Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Internetová periodika

Internetová periodika


Kategorie: Žurnalistika a mediální vědy

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Hradec Králové Pedagogická fakulta, Hradec Králové

Charakteristika: Seminární práce zaměřující se na internetová periodika podává nejprve jejich základní členění a poté se přesunuje k rozdílům mezi elektronickými a tradičními publikacemi. Internetová periodika jsou poté přiblížena jako marketingový nástroj a závěrečná část se soustředí na problémy elektronického publikování.

Obsah

1.
Úvod
2.
Členění internetových periodik
3.
Rozdíly mezi elektronickým a klasickým publikováním
4.
Internetová periodika jako marketingový nástroj
5.
Problémy elektronického publikování

Úryvek

"Úvod

V současné době se stále více můžeme setkávat s citacemi internetových periodik na stránkách tisku, ve zpravodajských relacích rozhlasu a televize. Ty jsou důkazem, že kvalitní a profesionálně vedené webové stránky se stávají nejen doplňkovým, ale mnohdy i hlavním zdrojem informací o příslušných událostech. Při definování pojmu internetová žurnalistika nebo internetová periodika se většinou vychází z vymezení elektronických médií vůči médiím tradičním, tištěným. Je zcela logické poměřovat něco nové, neprověřené, co zde je nějakých dvacet let, s něčím, s čím se setkáváme let čtyři sta. Na rozmach internetu musela zareagovat i „tradiční média“, takže při „surfování pavučinou“ můžeme narazit na sdělování všeho druhu.

V současné době k vykřičení nějakého názoru v síti sítí stačí paměťový prostor na serveru, který je připojen na internet, přiměřeně výkonný počítač, znalost jazyka HTML (aby to lépe vypadalo) a mít odpovídající programové vybavení. Pokud ovšem nic z toho nemáme nebo něco neznáme, nemusíme zoufat, za nějaký peníz si najdeme určitě někoho, kdo to za nás udělá. Dobré je proto si uvědomit, že ne každá webová stránka, která sděluje, je médiem masové komunikace, i když svým vystavením na internetu, může být potenciálně komukoliv přístupná. Na rozdíl od webů, které jsou pouhou interpersonální komunikací, masmédia komunikují v širším kontextu, v němž obsahová kritéria hrají významnou roli. Širší komunikační kontext můžeme například vysledovat z téma šířeného sdělení, jeho veřejným charakterem, periodicitou, aktualizacemi, návštěvností stránek a podobně.


Členění internetových periodik

Na internetová periodika můžeme nahlížet z několika úhlů. Podle četnosti vycházení je dělíme na periodika pravidelná, nepravidelná či nepravá periodika. Zajímavější je ovšem členění podle způsobu vzniku. Noviny a časopisy jsou potom rozděleny do dvou velkých kategorií. První jsou periodika, která existují paralelně v tištěné a elektronické formě. Druhou tvoří ta, která existují pouze ve formě elektronické.

První skupinu můžeme dále členit do tří podskupin. Elektronická „tiráž“ zachycující základní údaje o dokumentu, redakci a která je doplněna například nabídkou předplatného nebo on-line registrací, obsahem aktuálního, eventuelně starších čísel nebo anotací, to jsou stránky sloužící zejména prezentaci titulu. WWW jsou tedy prostředkem marketingové strategie produktu. Druhou z možností je on-line kopie periodika. Textová část tištěných periodik je konvertována do HTML formátu bez odkazů. Neregistrovaní čtenáři mají přístup obvykle jen k vybraným článkům, totéž platí o archivních číslech, případně mohou využít navigačních a fulltextových vyhledávacích nástrojů. Záhlaví je identické s tištěnou předlohou. Alternativně je někdy obsah vystaven ve formátu PDF, který umožňuje věrnější zobrazení. WWW jsou pouze prostředkem jiného způsobu distribuce téhož produktu. Třetím a nutno podotknout, že nejzajímavějším počinem, je souběžné vydávání elektronické mutace, která se s tištěným originálem překrývá jen částečně. Zahrnuje totiž, na rozdíl od výše zmiňovaných kategorií, nejen obrazový materiál, ale prvky tak zvané hypertextuality a multimediality."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera25310
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse