Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Marketingový mix, propagace a SWOT analýza vybraného podniku

Marketingový mix, propagace a SWOT analýza vybraného podniku

Kategorie: Marketing, Marketingový mix

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Semestrální práce podává obecné informace o vybraných nástrojích marketingového mixu a ve své druhé části navrhuje zlepšení pro propagaci firmy DAFE plast, s. r. o., a provádí její SWOT analýzu. Po představení firmy jsou předloženy poznatky o místu, výrobku a propagaci jako součástech marketingového mixu. V krátkosti je následně předložen návrh nových forem propagace dané firmy a její stručná SWOT analýza.

Obsah

1.
Úvod
2.
O firmě
3.
Marketingová strategie
4.
Marketingový mix
4.1.
Place – místo
4.2.
Product – výrobek
4.2.1.
Charakteristika, dělení
4.2.2.
Životní cyklus výrobku
4.2.3.
Části produktu
4.2.4.
Vytváření produktu
4.2.5.
Poziční mapa
4.2.6.
Faktory diferenciace
4.2.7.
Design
4.2.8.
Značka
4.2.9.
Další potřebné vlastnosti produktu
4.3.
Propagace
4.3.1.
Propagační nástroje
4.3.2.
Reklama
4.3.3.
Podpora prodeje
4.3.4.
Public relations
4.3.5.
Osobní prodej
4.3.6.
Přímý marketing
5.
Propagace a návrhy jejího zlepšení u firmy DAFE plast, s. r. o.
5.1.
Využívaná propagace firmy
5.2.
Návrhy nových forem reklamy pro firmu
5.2.1.
Internetový banner
5.2.2.
Venkovní reklama
6.
SWOT analýza firmy DAFE plast, s. r. o.

Úryvek

"O firmě
Rocni obrat: 300 milionů
Pocet zamestnancu:130
Prisrustek/ubytek zamestancu oproti lonskemu roku: -10
Zisk/ztrata: + 10 milionů cca

Mate vyhradniho dodavatele? (ano)
Mate naky dlouhodobe kontrakty? (ano, export do Švýcarska, firma Triplast Sarl, cca 1mil/měsíc)
Prodavate jen svoje veci, nebo delate i "prekupnika"? ano překupujeme i další věci ,jako jsou žaluzie, gar. Vrata apod
"Outsourcovali" (vytesnili z firmy) ste pri rozvoji nakou cinnost? (propagaci, dopravu, cast vyroby, ucetnictvi,...) – ne

Marketingová strategie
Marketingová strategie je postup, kterým by měl podnik dosáhnout definovaných cílů. Kotler popisuje tyto body, na základě kterých by měla být marketingová strategie vytvořena:
Cílový trh – cílový trh je v případě průmyslových trhů nutno specifikovat například oborově, nebo dle velikosti podniků, také lokality atp.
Stěžejní prezentace – nabídka by se měla soustředit na jednu myšlenku nebo přínos, jaký může podnik svým produktem nabídnout.

Cenová prezentace – ke strategii také patří stanovení ceny ve vztahu k nabízené službě a konkurenčním nabídkám. Firma by měla prezentovat jedno z následujících tvrzení:
○víc za víc – vyšší cena za lepší produkt,
○víc za totéž – lepší produkt za stejnou cenu,
○totéž za míň – nižší cena za stejný produkt,
○míň za mnohem míň – mnohem nižší cena za slabší produkt,
○víc za míň – nižší cena za lepší produkt.

Celková hodnotová proklamace – obsahuje odpověď na otázku, proč by si měl zákazník vybrat právě náš produkt.

Distribuční strategie – tedy způsob práce s klienty.

Uskutečnění a kontrola jsou dalším návazným krokem, z nichž je třeba se poučit a na jejich základě stavět plány pro další období. Zjednodušeně lze říci, že každy podnik by měl vytvořit marketingový mix. Každá podnikatelská jednotka působící na trhu, více či méně uvědoměle vytváří marketingový mix. Tedy v základním pojetí tvoří produkt, nabízí ho za určitou cenu a určitým způsobem na trhu.
Návrh konkrétního marketingového mixu je součástí strategického marketingového plánu. Volba marketingového mixu se skládá z mnoha rozhodnutí. Jednotlivá rozhodnutí by v každém případě měla vycházet z dobré znalosti situace cílového trhu, tržního prostředí a vlastní situace podniku.
Avšak ani dobrá znalost situace neznamená automaticky jedinou správnou a úspěšnou volbu marketingového mixu. Do jisté míry nikdy nelze zcela dokonale odhadnout chování zákazníků a jejich reakce. Navíc se v průběhu času mění mnoho faktorů. Je proto nezbytné vynakládat prostředky na sledování, kontrolu a rekonstrukci marketingových plánů a marketingového mixu. Nyní se budeme věnovat popisu konkrétních částí marketingového mixu a jejich aplikaci na námi zvolený podnik."

Poznámka

Součástí práce jsou tabulky, ilustrace, schémata a graf o rozsahu cca 4,5 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera24046
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse