Seminarky.cz > Studijní podklady > Výpisky z knih, recenze > > Jan Barták: Skryté bohatství firmy - recenze knihy

Jan Barták: Skryté bohatství firmy - recenze knihy

Kategorie: Řízení lidských zdrojů

Typ práce: Výpisky z knih, recenze

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce uvádí recenzi ke knize Skryté bohatství firmy. Podrobně analyzuje každou její část, zamýšlí se nad názory autora, věnuje se uvedeným příkladům. Řeší problematiku personalistiky, potenciálu a motivace zaměstnanců. Zamýšlí se nad významem firemní kultury.

Obsah

1.
Úvod
2.
Úvod knihy
3.
To nejcennější v lidech
4.
Potenciál člověka a intelektuální hodnota organizace
5.
Emoční inteligence - klíč k energetizaci zaměstnanců
6.
Firemní kultura – klíč k využívání a rozvoji potenciálu zaměstnanců
7.
Znalostní management
8.
Znalostní strategie organizace
9.
Komunikace ve znalostní organizaci
10.
Přínosy učící se organizace a managementu znalostí
11.
Praktické otázky rozvoje učící se organizace
12.
Závěr

Úryvek

" 2. Úvod knihy

V úvodu knihy se autor zmiňuje o nové filozofii HR a strategii práce s lidmi v podmínkách velké konkurence. Za naprostou samozřejmost se dá považovat fakt, že pokud firma chce obstát v tržním prostředí musí být konkurenceschopná. Toto autor v úvodu knihy zdůrazňuje a jedním dechem dodává, že je nutné přejít od starých, tradičních systémů ekonomického plánování k novým systémům řízení orientovaných na proces.
Za velmi zajímavou považuji Trunečkovu analýzu, která zjistila, že cituji: “ z dosavadní analýzy více než 100 českých podniků vyplynulo pozitivní zjištění, že více než 60% podniků je zaměřeno na řízení ucelených procesů oproti řízení jednotlivých izolovaných operací nebo funkcí. Navíc u více než 80% respondentů má většina procesů konkrétně definovaného vlastníka zodpovědného za kvalitu výstupů a za řízení efektivity procesů na základě měření procesní výkonnosti. Při bližším šetření prostřednictvím křížových otázek se však projevily jisté rozpory mezi deklarovanými způsoby řízení a reálným stavem fungování českých firem.
Autor kritizuje význam “tvrdých faktorů”, které jsou ve firmách stále používány na úkor měkkých faktorů. Zbytek úvodu by se dal obsahově přirovnat k slovníčku základních pojmů. Tento typ textu bych očekávala v samostatné kapitole a nikoliv na začátku textu, kde působí více než rušivě.
V této kapitole je autor velmi pěkně vysvětluje metodu CLAP a upozorňuje na individualitu každého jedince, proto považuje za nezbytné při vytváření komunikační strategie zvolit vhodnou formu komunikace. S tím nelze než souhlasit, autor dále vysvětluje, že člověk je komplexní osobnost, která se projevuje různě v různých situacích.
Dále vysvětluje, že sebehodnocení jde ruku v ruce se sebepoznáním a zároveň souvisí s motivačním významem. Jak autor uvádí výsledkem těchto všech faktorů je oddanost cílům, osobní a osobnostní růst jedince.
Další zajímavostí této kapitoly je charakteristika kompetentního manažera, cituji:” Kompetentní manažer by tedy mět být zároveň trenérem svých lidí, usnadňovatelem procesů, budovatelem teambildingu, tvůrcem synenergického managementu.” Autor si pokládá otázku: “ Jak toho dosáhnout?”. Následně vysvětluje, že ve velkých firmách, které se vzděláváním zaměstnanců velmi podrobně zabývají. A jak je to v malých a středních firmách? Autor poukazuje na to, že v malých a středních firmách se vzdělávání zaměstnanců bere pouze jako nákladová položka.
Další teorie, která v této kapitole stojí za povšimnutí je Sillerova kategorizace, která dělí typy přístupu k vzdělávání zaměstnanců do 5 kategorií. První kategorií je Nulová kategorie, kdy zaměstnavatel nechává vzdělávání pouze na zaměstnancích; poslední kategorie je koncece učící se organizace, kdy zaměstnavatel podporuje zaměstnance ve vzdělávání a vytváří jim k tomu vhodné prostředí.

Poukazuje zároveň na to, že jak to již bývá, teorie a praxe jsou dvě rozdílné věci. Zároveň dodává, že některé firmy se již začaly orientovat na využívání manažerů jako školitelů. Autor dodává, že spousta manažerů nechce přijmout roli školitele a to z mnoha důvodů jako například z obavy o svou pozici."

Poznámka

Obsahuje překlepy a hrubé pravopisné chyby.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera15240
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse