Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Etika reklamy

Etika reklamy

Kategorie: Propagace

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná

Charakteristika: Práce se zabývá etičností a pravidly pro etickou reklamu. Etičnost reklamy ukazuje jako velmi nejednoznačnou, příkladem je reklamní kampaň družstva Destila. Dále se zamýšlí nad čestností reklamy a zvláštními požadavky na jednotlivé typy reklamy pole Kodexu ČR. Část o reklamě na tabák je doplněna výtahem ze směrnice č. 98/43/EC o sbližování zákonů, předpisů a administrativních ustanovení členských států souvisejících s reklamou a sponzorováním tabákových výrobků.

Obsah

1.
Úvod
2.
Jeden současný případ – reklama na kotle
3.
Čestnost reklamy
4.
Zvláštní požadavky na reklamu
4.1
Osobní doporučení
4.2
Tabáková reklama
4.3
Reklama na léky
4.4
Reklama na zásilkový prodej

Úryvek

“ Reklama na léky

Reklama nesmí obsahovat údaje, vedoucí k mylnému hodnocení vlastního zdravotního stavu nebo dojmu, že pouhým užíváním léčivého přípravku nebo prostředku zdravotnické techniky lze ovlivnit zdravotní stav spotřebitele.
V reklamě nesmí vystupovat osoby, které vzhledem ke svým funkcím či pracovnímu zaměření mohou ovlivnit spotřebu léčivých přípravků nebo prostředků zdravotnické techniky.
Z hlediska prvního odstavce je třeba připomenout televizní bujaré starce, kteří se udržují v kondici užíváním jistého přípravku G nebo známou korpulentní hlasatelku, která zeštíhlela jako ta krabička, v níž byla zabalena směs pro zhubnutí. Opět bychom se dostali k tomu, zda oba přípravky jsou léky ve smyslu Kodexu a zda stáří či obezitu lze charakterizovat jako "zdravotní stav".
Co se týče druhého odstavce, pak je namístě otázka, zda je zubní pasta léčivý přípravek nebo jen prostředek hygieny a z toho plynoucí druhý otazník, zda lze stomatologa doporučujícího tu nebo onu pastu považovat za osobu, „která vzhledem ke svým funkcím či pracovnímu zaměření může ovlivnit spotřebu“.
V této souvislosti ale zlobí jiná věc. V řadě případů (nejen u léků) se uvádí, že výrobek je testován tou nebo onou institucí. Pro méně znalého diváka to může působit jako jistá známka kvality. Jenže testování je proces, kterému se musí povinně podrobit mnoho výrobků. Důležitý je výsledek testování. O tom se ale již v těchto reklamních šotech nemluví. Přitom je jasné, že testovaný výrobek může projít s velmi dobrým hodnocením, ale také velmi špatným. Pravda je, že oba výrobky jsou testovány. Takže nelze sice mluvit o nepravdivé informaci, ale o úmyslném uvádění diváka v omyl – což ale lze postihnout jen stěží. Leda, že bychom se vrátili k již citovanému odstavci: „Klamavým údajem je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže vzhledem k okolnostem a souvislostem...může uvést v omyl.“ Jenže jsme znovu u problému, jak dokázat úmysl.
Reklama na zásilkový prodej

Podívejme se, jak jsou řešeny největší prohřešky tohoto způsobu prodeje. Je zde například ustanovení:
V inzerátu musí být uvedeno jméno či název inzerenta spolu se skutečnou adresou sídla, nikoli pouze kontaktní adresy (např. P. O. BOX)... Je to až příliš oprávněné. Jen si vzpomeňte na řadu případů, kdy na zjištěné adrese takových „s. r. o." se našel jen dům v demolici nebo pouze pronajatá dopisní schránka.
Tak či onak, každodenně se setkáváme s reklamou v jejích nejrozličnějších podobách. Je dobré věřit, že existuje Kodex, ba co víc, že se jím stále více agentur i řídí.

Reklama na zásilkový prodej

Podívejme se, jak jsou řešeny největší prohřešky tohoto způsobu prodeje. Je zde například ustanovení:
V inzerátu musí být uvedeno jméno či název inzerenta spolu se skutečnou adresou sídla, nikoli pouze kontaktní adresy (např. P. O. BOX)... Je to až příliš oprávněné. Jen si vzpomeňte na řadu případů, kdy na zjištěné adrese takových „s. r. o." se našel jen dům v demolici nebo pouze pronajatá dopisní schránka.
Tak či onak, každodenně se setkáváme s reklamou v jejích nejrozličnějších podobách. Je dobré věřit, že existuje Kodex, ba co víc, že se jím stále více agentur i řídí."

Poznámka

Práce obsahuje fotografii.
Pozor na aktuálnost některých uvedených informací.
Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera685
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse