Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Analýza obalů pomerančových džusů

Analýza obalů pomerančových džusů

Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava Ekonomická fakulta, Ostrava 1

Charakteristika: Seminární práce zabývající se analýzou obalů pomerančových džusů z hlediska jejich atributů, a jejich komunikačního působení. Nejdříve je popsána metodika výzkumu, která je rozdělena na přípravnou a realizační část. Důraz je kladen na vyhodnocení jednotlivých výsledků výzkumu, které jsou pro lepší názornost doplněny grafy. Následně jsou vyhodnoceny hypotézy stanovené v přípravné fázi. Závěr obsahuje doporučení k jednotlivých částem výzkumu.

Obsah

1.
Úvod
2.
Metodika výzkumu
2.1.
Příprava výzkumu
2.2.
Realizace výzkumu
3.
Analýza hodnocení obalů
3.1.
Vyhodnocení dotazníků
3.2.
Vyhodnocení hypotéz
4.
Závěrečná doporučení
5.
Závěr

Úryvek

"3 Závěrečná doporučení
Na základě vyhodnocení výsledků našeho výzkumu jsme zjistily, že optimální obal džusů by měl mít objem 0,75 l anebo 1l, mělo by se jednat o PET láhev se šroubovacím uzávěrem. Pro respondenty je nejdůležitější informací na obalu datum spotřeby, příchuť džusu a jeho složení, proto by měly být tyto údaje dobře a výrazně čitelné a měly by být umístěny na viditelném místě. Většina respondentů si k pomerančovým džusům přiřadila barvy oranžovou, zelenou a žlutou, proto by měly být obaly těchto džusů provedeny v těchto barvách.

Doporučení k uvedeným faktorům u jednotlivých značek džusů
Čitelnost písma
Dobrá čitelnost písma je velice důležitým atributem pro obal, protože ovlivňuje získávání informací, které spotřebitelé při rozhodování o nákupu potřebují. Značka Cappy by rozhodně neměla měnit písmo na svém obalu 100% pomerančového džusu, protože respondenti jej považují za nejčitelnější z předložených obalů. Naopak nejhůře ohodnocen byl džus značky Pfanner. Firma Pfanner by měla změnit písmo. Doporučujeme formou kvalitativního výzkumu nejprve zjistit čitelnost písma pak jej realizovat.

Obrázek na obale
Tento atribut je schopen velmi rychle upoutat pozornost. Vzhled obrázku by měl být graficky velice dobře zpracován, aby dokázal vyvolat chuť spotřebitele na pomerančový džus. Respondenti nejlépe hodnotili obrázek na krabici džusu Toma. Značka Toma by tento obrázek určitě neměla měnit, na rozdíl od značek Cappy a Pfanner, které dopadly v hodnocení obrázku nejhůře. Navíc jsme v průběhu dotazování od některých respondentů zjistily, že vyobrazené ovoce na obalu značky Cappy se jim nezdá příliš čerstvé.

Tvar krabice
Tvar krabice je velice důležitý pro pohodlné uchopení spotřebitelem a pro snadnou manipulaci s ním. Krabice džusu Relax byla z hlediska jejího tvaru ohodnocena nejlépe. Nejméně se respondentům líbila krabice džusu Hello. Tato krabice má obyčejný hranatý tvar a to bude zřejmě důvod, proč ji většina respondentů ohodnotila jako nejhorší. Tvar této krabice je na současnou dobu málo moderní a zajímavý, proto by bylo vhodné zapracovat na jejím designu.

Přehlednost, srozumitelnost a úplnost informací
Pro rychlou orientaci je pro spotřebitele dobrá přehlednost informací nutná. Informace, které spotřebitelé považují za nejdůležitější, by měly být nejvíce zvýrazněné (viz otázka č. 7). Respondenti považují informace na obalu značky Cappy za nejvíce přehledné, úplné a srozumitelné. Značky Relax a Pfanner obdržely přibližně stejné hodnocení, a to horší než 2, proto by ve svém zájmu měly obaly zpřehlednit.

Celkový dojem
Nejvýrazněji se známkou z celkového dojmu lišila značka Cappy, která obdržela nejhorší známku až 3,06. Džus značky Relax se respondentům líbil nejvíce, dostal známku 1,12. Vzhledem k výraznému rozdílu ve známkách musí Cappy vylepšit obal, aby se spotřebitelům více líbil a tím se stal konkurenceschopnější.

Nákup džusů
Vzhledem k faktu, že nákup pro domácnost zabezpečují převážně ženy, se naskýtá příležitost zvýšit prodejnost intenzivnějšího zaměření na ženy. Mohlo by být zajímavé, jaké výsledky by přinesla reklamní kampaň zaměřená více na ženy – aby oslovila ženy nakupující do domácnosti.

Nakupovaný objem
Respondentům nejméně vyhovuje objem 0,2 litru. I když se jedná o nejméně nakupovaný typ, určitě by výrobci neměli vyřadit tyto objemy z nabídky, protože v některých situacích každý zákazník tento objem ocení (např. při náhlém uhašení žízně, při cestách, do kabelky apod.)

Nejvhodnější typ obalu
Většina respondentů preferuje PET obaly. Domníváme se, že to je z toho důvodu, že jsou lehké, odolné vůči nárazu a protečení a mají následně vícenásobné použití. Na rozdíl např. od sáčku se s nimi mnohem lépe manipuluje. Velkou nevýhodou PET lahví je jejich těžší recyklace. Navrhujeme PET obaly v podobném tvaru, jako jsou nabízeny jogurtové nápoje"

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 10 stran. Práce obsahuje tabulky a grafy.
Práce z předmětu Marketingové pojetí výrobku a komunikace - Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14814
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse