Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Grafické informační systémy - přednášky

Grafické informační systémy - přednášky


Kategorie: Informatika, Informační systémy

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce charakterizuje různé typy grafických programů, popisuje jejich vlastnosti a způsoby užití. U každého typu uvádí příklady. Střední část je věnována typům komprese, grafickým systémům ve vztahu k programové technologii a zachycení barvy. Poslední část popisuje historii a současnost písma, včetně jeho periodizace. V závěru jsou uvedeny základní pojmy týkající se grafiky DTP.

Obsah

1.
Grafické programy
2.
Členění grafických programů
2.1
Bitmapové (rastrové) grafické editory
2.1.1
Nejužívanější rastrové grafické formáty
2.1.2
Příklady bitmapových grafických editorů
2.2
Vektorové editory
2.2.1
Základní operace prováděné ve vektorovém prostředí
2.2.2
Speciální funkce
2.2.3
Příklady vektorových editorů
2.2.4
Srovnání grafických editorů
2.3
Programy pro prezentaci
2.4
Programy pro animaci
2.5
Programy pro separaci a vazbu
3.
Komprese grafiky
3.1
RLE algoritmus
3.2
RLE Kódování
3.3
LZW komprimace
3.4
Huffmanovo kódování
3.5
Komprese digitálního videa
3.6
JPEG
3.7
MPEG
4.
Grafické systémy a programové technologie
4.1
Programovací jazyk Postskript
4.2
Programové technologie
4.3
Postscript level 2
5.
Barvy a grafické systémy
5.1
Vnímání barev
5.2
Barevné modely
5.3
Barevný model RGB
5.4
Barevný model CMYK
5.5
Barevný model HSB
5.6
Přímé barvy
5.7
Převody mezi barevnými modely
6.
Historie písma
6.1
Předhistorické období
6.2
Historické období
6.3
Současnost
6.4
konstrukce písma
6.5
Klasifikace písma
6.6
Rozhodující charakteristiky grafických systémů
6.7
Knihovna fontů
6.7.1
Členění fontů
6.7.2
Bitmapové fonty
6.7.3
Vektorové fonty
6.8
Formáty popisu písem
6.8.1
Adobe Type 1
6.8.2
True Type
7.
Pojmy týkající se DTP

Úryvek

“BITMAPOVÉ (RASTROVÉ) GRAFICKÉ EDITORY

- jsou určeny pro retuše obrázků, globální úpravy, ořezávání, konverze

metoda zápisu obrazové informace
- celý obraz je rozdělen na jednotlivé body, je vytvořen rastr
- velikost rastru (počet řádků na jednom palci musí korespondovat s rozlišením výstupních zařízení)

Bitmapové editory = každému bodu je přiřazen určitý počet bitů pro uložení údajů o tomto bodu, počet závisí na barevném režimu:

- černobílý režim = postačuje 1 bit
- odstíny šedi nebo menší počet barev = 8 bitů; práce s 256 barvami nebo stejným počtem odstínů šedi
- režim TrueColor = pro každý bod je třeba24 bitů; představuje to škálu více než 16 miliónů barevných odstínů

uplatnění:
- úprava obrázků získaných pomocí scannerů
- volná grafická tvorba velmi blízká opravdové práci výtvarníka a simulující jednotlivé nástroje (malířské techniky, styly)

Nejužívanější rastrové grafické formáty:

- formát BMP = vyvinut firmou Microsoft jako nástroj výměny rastrových obrázků mezi různými aplikacemi v prostředí Windows

- formát PCX = firma Z-Soft jej využívá pro program PC PaintBrush, jedna z jehož verzí je součásti Windows
o nedostatek = jednotlivé programy jej používají s jistými odchylkami, čímž není zajištěna kompatibilita mezi různými systémy

- formát TIFF = vznikl ve spolupráci firem Aldus Corp. A Microsoft; oblast hlavního použití je typografie – DTP
o standardní metoda ukládání černobílých předloh vytvořených scannery a DTP aplikacemi

Příklady bitmapových grafických editorů:
- PhotoShop – firmy Adobe Systéme
- PhotoStyler – firmy Softline
- PaintBrush – firmy Microsoft (Z-Soft)
- Corel Photo – Paint – firma Corel Corp.
- Painter – firmy
- Picture Publisher
- Deluxe pPaint"

Poznámka

Práce částečně čerpá z těchto zdrojů http://www.zive.sk/slovnik/default.asp?EXPSDIC=PostScript.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera7468
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse