Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Marketing - přednášky

Marketing - přednášky

Kategorie: Marketing

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce zahrnuje 15 zpracovaných okruhů z marketingu, doprovázených tabulkami a schématy.

Obsah

1.
Megatrendy marketingu
2.
Typy marketingu
3.
Marketingový informační systém
4.
Úlohu marketingu ve firmě
5.
Koncepce marketingu
6.
Marketingové plánování
7.
Marketingový mix
8.
Členění spotřebních a průmyslových výrobků
9.
Značku, životní cyklus výrobku
10.
Přechod ze 4p na 4c
11.
Chování spotřebitele
12.
Segmentaci trhu
13.
Řízení velkoobchodu a maloobchodu
14.
Řízení prodejní síly
15.
Průmyslové trhy

Úryvek

“Určení poslání firmy: • historie
• aktuální preference vedení
• tržní hospodářství a jeho současný stav
• zdroje firmy
• kompetence

Přístup firmy k marketingu:
- vyskytuje se 5 koncepcí, podle nichž by organizace měla vést svou marketingovou aktivitu:
1) výrobní
2) výrobkový
3) prodejní
4) marketingový
5) společenského marketingu
- příklady pohledu na svůj podnik
1. náš podnik je především výrobní podnik dřevěného zboží
- vyrábíme dřevěné skříně
- do budoucna uvažujeme o jiných výrobcích ze dřeva
- pohled zaměřený na výrobu
2. náš podnik se zaměřuje na prodej skříní
- chceme být specialisti (udělat si jméno) na prodej skříní
- je nám lhostejné zda toho docílíme jako výrobci či prodejci
- pohled zaměřený na výrobek
3. zaměření na uspokojení potřeb úložného prostoru
- realizace prodejen skříní
- máme v úmyslu prodávat i jiné řešení (ukládání věcí)
- pohled zaměřený na trh – jaké problémy řešíme, jaké potřeby uspokojíme

1) výrobní koncepce
- nejstarší koncepce
- zastává stanovisko, že spotřebitelé budou mít v oblibě ty výrobky, které jsou široce dostupné a za nízkou cenu
- firma se soustřeďuje na dosahování
a) vysoké efektivnosti výroby
b) široké distribuce
c) snižování nákladů a tím nízké ceny

2) výrobková koncepce
- zastává názor, že spotřebitelé budou mít v oblibě ty výrobky, které nabízejí větší kvalitu nebo výkon
- soustředění se na vyrábění dobrých výrobků a jejich postupné zlepšování
- zákazníci oceňují kvalitu a výkon výrobku
- vede k marketingové krátkozrakosti – soustřeďuje se na výrobek, ne na potřeby

3) Prodejní koncepce
- zastává stanovisko, že zákazníci, kdyby byli ponecháni sami sobě, tak si nekoupí dost výrobků organizace
- organizace musí vyvíjet agresivní prodejní a propagační úsilí
- zákazník se musí přimět k tomu aby nakoupil více
- k tomu využívá marketingové nástroje
- např. při prodeji nadbytečné kapacity
4) marketingová koncepce
- zastává názor, že k dosahování cílů firmy je nutné:
1) určovat potřeby a požadavky cílových trhů
2) poskytovat požadované uspokojení účinněji a efektivněji než konkurence
- soustřeďuje se na potřeby kupujícího
čtyři prvky market. Koncepce:
1) soustředění se na trh – definovat cílový trh a tomuto trhu připravit marketingový program
2) orientace na zákazníka – tzn. Definovat potřeby zákazníka z jeho zorného úhlu
3) koordinovaném market. – soustředit prodejní úsilí na uspokojení zákazníka
4) výnosnost – zajištění cílů firmy (zisk apod.)"

Poznámka

Obsahuje schémata a tabulky. Čistý text dosahuje cca 40 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 30 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 30 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 450 kreditů (=25Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 1,20€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera13314
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,20€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse