Seminarky.cz > Maturitní otázky > > > Ekonomie a ekonomika - maturitní otázka 9/10

Ekonomie a ekonomika - maturitní otázka 9/10

Kategorie: Základy společenských věd

Typ práce: Maturitní otázky

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se o zpracovaný studijní materiál vhodný k maturitní zkoušce, který se věnuje problematice ekonomie a ekonomiky. V práci jsou vysvětleny důležité pojmy a souvislosti. Předchozí maturitní otázku naleznete zde Témata z psychologie - maturitní otázka 8/10, následující Témata z politologie - maturitní otázka 10/10.

Obsah

1.
Základní ekonomické pojmy
2.
Práce
3.
Vývoj ekonomických názorů
4.
Trh, nabídka, poptávka
a) Hospodářský mechanismus
b) Tržní mechanismus
c) Cena
d) Nabídka
e) Poptávka
f) Teorie mezní užitečnosti
g) Rovnovážný model trhu
5.
Firmy a jejich náklady
6.
Management
a) Konkurence
7.
Inflace
8.
Politika zaměstnanosti
a) Státní politika zaměstnanosti
b) Obyvatelstvo podle zaměstnanosti a nezaměstnanosti
c) Nezaměstnanost
9.
Úrokování a budoucí hodnota peněz
a) Úrokování
b) Jistina
c) Úrok
10.
Marketing
a) Nástroje marketingu = marketingový mix
11.
Vznik a podstata peněz
a) Funkce peněz
b) Druhy peněz
12.
Bankovní soustava ČR
a) Banka
b) Typy bank
c) Specializované finanční instituce
d) Úrok
e) Devizový trh
f) Burza
g) RM systém
h) Cenné papíry
13.
Funkce státu v tržní ekonomice
a) Hospodářská politika státu
b) Zdroje tržních selhání
c) Daňová soustava
d) Fiskální politika státu = rozpočtová politika
14.
Právní subjekty v tržní ekonomice
a) Podnikání
b) Formy sdružování podnikatelů
15.
Ekonomika ČR
a) Hlavní transformační opatření
16.
Ekonomická integrace = propojování
a) Příčiny mezinárodního obchodu
b) Vztah státu a obchodu
c) Nástroje protekcionismu
d) Integrace
e) Příklady regionální integrace

Úryvek

"Historie marketingu
- 1. etapa marketingu proběhla koncem 19. století v USA
- byla zde nepříliš početná konkurence, zboží ne moc odlišné, převaha nabídky nad poptávkou
=> tzv. výrobně orientovaný marketing
- heslo: Výrobky se stejně prodají.
- konkurenční boj nastartoval Henri Ford – začal vyrábět vozy, které byly menší => zaměření na širší veřejnost => začal prosazovat propagaci
- od 30. let nelze produkovat živelně (cokoliv) a nelze se soustřeďovat na maximální zisky
- marketing orientovaný na prodej – kvalifikovaný prodejce, široká nabídka, uspokojování indivi-duální potřeb, rozmáhá se reklama
- od 30. do 50. se objevují pravidla podle kterých se podnikatelé řídí, rozvoj masmédií – může se najednou působit na miliony potenciálních zákazníků
- přelom po 2. světové válce – ze zbrojního na další odvětví
- přechod na tzv. absolutní marketing - hlavním cílem orientace na zákazníka a snaha splnit všechno co chce
- prosazení trhu kde převyšuje nabídka nad poptávkou => růst konkurence
- omezení množství podnikatelů
- 80. léta se začínají infiltrovat východoasijské země – nabízejí exotické zboží (někde i kvalitní) a za nízkou cenu
- zvýšení úrovně => obyvatelé více peněz => větší nároky => zpestření nabídky zboží => stoupají nároky na kvalitu
- diferenciace zboží – odlišná kvalita zaručená firemní (výrobní) značkou
- zvýšení kvality leasingu, servisu
- dává se vliv na psychologickou propracovanost reklamy
- trh není masový, ale dělí se na menší segmenty ve kterých se spojují zákazníci stejných poža-davků a nároků

- v současné době jako vědní disciplína => studuje se na vysokých školách
- je nástrojem řízení podniku, tzn. že ovlivňuje jeho chod
- přináší prospěch jak výrobci tak i zákazníkovi
- měl by zahrnovat tzv. vyšší zájmy, tzn. zaměření marketingu humánně, někdy se mluví o tzv. sociální koncepci marketingu
- je neustále ve vývoji a individuální pro každou firmu

Marketingové strategie
- dlouhodobé koncepce činností podniku v oblasti marketingu se zaměřením na dva cíle:
 spokojenost zákazníka
 dosažení výhody v konkurenčním boji

• strategie diferenciace produktu (rozlišení)
- můžeme docílit několika způsoby
- vyjímečná kvalita, funkční vlastnosti
- poskytnutí služeb, které konkurence nenabízí
- psychologické metody (cena 99,- reklama, deasingové metody)
- způsob distribuce (možnost zásilkové služby, vybudování speciálních prodejen)"

Poznámka

Psaná v poznámkách. Obsahuje grafy.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 30 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 30 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 450 kreditů (=25Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 1,20€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera8490
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,20€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse