Seminarky.cz > Maturitní otázky > > > Marketing a marketingový mix

Marketing a marketingový mix

Kategorie: Ekonomie

Typ práce: Maturitní otázky

Škola: Střední škola potravinářství a služeb Pardubice, Pardubice

Charakteristika: Práce obsahuje základní seznámení s marketingem a marketingovým mixem.

Obsah

1.
Marketing
1.1.
Vymezení
1.2.
Vývoj marketingových strategií
1.3.
Marketingový informační systém
2.
Marketingový mix
2.1.
Výrobek
2.2.
Cena
2.3.
Propagace
2.4.
Distribuce

Úryvek

"Marketing – nauka o trhu, podnikatelská koncepce
• Proces řízení zajišťující poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb zákazníka tak, aby byly efektivním a výhodným způsobem dosaženy cíle firmy (především zisk)
Vývoj marketingových strategií
• Na úrovni celé firmy, měl by určit:
o Poslání firmy (jak bude firma vnímána na trhu)
o Identifikace SBU (strategická obchodní jednotka)uvnitř firmy, rozbor jejich postavení na trhu a rozhodnutí, které firma bude rozvíjet (investovat do nich peníze) a které bude tlumit a rušit (neúspěšné výrobní faktory)
o Identifikace nových obchodních příležitostí, tedy zkoumání co zákazníci potřebují nového, s jakými novými výrobami začít (nové SBU)
o Jednotlivé SBU:
 Otazníky – většinou nové SBU, potřebují hodně finančních prostředků, na trhu mají malý tržní podíl
 Hvězdy – SBU otazník úspěšný, vysoký podíl na trhu, vyžadují stále hodně fin. prostředků
 Peněžní krávy – SBU hvězdy úspěšný, nemají velké tempo růstu, pro firmu představují důležitý zdroj příjmů
 Psi – SBU, které mají slabý tržní podíl a nízké tempo růstu, nízké zisky nebo ztrátu pro firmu, určeni k likvidaci
o Hledání nových příležitostí:
 Intenzivní růst – odhaluje a využívá možnosti v rámci existujících SBU (rozvoj svého výrobku)
 Integrace – budování a získávání SBU, které mají vztah k existujícím SBU firmy (vlastník pily začne vyrábět nábytek)
 Diversifikace – připojování dalších SBU, které nemají vztah ke stávajícím SBU (sklárna investuje do koupě výroby součástek na auta)
• Na úrovni jednotlivých SBU
o Pro každou SBU vytvoříme konkrétní plán
o Proces má kroky:
 Analýza vnitřního prostředí obchodní jednotky (silné a slabé stránky) a analýza okolí (příležitosti a ohrožení) (metoda SWOT  Strenghts, weaknewwew, opportunity, threat)
 Musí zohledňovat i politický vývoj, konkurenci, …

• Na úrovni konkrétních výrobků
o Ústřední nástroj marketingu, nejpodrobnější, nejrozsáhlejší
o Intenzivě využíváme marketingový výzkum a sbíráme informace o potřebách zákazníků našeho výrobku, o konkurentech našeho výrobku i o možnostech a rezervách vlastní firmy
o Hodnotíme a vybíráme cílový segment trhu, na který se s naším výrobkem zaměříme a tomuto segmentu pak přizpůsobíme celý marketingový mix
o Potřebujeme se odlišit od ostatní konkurence a najít způsob, jak nejvýhodněji komunikovat s naším zákazníkem
o Důležité je si ujasnit naše ambice a možnosti zvolit strategii:
 Tržního vůdce – zabírá velkou část trhu a má největší zisky, musí ale investovat velké peníze do výzkumu a inovací, aby si své místo udržel
 Vyzývatele – nemusí tolik investovat do inovací, stačí, když rychle aplikuje poznatky tržního vůdce, má pozici 2. na trhu
 Následovatele – s výzkum si nedělají problém, přebírají již poznané a ověřené, podíl na trhu je nižší, svou cenu musí snížit, aby byli konkurence schopni
 Tržní troškaře – zaměřují se na okraje a mezery trhu (johnson & johnson – dětská kosmetika)"

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera28024
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse