Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Implementace zákaznických systémů v utilitních energetických společnostech - integrace řešení

Implementace zákaznických systémů v utilitních energetických společnostech - integrace řešení

Kategorie: Informační systémy, Energetika

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Dokument shrnuje problematiku interní a externí integrace IT pokrytí v utilitních a energetických společnostech. Shrnuje současný pohled na stav v utilitních a energetických společnostech a nutnost integrovaných řešení. Ukazuje na některá specifika energetických firem a zmiňuje i možná rizika nevhodných přístupů. Dále jsou zmíněny konkrétní praktické příklady integračních aktivit, které jsou řešeny v rámci implementace rozsáhlého zákaznického systému v energetických společnostech. Jsou ukázány i nutné potřeby predikce vývoje trhu a procesního pokrytí s ohledem na vyvíjející se legislativu a z toho plynoucí potřeby nastavení současných integračních vazeb a budoucího přechodu na standardní integrační platformy.

Obsah

1.
Problematika celkové integrace aplikací v utilitní společnosti
2.
Interní a externí integrace systémového pokrytí
a) Interní integrace systémů:
b) Externí integrace:
3.
Výběr výstupů z realizace integrace v rámci implementačních projektů „společnost xx“ v ČR
a) Interní integrace mezi SAP a nonSAP řešením
b) Externí integrace mezi SAP a nonSAP řešením
c) Oblast technologické úrovně integrace systémů CRM a IS-U v rámci SAP řešení
d) Řešení konfigurace produktu integrací IPC serveru
e) Vytvoření a využití společného vývojového prostředí v rámci integrace řešení mezi energetickými společnostmi
f)Externí integrace v rámci komunikace s operátorem trhu (OTE)
g) Problematika základních nastavení zákaznických systémů v energetice v souvislosti s LU (právním oddělením)
4.
Závěr
5.
Literatura

Úryvek

"1.1 Interní integrace mezi SAP a nonSAP řešením
Jednou z významných oblastí organizačního a technologického propojení procesů utilitní společnosti je vazba mezi obchodními a provozními činnostmi. Jedná se o velmi složité průřezové procesy, které je možno pokrývat většinou více než jedním IT systémovým řešením. Konkrétně jde o oblast zadávání pracovních činností pro pracovníky zajišťující provoz a údržbu energetických zařízení, sloužících k zajištění dodávek, a tudíž mající přímou vazbu na obchodní procesy. Tyto činnosti jsou vyvolávány téměř výhradně v systémech obsluhy zákazníků, v našem případě je pokrývají moduly SAP CRM a IS-U - zde se řeší prvotní vznik, definice a start Workflow, které je nositelem procesního postupu, nabírá základní datové zdroje energetického zařízení ze SAP systémů, řeší problematiku pracovního příkazu po stránce personální, provádí primární plánování prostřednictvím modulu PM a v určitém okamžiku přechází prostřednictvím datového rozhraní EDI do sousedního distribučního systému k doplnění technických dat a konečnému doplánování a dořešení. Odtud potom následuje zpětná vazba. Systém je nataven tak, aby vše, co lze, bylo využito ve standardním řešení dodávaném společností SAP. Rrozhraní je potom optimalizováno na nezbytné datové množství a jeho frekvence je nastavena ve většině případů jako off-line dávkové řešení. Na obrázku je znázorněno schéma možného řešení interní integrace v oblasti SAP a nonSAP systému, jednotlivé integrační vazby jsou realizovány na úrovni pohybových (transakčních) dat systémů.
1.2 Externí integrace mezi SAP a nonSAP řešením
V této oblasti, kdy lze předpokládat, že požadavky na externí komunikaci a integraci budou narůstat v čase, a s ohledem na to, že v roce 2004 počítáme s implementací integrační platformy SAP SEI (SAP exchange infrastrukture), jsme systém nakonfigurovali tak, aby zahrnoval obsáhlé spektrum standardních komunikačních kanálů. Umožňujeme přímé volání prostřednictvím BAPI, přímé volání prostřednictvím http, XML, IDOC, ASCII file, využíváme WAS (web aplication server) pro komunikaci na konečné utilitní zákazníky a integraci s OTE (operátorem trhu energie) a ostatními kooperujícími objekty.
Samostatnou kapitolou je rozhraní CRM systému na telefonní centrum, kde je integrováno řešení CTI serveru a komponenty SAPphone, komunikačního centra jako řešení v CRM ve vazbě na rozhraní web aplication serveru a prostřednictvím SAP conectu na e-mail server.
1.3 Oblast technologické úrovně integrace systémů CRM a IS-U v rámci SAP řešení
V utilitním řešení je vzájemná integrace uvnitř systému často nazývána jako správa společných objektů. To jsou SAP objekty, které se nacházejí ve více než jednom SAP systému, a jejich údržba vyžaduje specifické zacházení. Jedná se o data obchodních partnerů a relace mezi nimi, data smluv, odběrných míst, produktů a prodejních zakázek. V customizačních nastaveních je nutné nastavit takové iniciální downloady, aby při příslušných skutečnostech nastaly replikace prostřednictvím generátoru kmenových dat ve správných časech. Tímto způsobem je řešena interní komunikace hlavně mezi SAP systémy IS-U , CRM a SD."

Poznámka

Skvěle zpracovaná práce. Obsahuje i kvalitní obrázky, které práci rozšiřují na víc než avizovaných 8 stran. Práci chybí obsah.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera6678
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse