organizována práce členů redakce – jednotliví členové redakce a jejich úkoly při tvorbě novin či TV zpravodajské reportáže
c) Objasněte podstatu a charakterizujte sociální postoje člověka, jejich kognitivní, aktivní a konativní složku, možnosti a prostředky utváření a změny postojů
27.otázka
a) Charakterizujte základní zásady a postup při přípravě prezentace, její scénář, význam a možný způsob analýzy cílové skupiny
b) Povinnosti a práva zaměstnance v oblasti BOZP
b) Pracoviště a pracovní prostředí z pohledu BOZP
c) Charakterizujte podstatu procesu socializace a jeho základní aspekty, objasněte podstatu a základní formy sociálního učení
a) Jak probíhá příprava novinové strany a rozvržení jejího obsahu, kdo se na ní v redakci podílí?
b) Pracovní podmínky žen
c) Základní strategie organizace lidské řeči
a) Vztah marketingu, propagace, reklamy a PR
b) Pracovní podmínky mladistvých
c) Charakterizujte podstatu sociálních skupin, objasněte jejich základní klasifikaci, vnější ( formální) a vnitřní (individuální) funkci
b) Agenturní zaměstnávání
a) Jak využíváme segmentace trhu a proč je důležité určení cílové skupiny při zpracování reklamní strategie
b) Skončení pracovního poměru výpovědí, zákaz výpovědi
c) Charakterizujte proces vzniku a jednotlivé fáze malé sociální skupiny typu pracovního týmu a úlohu řídících pracovníků v tomto procesu.
a) Co je to přímý marketing a jaké jsou jeho projevy?
b) Pracovní posudky, potvrzení o zaměstnání, odstupné
c) Objasněte základní zásady řízené diskuse v průběhu např. tiskové konference (zejména jak reagovat na otázky posluchačů a jak postupovat při odpovědi)
a) Vysvětlete úlohu reklamy a PR při budování image
b) Péče o zaměstnance
c) Objasněte podstatu sociální pozice jedince v sociální skupině v návaznosti na osobnost člověka a charakterizujte možné konflikty sociální role, jejich příčiny a příznaky.
a) Jakými etickým pravidly se řídí propagace a PR
b) Právní úkony a neplatnost právního úkonu v oblasti pracovního práva
a) Jaké právní normy upravují působení propagace a PR?
b) Získávání zaměstnanců
c) Moc, vůdcovství, autorita, styl vedení
a) Význam průzkumu trhu v marketingu
c) Objasnětě postatu cílevědomého utváření vztahu mezi komunikujícími a základními prostředky a postupy tohoto procesu
a) Vysvětlete model propagačního procesu a místo PR, které v něm zaujímá?
b) Zákon o inspekci práce
c) Objasněte podstatu interpersonálních konfliktů, jejich možnou klasifikaci, nejčastější příčiny a obecné zásady způsobu jejich řešení
a) Mediální strategie, její cíle a prostředky
c) Objasněte podstatu a význam funkční otevřenosti v průběhu komunikace v návaznosti na teorii tzv. Johariho okna od Jasepha Lufta a Harryho Ingmana
a) Propagační prostředky a media v reklamě a PR
b) Hodnocení zaměstnanců
c) Charakterizujte základní potřeby v životě pracovního týmu, podmínky efektivnosti práce,kritéria její efektivnosti a faktory omezující tuto efektivnost(konflikty,sociální lenost,skupmysl aj.)
a) Značka, logo a ochranné známky v marketingové strategii firmy nebo instituce. Účel ochranných známek
b) Adaptační proces
c) Charakterizujte scénář prezentace a jeho základní prvky
a) Média, masmédia a jejich úloha v propagaci a PR
b) Personální plánování
c) Objasněte postatu procesu řízení pracovního týmu, specifický charakter a funkce vedení a charakterizujte optimální merodu řízení
a) Charakterizujete jednotlivé články marketingového řetězce
b) Firemní kultura
c) Objasněte základní zásady přípravy audiovizuálních pomůcek v rámci přípravy prezentace
a) SWOT analýza – vysvětlení zkratky a co z ní vyplývá
b) Organizace a činnosti personálního útvaru
c) Charakterizujte podstatu chování jednotlivce v rámci sociální skupiny, faktory ovlivňující vznik a úroveň konformity a základní psychické stavy negativně ovlivňující pracovní výkonnost člověka
a) Marketingová koncepce x společenská koncepce
b) Rozmisťování zaměstnanců
c) Charakterizujte základní zásady přípravy a průběh jednání a vyjednávání jako specifické formy sociální komunikace
a) Životní cyklus produktu a vliv na marketing firmy
c) Charakterizujte organizační chování jako vědu, její vztah k jiným vědám, základní pojmy a význam pro personální praxi.
a) Na koho se zaměřuje vnější PR a jaké k tomu má prostředky.
b) Personální informační systém
c) Objasněte podstatu a rozdíly mezi monologem, dialogem a polemikou
a) Cíle, motivy a prostředky vnitřní PR
b)Spolupráce s úřady práce
c) Objasněte postatu firemní (organizační) kultury, charakterizujte její rysy, základní prvky, funkce, determinanty a typy.
a) Tiskový mluvčí za normální a krizové situace
b) Vzdělávání zaměstnanců
a) Tisková konference – příprava a průběh
c) Objasněte proces motivace pracovního chování, úlohu řídících pracovníků v tomto procesu a stručně chrakterizujte vybranou teorii pracovní motivace
"32.c) Charakterizujte proces vzniku a jednotlivé fáze malé sociální skupiny typu pracovního týmu a úlohu řídících pracovníků v tomto procesu.
