Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Marketingový výzkum - teorie

Marketingový výzkum - teorie

Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce definuje předmět a cíl marketingového výzkumu. Uvádí základní druhy, metody a organizace výzkumu. Zabývá se rozdělením kvantitativních metod. Podrobně popisuje jednotlivé metodologické postupy po jednotlivých fázích.

Obsah

1.
Předmět a cíl marketingového výzkumu
2.
Základní druhy, metody a organizace
2.1.
Základní typy marketingového výzkumu, dělení
2.2.
Metody výzkumu
2.3.
Proces (organizace) marketingového výzkumu
2.3.1.
Definování problému
2.3.2.
Specifikace informací
2.3.3.
Identifikace zdrojů informací
2.3.4.
Metody sběru informací
2.3.5.
Projekt výzkumu
2.3.6.
Shromažďování informací
2.3.7.
Zpracování a analýza údajů
2.3.8.
Interpretace a prezentace výsledků výzkumu
3.
Rozdělení kvantitativních metod marketingového výzkumu
3.1.
Metody pozorování
3.2.
Metody šetření
3.3.
Metody experimentální

Úryvek

"ZÁMĚRNÉ VÝBĚRY
Anketa – jsou dotazovány osoby vybrané, bez zvláštních výběrových hledisek, na jejich názory na určitý problém; výběr dotazovaných se neřídí objektivními hledisky (samovýběr); výsledky anketárního šetření nelze zobecňovat na celý základní soubor.
Řetězový výběr – vhodný pro zkoumání malého, velmi specifického základního souboru; 1. dotazovaný je vybrán na základě úsudku (záměrné), ostatní dotazovaní pak na základě referencí předchozího dotazovaného.
Úsudkový výběr – výběr dotazovaných na základě předpokladu (úsudku), že jde o jednotky určitým způsobem typické pro základní soubor, nebo že jde o jednotky, které se vyznačují určitými charakteristikami; výběr jednotek se řídí subjektivním názorem tazatele; používá se, když je pravdepodobnostní výběr neproveditelný nebo příliš nákladný nebo je-li rozsah výběru velmi malý.
Kvótní výběr – na základě úsudku se vybere ze základního souboru skupina jednotek složení, aby byl vytvořen reprezentativní zmenšený model základního souboru.
Metoda základního masívu – když základní soubor tvoří několik velkých jednotek a třeba i velký počet malých, výskyt zkoumaného jevu je ale spojen především s velkými jednotkami, stačí proto šetření pouze u velkých jednotek a malé vynechat; metoda aplikovaná při výzkumu potřeb výrobních prostředků – převážnou část nakupuje jen několi velkých spotřebitelů.
Záměrné výběry oproti pravděpodobnostním jsou méně pracné a potřebné info jsou získávány rychleji a levněji. Nevýhodou je nemožnost stanovit přesnost výsledků šetření pomocí statistických metod.

PRAVDĚPODOBNOSTNÍ VÝBĚRY
-pomocí náhodného procesu je možné podle počtu pravděpodobnosti stanovit přesnost odhadů charakteristika základního souboru,
-napřed se celý základní soubor rozdělí na jednotky šetření, které jsou zpravidla totožné s elementárními jednotkami, ale mohou to být také jejich větší nebo menší skupiny, načež se každé jednotce přiřadí určitá (často stejná) pravděpodobnost jejího zahrnutí do výběrového souboru,
-vlastní výběr hedbitej se pak provádí tak, aby o vybrání či nevybrání každé jednotky rozhodovala již pouze náhoda.

Prostý náhodný výběr – základní typ pravděpodobnostního výběru, jednotlivé výběrové jednotky se vybírají ze základního souboru přímo, každá jednotka má stejnou pravděpodobnost vybrání => efektivnější způsob – základní soubor se rozdělí podle určitých hledisek na několik dílčích souborů a výběrové jednotky se pak vybírají z těchto dílčích souborů"

Poznámka

Práce obsahuje překlepy.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14420
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse