Obsah
Materiál obsahuje přepsané prezentace + výpisky z přednášek z předmětu Etologie. Materiál vpohodě stačil na zkoušku.
Úryvek
"Etologie - otázky
1. Etologie je:
a) nauka o vztahu zvířat a prostředí
b) nauka o biologii chování
c) nauka o biochemii chování
- studium zvířat v přirozeném prostředí
- minimální kontrola sledovaných zvířat
- většinou studium ptáků, hmyzu a divokých zvířat
- koncentrace na instinktivní chování
2. Jaká je hlavní geografická oblast původu etologie:
a) Severní Amerika
b) Evropa
c) Asie
- I. G. Saint-Hilaire -etologie pro studie v přír. prostředí
- J. S. Mill - etologie ve významu věda o charakteru
- W. M. Wheeler - etologie pro studium zvířat
v přirozeném prostředí
- O. Heinroth - etologie v současném pojetí
- zakladatel K. Lorenz
3. Jaká je hlavní geografická oblast původu
experimentální psychologie:
a) Severní Amerika
b) Evropa
c) Asie
- studium potkanů a lidí
- koncentrace na naučené chování
- studium zvířat v umělém prostředí
- vysoký stupeň kontroly sledovaných zvířat
4. Jaké bylo hlavní prostředí zájmu studia pro etologii:
a) přírodní prostředí nebo prostředí co nejbližší prostředí přírodnímu
b) přírodní prostředí opatřené sledovací aparaturou
c) záměrně zjednodušené prostředí s co největší
kontrolou člověkem
5. Jaké bylo hlavní prostředí zájmu studia pro
experimentální psychologii:
a) přírodní prostředí nebo prostředí co nejbližší
prostředí přírodnímu
b) přírodní prostředí opatřené sledovací aparaturou
c) záměrně zjednodušené prostředí s co největší kontrolou člověkem
6. Leaureáty Nobelovy ceny za etologii v roce 1973
byli:
a) K. Lorenz, P. F. Brain, K. von Frish
b) K. Lorenz, N. Tinbergen, B. F. Skinner
c) K. Lorenz, N. Tinbegen, K. von Frish
- Lorenz - zakladatel moderní etologie, princip
imprintingu, prosazoval soustředit se na
otázky kausality, vývoje, hodnoty přežití a
evoluce různých typů chování
- Tinbergen -studie o instinktech a soc. chování zvířete
- Frish - tančení a orientace včel, uvědomoval si, že je
nutné nejdříve pochopit senzorické
schopnosti živočicha, než se pustíme do
interpretace jeho chování
7. Apetenční - pátrací (hledací) chování je chování,
které:
a) má za úkol vyhnout se predátorovi
b) má za úkol vyvolat kompetici mezi příslušníky
stáda
c) má za úkol nalézt podněty vyvolávající (tj.
spouštějící) konečné chování, jež vede k uspokojení určité potřeby
- hledání potravy
8. Motivace je:
a) vnitřní vyladění, pohotovost k jednání
b) výsledek evolučního vývoje jedince v daném
okamžiku
c) je synonymum pro termín „ultimátní příčina
chování“
- modely motivace - kvantita motivace (hromadění a
uvolňování motivace), kvalita (návaznost
motivačních stavů, vyladění se mění v různých fázích
+ priorita funkčních okruhů), 2 motivace současně
(konflikt/souhra)
9. Tinbergenovy „Čtyři otázky“ při analýze chování se
týkají:"
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 31953 |
---|
Autor: | Hejkilka - Hejkilka na seznam.cz |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 54 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2018 |
Počet stažení: | 20 |
Velikost souboru: | 111 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5a66030d4b213.zip (111 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.