Sociální skupina
- základní pojem sociální psychologie
- pracovní skupina, tým – jsou rozlišné pojmy, ale oba jsou specifickým případem sociální skupiny + její charakteristiky
Rozdíly mezi pracovní skupinou a pracovním týmem = základní rozdíl spočívá v intenzitě spojení jednotlivce s celkem (skupina, tým) a v pocitu sounáležitosti, které z něho vychází a který je vyjadřován v takových pojme (kolektivní duch „my“, společenské symboly, vůle, co k největším výkonům, prožitek, společného překonávání těžkosti.
Pracovní tým = rozvinutější formou pracovní skupiny
Rozvinutost pracovního týmu je dáno spojením jednotlivce se skupinou (např. marketingové oddělení, obchodní oddělení = naplňuje snahy sociální skupiny.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY
Charakteristické znaky:
a) vzájemná součinnost – malá sociální skupiny (seskupení 2 nebo více lidí, identifikovatelných jménem nebo úkolem, např. obchodní oddělení)
b) definovatelná množství – tzn. že samotní členové se považují za skupinu, mají tzv. kolektivní vědomí jednoty a vědomě se navzájem mezi sebou identifikují
c) skupinové povědomí – členové mají stejný společný úkol, cíle či zájmy
d) představa sdíleného účelu – členové si potřebují navzájem pomáhat, aby dosáhli zlepšení úkolu nebo cíle, kvůli kterému se ke skupině připojili
e) vzájemná závislost – členové skupiny mezi sebou komunikují, ovlivňují se navzájem, spolupracují a reagují jeden na druhého.
f) Schopnost vyvíjet činnost jednotně – skupina vyvíjí činnost jako jeden organismus
Malá sociální skupina vzniká v 5 fázích:
1. fáze je orientace (forming) – v této fázi dochází k vytváření skupinových norem, k formulaci pracovních cílů, k volbě pracovních metod a ke stanovení zásad a pravidel práce v týmu.
Členové skupiny zkouší co si mohou a nemohou dovolit, cítí se nejistí a závislí na vedoucím.
2. konfrontace (storming) – v této fází dochází k polarizaci názorů a stanovisek a a k individuálním výsledkům. Členové týmu obsazují sociální role, řeší otázky moci, kontroly a disciplíny a mezi jedinci a podskupinami se začínají vyskytovat první konflikty.
3. utváření pravidel (norming) – v této fázi vzniká týmová soudržnost, uplatňují se a respektují se sociální normy a vzniká spontánní vědomí „my“.
4. výkonnost (performing) – v této fázi vzniká skupinová skupinová orientace na dosažení pracovních cílů, členové mají pozitivní výsledky a orientují se na budoucí práci. Členové skupiny jednají přirozeně, společně řeší problémy, společně odpovídají za svou práci a zvládají pracovní role.
5. udržování (adjourning) – v této fázi vzniká snaha překonat chyby, které skupina dělala v předcházejících pracích a to cíleným pracovním tréninkem. Členové se snaží posilovat všechny pozitivní rysy týmové práce.
33. a) Co je to přímý marketing a jaké jsou jeho projevy?
Přímý marketing je forma propagace tvořená kompletním marketingovým systémem, využívajícím různá média. Účelem přímého marketingu je vyvolat dialog se spotřebitelem získat od něj přímou a měřitelnou odezvu.
Mezi subjektem propagace a cílovou skupinou není přímý kontakt.
Hlavními prostředky jsou prospekty, letáky a brožury, katalogy, časopisy pro zákazníky, telemarketingu a samozřejmě internet.
Přímé adresní akce (direkt mail) jsou zatím nejrozšířenější metodou DM a jejich podstata spočívá v zasílání propagačních sdělení a informací na vybrané adresy osob a firem.
Základním předpokladem úspěchu takové akce je správně zvolený segment trhu, jemu na míru šité propagační sdělení, ale rovněž živý adresář – neustálá a systematická práce s adresářem ovlivňuje výsledek akce a rovněž šetří peníze na poštovném.
Čím je adresář podrobnější, tím větší klade nároky na údržbu a aktualizaci."
Práce hodně čerpá z internetu a je doplněna o schámata. Práce potřebuje komplexní kontrolu textu.