Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Otázky k Mgr. SZZk > > Hromadné sdělovací prostředky jako socializační a formativní činitel - otázka ke SZZk 13/13

Hromadné sdělovací prostředky jako socializační a formativní činitel - otázka ke SZZk 13/13

Kategorie: Pedagogika - speciální, Sociologie

Typ práce: Otázky k Mgr. SZZk

Škola: Univerzita Hradec Králové Pedagogická fakulta, Hradec Králové

Charakteristika: Státnicová otázka v bodech informuje o vlivu sdělovacích prostředků na osobnost člověka. Jednotlivé druhy médií stručně popisuje, všímá si jejich historického vývoje a obecně se věnuje jejich funkcím. Následuje charakteristika vztahu současné společnosti k médiím a přiblížení jejich vlivu na utváření osobnosti a veřejného míněnu. Práce také poukazuje na důležitou roli mediální výchovy v rozvoji dítěte. Předchozí vypracovanou otázku naleznete zde Náročné a krizové životní situace u dětí a mládeže a možnosti řešení - otázka ke SZZk 12/13.

Obsah

1.
Hromadné sdělovací prostředky jako socializační a formativní činitel
2.
Vývoj médií, druhy médií
3.
Funkce médií
4.
Současná společnost a média
5.
Vliv na utváření osobnosti
6.
Vliv na utváření veřejného mínění
7.
Děti, mládež a média
7.1
Mediální výchova
8.
Použitá literatura

Úryvek

"funkce médií
Funkce masmédií:
a) informativní – poskytování informací, dat a zpráv adresátům
1. hodnotová – reprezentace duchovních hodnot
2. hodnotící – hodnocení formou a způsobem prezentace
3. kognitivní – zprostředkovávání poznání
4. vzdělávací - rozšiřování obzoru a kultivace osobnosti
5. petrifikační – uchovávání obrazu světa a doby

B) komunikativní – spojení a přenos sdělení, dorozumívání
1. socializační – zprostředkovávání zkušeností, názorů a pocitů
2. stimulační – podněcování senzibility, fantazie a imaginace
3. kulturní – poznávání a přejímání hodnot a ideálů
4. kompenzační – uspokojování potřeb osobnostního vyrovnání

C) formativní – utváření názorů a postojů adresátů
1. humanizační – zlidšťování a upevňování altruismu
2. výchovná – utváření, kultivace, vedení a výchova jedince
3. akulturační – usnadnění adaptace imigrantů
4. estetická – kultivace vnímání krásy a vztahu ke kráse
5. magická – překračování do transcendentna
6. defrustrační – odstraňování deprese a pocitů bezvýchodnosti
7. manipulativní – propagandistické a reklamní ovlivňování

d) rekreativní – prostředek regenerace, odpočinku a zábavy
1. relaxační – navozování duševní rovnováhy
2. solitární – vyvolávání pocitu sociálního osvobození a samoty
3. desolitární – zprostředkování kontaktu se světem
4. hedonistická – provokace a reprezentace požitků a rozkoše
5. zábavná – zprostředkovávání odpočinku a zábavy

současná společnost a média
• Způsob chování médií ve společnosti je výsledkem mnoha okolností.
• Postavení médií ve společnosti je vždy závislé na kvalitě její kultury a jejích hodnotových soustavách, v jejichž rámcích probíhá mezilidská komunikace.
• nejobecněji řečeno mohou média ve společnosti potvrzovat stávající a uznávané společenské hodnoty (mít tedy roli stabilizující), mohou za jistých okolností působit destruktivně proti nim, anebo je pomáhají přetvářet či prosazovat a tvořit zcela nové.
• Velmi také závisí na tom, jaké chování médiím přisuzuje příslušná společenská kultura, protože toto hodnocení vnímají média jako podnět k zaměření svého působení.
• Obsahy svých produktů a způsobem jejich podání média dosahují ve společnosti určitých účinků."

Poznámka

Práce byla použita pro přípravu na státní závěrečné zkoušky z předmětu Sociální pedagogika na Univerzitě Hradec Králové. Je psaná formou odrážek.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera21526
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse