Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Etika diváka - esej

Etika diváka - esej

Kategorie: Žurnalistika a mediální vědy

Typ práce: Eseje

Škola: Univerzita Palackého v Olomouci Filozofická fakulta, Olomouc

Charakteristika: Tato esej se zamýšlí nad postavením a funkcí médií a jejich diváků v dnešní společnosti. Ukazuje na skutečnou úlohu diváka ve formování médií a mediální kultury. Ptá se, před kým nás má vlastně státní regulace médií ochránit. Zmiňuje obecné kontrolní mechanismy vůči komerčním a veřejnoprávním médiím. V závěru autorka popisuje vnitřní kontrolní mechanismy redakcí - etický kodex redakce.

Obsah

1.
Co nám o nás říkají média
2.
Touha po zábavě
3.
Který příjemce si vybírá pořady
4.
Konzumace médií – aktivní a pasivní divák
5.
S jídlem roste chuť
6.
Role státu v regulaci médií – před kým nás vlastně má stát ochránit
7.
Komerční a veřejnoprávní média
8.
Etický kodex redakce
9.
Ideální novinář?

Úryvek

„ Média jednadvacátého století jsou bezesporu odrazem života moderní společnosti, humanity, kultury, vědy a techniky, jakožto člověka samotného…Boom zažívají lifestylové a společenské redakce, a to zejména na úkor dokumentárních a odborných sekcí, vč. vzdělávacích publikací. Lidé se chtějí bavit. Chtějí vypadnout ze stereotypu a šedosti dnešního života (šedost není symbolem socialismu, současný pracovní týden je díky vysokému pracovnímu nasazení „šedější“ než ten před dvaceti lety). Lidé chtějí zapomenout, vypnout, uniknout….
Média reagují. „Kdo chce kam, pomožme mu tam“. Je libo bulvár? (odvede pozornost od vašich problémů k celospolečenským senzacím). Rozptýlí vás seriálek z nedokončené řady? (nemusíte používat mozek, pro 90% žen prý ideální relaxace). Potřebujete si vybít adrenalin? (akčních záběrů najdete v televizi dostatek, a nemusíte na ně čekat ani dlouho do noci). Takto bych mohla pokračovat do nekonečna. Média se přizpůsobila společnosti. Poptávka konzumentů je směrodatná a často generačně neměnná. Tak si říkám - narodila jsem se špatné generaci? Vyrostla v divné době? Jsem vůbec normální?
Ano, myslím, že jsem. Nenarodila jsem se v době prvobytně pospolné společnosti, ani nevyrostla na stromě. Možná právě proto mám v jednom jasno. Hlavní roli hraje inteligence a vzdělanost příjemců masové komunikace. V dostupných pramenech se mi nepodařilo získat statistiku sledovanosti a čtenosti médií podle vzdělanosti, osobní dojem a zkušenost však navozuje názor, že výběrem pořadů či textů se zabývají lidé s vyšším IQ, tudíž lidé s vyšším vzděláním. Neplatí v přímé úměrnosti pro lidi s vyšším společenským postavením. V době porevoluční přišli díky restitucím a neprůhledným finančním transakcím k moci i lidé, jejichž osobnostní úroveň je srovnatelná s žákem pomocné (speciální) školy, jakožto v paradoxu nemůžeme přisoudit inteligenční minimum lidem se středním (neúplným) vzděláním, kteří z náboženských nebo jiných kádrových důvodů studovat nemohli. Bezbranný divák dle mého soudu neexistuje. Média zabírají široký úhel pohledu, stačí je bedlivě sledovat a brzy najdete svůj styl, najdete své vlastní niterní uspokojení. Je však třeba mít přehled. Reklama je zdravá, bráním se však přehnané propagaci jednoho stylu, jednoho média. Masová komunikace ano, zdravá masová komunikace v rámci heterogenity publika. Sdělení dle Shannon-Weaverova schématu se zpětnou vazbou. Identifikace znakových struktur, jejich dekódování příjemcem, percepce stylem porozumění. Nikoliv tupé přijetí informace bez dalšího zpracování. “

Poznámka

Zápočtová práce Filozofická fakulta UP Olomouc, Katedra žurnalistiky.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18857
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse